minkä kokosta turboa hj-60
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
No jotain tollaista mietiskelin itsekin, voishan sen tukkia jo siinä sovituslaipassa? Niin ei tarvis itse turboa tärvellä.. Jos vaan tietäis että toimii, tosin ei tuossa paljoa voi menettääkäänpemaripoju kirjoitti:eikös noin isosta turbosta vois sen toisen kanavan tukkia vaikka kokonaan ja laittais pakokaasut meneen vain toiseen kanavaan niin vois heräillä paremmin, ja eihän mettäpelillä pitkiä aikoja vedätetä kaasu lattiassa että pakopaine koneen särkis.

Olis "kaukovarastossa" Volvo TD50 ja TD60:n pumputtimet myös, vois auttaa tuohon heräämiseen..

-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
olisikohan tollanen hx40 super huono ostos käyttöautoon?
palstan puolella yksi on ainakin laittanut superin, mutta ei ole pahemmin sillä vielä ajellut niin ei tie siitäkään vielä enempää.
nostaako sellanen ahtoja helpolla normiajossa?
hp-dieselin tekemä pumppu löytyy, ja kyllähän savulla saa ahtimen herään, mutta se näkyy myös kulutuksessa helposti.
palstan puolella yksi on ainakin laittanut superin, mutta ei ole pahemmin sillä vielä ajellut niin ei tie siitäkään vielä enempää.
nostaako sellanen ahtoja helpolla normiajossa?
hp-dieselin tekemä pumppu löytyy, ja kyllähän savulla saa ahtimen herään, mutta se näkyy myös kulutuksessa helposti.
jokos on ahdinta päivitetty?
Itselle on nyt tulossa perus hx40w holsetti t3 laipallisella 18cm2 pesällä.
saapa nähdä miten eroaa heräämisessä tuon 12 cm2 pesällä olevasta hx35w:stä. Ainakin ylhäällä tuon pitäisi hengittää huomattavasti paremmin ja tuon 40 kompura lykkää sitten vähän enemmän ilmaa niin toiveissa olis vähän parannusta väännön ja tehon suhteen
Itselle on nyt tulossa perus hx40w holsetti t3 laipallisella 18cm2 pesällä.
saapa nähdä miten eroaa heräämisessä tuon 12 cm2 pesällä olevasta hx35w:stä. Ainakin ylhäällä tuon pitäisi hengittää huomattavasti paremmin ja tuon 40 kompura lykkää sitten vähän enemmän ilmaa niin toiveissa olis vähän parannusta väännön ja tehon suhteen

-
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Maalis 22, 2010 11:19 am
- Paikkakunta: Lpr
^Ainakin #18 turbiini riittää isommillekin tehoille.
Ehkä ei paras maastossa mönkimiseen.
Onko kukaan kokeillut K27 ahtimia eri kokoisilla pesillä?
Hinta ei ainakaan ole paha, erillisen portin kun laittaa välilaipan alkuper. pakosarjan ja ahtimen väliin niin pitäisi pelata hienosti.
Ehkä ei paras maastossa mönkimiseen.
Onko kukaan kokeillut K27 ahtimia eri kokoisilla pesillä?
Hinta ei ainakaan ole paha, erillisen portin kun laittaa välilaipan alkuper. pakosarjan ja ahtimen väliin niin pitäisi pelata hienosti.
Holset siellä lukee..
Mitä mieltä turbottajat olis seuraavasta kokoonpanosta;
Garrett GT32
-Imu 47mm / pako 54mm
-A/R 0,69 hukkaportilla
- Jaettu T3 laippa
Hiukan nämä turbojutut on vielä "hakusessa", vaikka parin cuiserin mottia on tullu tuossa turbotettua. HJ60:nen olisi tarkoitus turbottaa, mutta pysyä nyt ainakin aluksi lainsallimissa tehoissa ja paineet alle yhden. Saishan tuossa turbossa olla vielä pelivaraa, jos vaikka joskus "hulluttelemaan" haluaa ruveta. Alhaalta sais olla heräävä ja jaksais vetää kohtuuvella läpikierrosalueen. Ei kuitenkaan oo tarkoitus huuattaa maksimeilla...
Garrett GT32
-Imu 47mm / pako 54mm
-A/R 0,69 hukkaportilla
- Jaettu T3 laippa
Hiukan nämä turbojutut on vielä "hakusessa", vaikka parin cuiserin mottia on tullu tuossa turbotettua. HJ60:nen olisi tarkoitus turbottaa, mutta pysyä nyt ainakin aluksi lainsallimissa tehoissa ja paineet alle yhden. Saishan tuossa turbossa olla vielä pelivaraa, jos vaikka joskus "hulluttelemaan" haluaa ruveta. Alhaalta sais olla heräävä ja jaksais vetää kohtuuvella läpikierrosalueen. Ei kuitenkaan oo tarkoitus huuattaa maksimeilla...
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Toi pitäs olla aikas lähellä hj61:n vakio puhaltimen kokoa, jossa imu (inducer) 45,5mm ja pako (exducer) 51,9mm AR:sta vakiossa en tiedä, korjakkaa jos olen väärässa
Mutta varmasti herättää hymyn kuskin huulille vakio koneeseen verrattuna.

Mutta varmasti herättää hymyn kuskin huulille vakio koneeseen verrattuna.

Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
Anna mennä ja ole erilainen nuori, eli tee siihen myös jaettu pakosatsi niin saat kaikki sykäykset käyttöön.
Ei pitäisi olla tekemätön paikka verraten siihen että värkkää jonkun adapterin tms.
Niin ja yli kilosta ei ole mitään hyötyä niin kauan kun et vaihda siihen toista pumppua tai keksi jotain mullistavaa omalle pumpulle.
Sitäpaitsi vakio 22 puristuksilla rupeaa jo kilollakin olemaan ahdasta männän päällä.
Ei pitäisi olla tekemätön paikka verraten siihen että värkkää jonkun adapterin tms.
Niin ja yli kilosta ei ole mitään hyötyä niin kauan kun et vaihda siihen toista pumppua tai keksi jotain mullistavaa omalle pumpulle.
Sitäpaitsi vakio 22 puristuksilla rupeaa jo kilollakin olemaan ahdasta männän päällä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
No mulla on tuo gt32:nen hj60:sen 2h koneen kyljessä ja vaikuttaa kyllä justiinsa sopivalta, eli voin suositella. Maantie ajossa ahdot ainoastaan ~0.2, mutta kun painaa kaasua lähtee heti vetämään ja toimii hyvin alhaallakin. Ja jos haluaa hullutella niin pitäs kai tuon ahtimen 300 heppaan riittää
. Tosin eipä tuolla vakio pumpulla taida yli 150hv:n päästä




hj 60
hj 61
hj 61
Mihin ahdot nousee, kun lähtee kunnolla vedättämään? Hukkaportin kelloa ja syöttöä säätelemällä tätä GT32:sta ilmeisesti saa helposti säädettyä. Tuolla kainuun vaaramaisemassa ajellessa tuohon maantieajoon tarttee saada selvää parannusta. Paikotelle saa tuolla vaparilla jo tiputtaa kolmosta, että jaksaa mäen päälle. (5-vaihteinen laatikko ja 35" renkaat alla). Entisessä pirssissäni oli myös tämä 2h motti, turbotettuna. Paineita tuossa oli noin 0,5 matkavauhissa. Korkeilla kierroksilla tuon turbo ei sitten paljon lisää apuja tuonutkaan, liekkö ollu sitten pieni tuohon mosaan?profi kirjoitti:No mulla on tuo gt32:nen hj60:sen 2h koneen kyljessä ja vaikuttaa kyllä justiinsa sopivalta, eli voin suositella. Maantie ajossa ahdot ainoastaan ~0.2, mutta kun painaa kaasua lähtee heti vetämään ja toimii hyvin alhaallakin. Ja jos haluaa hullutella niin pitäs kai tuon ahtimen 300 heppaan riittää. Tosin eipä tuolla vakio pumpulla taida yli 150hv:n päästä
![]()
Alla jotain mittaustuloksia 2h:sta (Siis tuo mun edellinen BJ40:nen turbotettuna)
Mittaustuloksia
Käppyrää
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
noin kilon ahdolla mitattu, ja loppui penkki vähän kesken, kun väännönkesto oli max 500nm.
ja kun nelosella veti niin kiihty aika rivakasti pikkurenkailla eikä noussut ahdot kunnolla.
pumppu oli mustolan laittama 110mm 1,5bar ahdolla, mutta sinne ei päästy.
ja leimasavut 0,5
ilman mitää ruuvausta.


noi siis moottori tehoo, voimansiirron tehohäviö oli 25hp.
0,5 ahdolla oli jotain 400nm ja 170hp.
ja kun nelosella veti niin kiihty aika rivakasti pikkurenkailla eikä noussut ahdot kunnolla.
pumppu oli mustolan laittama 110mm 1,5bar ahdolla, mutta sinne ei päästy.
ja leimasavut 0,5

noi siis moottori tehoo, voimansiirron tehohäviö oli 25hp.
0,5 ahdolla oli jotain 400nm ja 170hp.
onko tnämä käppyrät piirätetty 12h-t:n pumpulla vai 2H:n pumpulla?pemaripoju kirjoitti:noin kilon ahdolla mitattu, ja loppui penkki vähän kesken, kun väännönkesto oli max 500nm.
ja kun nelosella veti niin kiihty aika rivakasti pikkurenkailla eikä noussut ahdot kunnolla.
pumppu oli mustolan laittama 110mm 1,5bar ahdolla, mutta sinne ei päästy.
ja leimasavut 0,5ilman mitää ruuvausta.
noi siis moottori tehoo, voimansiirron tehohäviö oli 25hp.
0,5 ahdolla oli jotain 400nm ja 170hp.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano