Traktoriksi rekisteröinti
Valvoja: Käyttäjä
Tänään Nettiautossa pisti silmään Chevy vani joka rekisteröity työkoneeksi. 2 hengen, takatilassa telkkaria ja pöytää sekä sähköpistokkeita. Onnistuisko BJ 75stä...
Ei käyttömaksua, ei käyttövoimaveroa, löpöllä vaan
Mites nuo yleensä Hiluxin tai lava- BJ75n päälle tehdyt kallioporareitten ilmakompurat. Pakuja vai työkoneita.
Overdrive forumilla mielenkiintoinen säie verottajan unohduksesta. Verotettava autoetu koskee vain henkilö- ja pakettiautoja, ei kuorkkeja
Ei käyttömaksua, ei käyttövoimaveroa, löpöllä vaan
Mites nuo yleensä Hiluxin tai lava- BJ75n päälle tehdyt kallioporareitten ilmakompurat. Pakuja vai työkoneita.
Overdrive forumilla mielenkiintoinen säie verottajan unohduksesta. Verotettava autoetu koskee vain henkilö- ja pakettiautoja, ei kuorkkeja
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
#241
Nykyään auton alustalle rakennettu työkone pitää kuulua N2-luokkaan, eli oltava kuorma-auton alustalle rakennettu.JAWA kirjoitti:Tänään Nettiautossa pisti silmään Chevy vani joka rekisteröity työkoneeksi. 2 hengen, takatilassa telkkaria ja pöytää sekä sähköpistokkeita. Onnistuisko BJ 75stä...
Ei käyttömaksua, ei käyttövoimaveroa, löpöllä vaan
Mites nuo yleensä Hiluxin tai lava- BJ75n päälle tehdyt kallioporareitten ilmakompurat. Pakuja vai työkoneita.
Overdrive forumilla mielenkiintoinen säie verottajan unohduksesta. Verotettava autoetu koskee vain henkilö- ja pakettiautoja, ei kuorkkeja
Työkoneella ei saa ajaa kuin työmaalta toiselle, eikä kuskata mitään, ei edes pesuautolla pesuvesiä.
traklaatori??? Vs huoltoautoks
Voihan sitä bertast tehä tratorin yllämainitut + OTAPPA NE JOUSET POIS TAKAPÄÄSTÄ...! tai katsasta huoltoautoks Laitat vaan "kiinteän työkalulaatikon vähän työkalui sinne" maastotunkin, lapion, Mahd. ruustukin ... ja mitä ny mielee juolahtaa. Hmm kummaks tekis
Mitä sä ny taas sekoile..??
liekkö mahollista
liekköhän tuo raktoriks rekisteröinti mahollista.
eiköhän tuo ole valtio valta sen niin suunitellu ettei tavan kansalainen pääse sitä hyödyntämään.. vaan maksaa naurettavia summia diesel verosta ja käyttô maksuista sun muusta sonnasta!!!!!
eiköhän tuo ole valtio valta sen niin suunitellu ettei tavan kansalainen pääse sitä hyödyntämään.. vaan maksaa naurettavia summia diesel verosta ja käyttô maksuista sun muusta sonnasta!!!!!
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Maasturi traktoriksi ( MaTTi ?)
BJ traktoriksi taitaa sitten olla ihan järjetön työmaa / ei vaivan arvoinen? Ois sillä muutama etukin: ylivoimaisen edullinen ja katsastuskin poistuisi, nuorille kulkupeli ( ja nopeuskin ois just passelin kokemattomalle kuskille BJ:n puikkoihin ).
Kuitenkin jäi kaivelemaan jos jollain mukan on LJ rakvaattorina...
MaTTi varmaan osais kuitata tän topikin helposti: A=järkevä ( tietyin varauksin) B =aivan himmee idea. Tommosta kehtaa ees mennä kysymään konttorilta
Kuitenkin jäi kaivelemaan jos jollain mukan on LJ rakvaattorina...
MaTTi varmaan osais kuitata tän topikin helposti: A=järkevä ( tietyin varauksin) B =aivan himmee idea. Tommosta kehtaa ees mennä kysymään konttorilta
Ei onnistu enää. Eikä se työkonekkaan autuaaksi tee koska sillä löpöllä ajo on niin tarkkaan rajattu ja rajusti sanktioitu.Ja hinta erokin alkaa olla lähinnä marginaalinen.
Jos tuntuu että on energiaa rakentaa käyttömaksusta vapaa ajoneuvo niin ole erilainen nuori ja entisöi se bertta ja pistä mr kilpiin.
Jos tuntuu että on energiaa rakentaa käyttömaksusta vapaa ajoneuvo niin ole erilainen nuori ja entisöi se bertta ja pistä mr kilpiin.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Traktoriksi
Eikä saa kyllä työkoneeksikaan. Pitää olla kuorma-auto eli kokonaispaino min 3500 Kg!
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Niinpä niin...
Vaan ompa sitä semmoisia traktoriksi rekisteröityja laitteita jossa on on jouset molemmilla akseleilla tai vaan edessä. Toisissa on nostolaitteet, toisissa ei....
Oisko tuo tyyppihyväksyntä vai mikä lienee sitten ratkaiseva. Toistaiseksi ei kukaan oo kertonut mitään yksityiskohtaa joka ei olisi jossain traktoriksi hyväksytyssä laitteessa.
Se onko traktoriksi rekisteröinti järkevää riippuukin sitten omistajasta/haltijasta ja "laitteen" käytöstä. Mulle se toimisi mainiosti, mutta kyllähän tuo huoltoautokin kelpaa. Traktori olisi vaan vielä astetta parempi. Asia kyllä kiinnostaisi, jos joku jotain asiasta tietää.
Oisko tuo tyyppihyväksyntä vai mikä lienee sitten ratkaiseva. Toistaiseksi ei kukaan oo kertonut mitään yksityiskohtaa joka ei olisi jossain traktoriksi hyväksytyssä laitteessa.
Se onko traktoriksi rekisteröinti järkevää riippuukin sitten omistajasta/haltijasta ja "laitteen" käytöstä. Mulle se toimisi mainiosti, mutta kyllähän tuo huoltoautokin kelpaa. Traktori olisi vaan vielä astetta parempi. Asia kyllä kiinnostaisi, jos joku jotain asiasta tietää.
Ei muuta kun finlexistä kaivamaan...
Päksterin määritelmät on muistaakseni pääpiirteittäin. Vetopiste edessä, toinen akseli jousiton (poislukien olikos se ny T1 luokka? eli mönkkärit). jousitettu kuljettajan istuin, nopeus 40 km/h.
Ja valmistus ajankohdasta riippuen aina ne pykälät mitämiloinkin on tullu voimaan mm.turvaohjaamo,tai kaari yms.
Landroveria, ja jeeppiä, ja unimoggiakin on joskus vuonna kivi ja kirves myyty suomessa, ja muuallakin traktorina. Mutta se oli silloin ja jos omistaa kyseisen vehkeen niin onnea ja menestystä.
Päksterin määritelmät on muistaakseni pääpiirteittäin. Vetopiste edessä, toinen akseli jousiton (poislukien olikos se ny T1 luokka? eli mönkkärit). jousitettu kuljettajan istuin, nopeus 40 km/h.
Ja valmistus ajankohdasta riippuen aina ne pykälät mitämiloinkin on tullu voimaan mm.turvaohjaamo,tai kaari yms.
Landroveria, ja jeeppiä, ja unimoggiakin on joskus vuonna kivi ja kirves myyty suomessa, ja muuallakin traktorina. Mutta se oli silloin ja jos omistaa kyseisen vehkeen niin onnea ja menestystä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
- Paikkakunta: Hattula
Diin, vaan kun ...... Onhan noita liikennetraktoreita, jouset molemmissa päissä ja painoa rapiat 7.5 tonnia, nopeus 50 km/h. Noita saa isolla rahalla ihan kaupasta. Toki vaatii taas oman korttinsa, eli ihan normi ratkori läpyskällä tuota ei ajella...Antsa kirjoitti:Ei muuta kun finlexistä kaivamaan...
Päksterin määritelmät on muistaakseni pääpiirteittäin. Vetopiste edessä, toinen akseli jousiton (poislukien olikos se ny T1 luokka? eli mönkkärit). jousitettu kuljettajan istuin, nopeus 40 km/h.
Ja valmistus ajankohdasta riippuen aina ne pykälät mitämiloinkin on tullu voimaan mm.turvaohjaamo,tai kaari yms.
Landroveria, ja jeeppiä, ja unimoggiakin on joskus vuonna kivi ja kirves myyty suomessa, ja muuallakin traktorina. Mutta se oli silloin ja jos omistaa kyseisen vehkeen niin onnea ja menestystä.
Kumpa joku innokas katsuri kun innostuisi setvimään kuinka (liikenne)traktoriksi rekisteröinti ois mahdollista............ siis jos se nyt on?