Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Taitaa olla helpompi ja halvempi jos 35" Pyörii alla niin vaihtaa perävälityksiä. jos renkaan korkeudessa on 15cm eroa siihen jolle Japanin sedät on sen suunnitellut saattaa vaatia aikamoista ahtia pellin alle että pääsee samaan suhteeseen kun vakiona. Tää on vaan mun mielipide
rontti
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 3:50 pm

Viesti Kirjoittaja rontti »

No mulla on tuo gt32:nen hj60:sen 2h koneen kyljessä ja vaikuttaa kyllä justiinsa sopivalta, eli voin suositella. Maantie ajossa ahdot ainoastaan ~0.2, mutta kun painaa kaasua lähtee heti vetämään ja toimii hyvin alhaallakin. Ja jos haluaa hullutella niin pitäs kai tuon ahtimen 300 heppaan riittää Twisted Evil . Tosin eipä tuolla vakio pumpulla taida yli 150hv:n päästä
Profi, Kuinka alhaalta sulla tuo GT32 lähtee mukaan?
Itsellä on myös suunnitelmissa turbottaa HJ-60 ja tarttis matalilta kierroksilta heräävän turbon..
- Rontti -
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Mihin ahdot nousee, kun lähtee kunnolla vedättämään? Hukkaportin kelloa ja syöttöä säätelemällä tätä GT32:sta ilmeisesti saa helposti säädettyä. Tuolla kainuun vaaramaisemassa ajellessa tuohon maantieajoon tarttee saada selvää parannusta. Paikotelle saa tuolla vaparilla jo tiputtaa kolmosta, että jaksaa mäen päälle. (5-vaihteinen laatikko ja 35" renkaat alla). Entisessä pirssissäni oli myös tämä 2h motti, turbotettuna. Paineita tuossa oli noin 0,5 matkavauhissa. Korkeilla kierroksilla tuon turbo ei sitten paljon lisää apuja tuonutkaan, liekkö ollu sitten pieni tuohon mosaan?

Alla jotain mittaustuloksia 2h:sta (Siis tuo mun edellinen BJ40:nen turbotettuna)

Mittaustuloksia

Käppyrää
Ahdot on max. jotain 0.9-1.0, hyvän kokonen turbo siinä mielessä että maantiellä on turha ahto pois, mutta kumminki voimaa löytyy heti ku kaasua painaa, enää ei tarvi kerätä kilometrin päästä vauhtia jos aikoo ohittaa 8). Itellä tosiaan nämä kokemukset kans 35" renkailla. Viiveestä sen verran, että jos kakkos vaihteella ajaa pinta kaasulla ja siitä painaa kaasun pohjaan niin kyllä siinä ehkä pieni viive tuntuu mutta kumminkin niin pieni että se ainakaan meikäläistä haittaa, normi kiihytyksessä ei huomaa mitään viivettä. Nipan kääntö tehty ja syöttöä sen verran että mustaa lykkää. Tänään posti-pate toiki sopivasti 450x300x76 kokosen cuulerin, saas nähä sopiiko edes :D Onko kukaan muuten koittanu dumppia tossa 2h koneessa onko sillä mitään virkaa?
hj 60
hj 61
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

silloin kun mulla oli vie toi vakiopumppu niin oli dumppi. komeesti se suhahteli. kuten yks nais puolinen kaveri kehu että pihahtelee ku bussi :D
profi
Viestit: 69
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 12:44 am
Paikkakunta: veteli

Viesti Kirjoittaja profi »

Jonkulainen vähemmän hyvä video dynosta, kun hain lappuja muutoskatsastukseen. Rengasmeteli oli ainaki ihan kiitettävä :D. Tuossa videolla meni tehot jo pahasti yli 120hv:n joka oli tarkotus ottaa.
hj 60
hj 61
Vastaa Viestiin