HJ 60 Vm:83 Turbotus vinkkejä ja neuvoja. . .
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60 Vm:83 Turbotus vinkkejä ja neuvoja. . .
Meinasin tässä kesälomalla vielä turbottaa ton 2h koneen. Jos joku antais vinkkejä linkkejä. .. turboksi olen valinnut kuorma-auton Volvo F4 turbon otettu 4litrasesta koneesta Holsetin valmistama. Miehekkään kokonen ahdin ilman hukkaporttia. Mistä kannattaa ottaa öljynpaine kun kuulin semmoista juttua että siitä alipaine pumpun haarasta ei kannata ottaa. paluun meinasin tehä siihen lohkon kyljessä oleviin koteloihin. ja pakosarjakin ois valmis jo. jos joku tietäis minkä kokoset nippelit mihinkin ja mistä saa teetätettyä sen letkun turbolle. . . ynm kaikkea tietoa saa laittaa.. . joo ja välijäähdytinkin tulee tähän. .
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=756 ... ight=turbo
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=7079
Aloita vaikka lukaisemalla nuo läpi. Niistä löytynee lähes kaikki oleellinen aiheeseen liittyen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=7079
Aloita vaikka lukaisemalla nuo läpi. Niistä löytynee lähes kaikki oleellinen aiheeseen liittyen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Noista jo jotain selvisi
mut mikä se kuuluisa nippa tuossa imusarjassa on mikä pitää kääntää kun turbottaa... oisko jollakin kuva tai selventämä kertomus missä, miten, kuinka. .. . 

Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Se nippa joka on kaasuläpän yläpuolella johon tulee syöttöpumpun päädystä letku.
Siitä kun ottaa sen ilmaputsarilta tulevan imuputken pois niin se nippa ja siinä oleva reikä näkyy siinä läpän yläpuolella.
Se reikä on vakiona ilmanvirtausta vastaan ja se pitää kääntää ympäri että se ohi virtaava ilma tekee siihen reijän suulle pienen alipaineen.
Siitä kun ottaa sen ilmaputsarilta tulevan imuputken pois niin se nippa ja siinä oleva reikä näkyy siinä läpän yläpuolella.
Se reikä on vakiona ilmanvirtausta vastaan ja se pitää kääntää ympäri että se ohi virtaava ilma tekee siihen reijän suulle pienen alipaineen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
moro moro
volvon F4 turbon TD40 laitan paikoilleen vielä ennen kovia pakkasia... kummasta kellosta ootte ryöstäny öljynpaineen kun näyttäis et noita öljjynpaine kelloja oisi kaksi toinen EDICIN alla ja toinen siellä ihan moottorin takaosassa samalla puolella... turbo on holsetti ja ilman hukkaporttia...
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Sama kai se on kummalta kellolta ottaa, samassa kanavassa ne on, toinen EDIC:ille on/off ja toinen mittarille.
Isot pojat on kertonu ettei kannata laittaa nostajaluukkuun paluuta, sen verran ahasta siellä takana että ei paluu virtaa kunnolla.
Ite käyttäsin suosiolla öljypohjan pois ja kaapisin samalla sieltä kaikki vanhat karstamäskit pois.
Isot pojat on kertonu ettei kannata laittaa nostajaluukkuun paluuta, sen verran ahasta siellä takana että ei paluu virtaa kunnolla.
Ite käyttäsin suosiolla öljypohjan pois ja kaapisin samalla sieltä kaikki vanhat karstamäskit pois.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
nyt on turbo kiinnii
mielestäni muuten pelaa kohtuu hyvin mutta herää turhan korkealta tuo ahdin.. ahdot alkaa nousta vasta 2000rpm kohdalla... ja maximit jotain 0.6-0.7baria nipan käänsin sieltä imusarjasta ja syöttöä lisäsin.. mitähän muuta sitä osaisi tehä? neuvokkee jos ois tietoa...??
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
Vaihtaa pienempi ahdin tai pakopesä.
Nuo hukkaportittomat työkone turbot on mitoitettu sellain että se saa laulaa 24/7 täysillä ilman että mitään laukeaa.
Pro turbon ukkeli sanoi joskus että melko hyvä nyrkkisääntö turbon hankinnassa on se että se kone mistä se on kotoisin on vaparina suunnilleen saman tehoinen mihin se turbo tulee.
Eli täyttynee tuossa volvon koneessa mutta mitoitus on vaan yläkanttiin.
Edittinä että no miten ne vedot???? Eihän se ahtopaine mikään itseisarvo ole vaan ne hummat mitkä pyörittää pyöriä.
Nuo hukkaportittomat työkone turbot on mitoitettu sellain että se saa laulaa 24/7 täysillä ilman että mitään laukeaa.
Pro turbon ukkeli sanoi joskus että melko hyvä nyrkkisääntö turbon hankinnassa on se että se kone mistä se on kotoisin on vaparina suunnilleen saman tehoinen mihin se turbo tulee.
Eli täyttynee tuossa volvon koneessa mutta mitoitus on vaan yläkanttiin.
Edittinä että no miten ne vedot???? Eihän se ahtopaine mikään itseisarvo ole vaan ne hummat mitkä pyörittää pyöriä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
kyllä
kyllä ainakin sen huomaa et vetoja on paremmin. Et kyllä tuossa varmaan enemmän hummia kuin vakiona... alle 2000rpm pintakaasussa matka ajossa ahdot noin 0.1 ja siitä kun polkasee niin kiihtyy kyllä paremmin tuo mökki kun vakiona että ei ihan turhaan tullu tuota tehtyä. tuo pakopesä on kyllä järettömän kokoinen... 

Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
tuossa
tuossa 80 vauhissa kun polkasee lintan tiskiin niin nousee 0.5bariin siihen sit jääkin
80 kun matkassa ajaa pintakaasulla niin ahtomittari näyttää 0.1 pikkasen päälle...
80 kun matkassa ajaa pintakaasulla niin ahtomittari näyttää 0.1 pikkasen päälle...
Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !
taidan
heivata ton holseti ja laittaa garrettin TO2 tilalle
pakopaineet kunniaan jos ainakin heräis matalalta perkele. . .

Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua ! ! !