Kuva Kuva

ABS-anturi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kiilax
Viestit: 77
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

ABS-anturi

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Onko kukaan joutunut uusimaan absin anturia hodariin,hintaa en ole vielä uskaltanut kysyä marmoritiskiltä,mutta veikkaan sen olevan painonsa arvoinen kultaa.
Ja kysehän on etupyörän anturista.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Miten olet tutkinut että vika on just ko. anturissa? Mitä ulkomaan elävien juttuja on lukenut, niin etuabsit sekoaa monasti etuperän rempassa, mutta se vika saattaa korjaantua esim. anturin spacereita vaihtamalla. Joillain on lähtenyt anturin päästä palasia kun murros tai jotain muuta on hajonnut ja kun anturissa on magneetti päässä, ni se kerää kaiken itteensä kiinni ja hinkkaa absikehään ja peli on sit selvä.

Toyodiy:n mukaan Toyota myis settiä, jossa tulee kumpikin puoli piuhoineen ja hinta jossain tonnin hujakoilla. Marmoritiskiltä selviää kyl tarkemmin, mut hinta on varmasti päätä huimaava, niin kuin kaikissa absiin liittyvissä osissa.

Varmaan kandee eka ottaa se anturi käteen ja mitata että arvot on kunnossa, samoten kuin piuhassa. Netistä ladattavassa alkuperäsessä korjauskirjassa on se 50 sivua ohjeita miten mitäkin mittaillaan, mut kyl siin tuntipalkalle voi päästä silti...jos on vaan esim. 1€ spacerista kiinni koko homma.

Jos sulla oikeesti on anturi rikki, niin laita viestiä, mul vois olla käytetyt osat myytävänä.
#428
kiilax
Viestit: 77
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

No peräremppa on tehty ja helat vaihdettu(siinä olet kyllä oikeassa että siipeensä se on saanut väjän helan takia).
jos tarkoitay noilla spacereilla anturin alle tulevia metallilätkiä,niin noita on lisätty ynnä vähennetty.
Jos sulla on linkkiä mittauksesta,niin pistä vaikka mulle yv.nä tai vaikka tälle saitille.
Ei uskalla pitää pitää pääsulaketta paikoillaan kun jarrutuksessa tapahtuu jumalaton riuhtaisu ts, toinen pyörä ei tunnu reagoivan mitenkään polkimeen.
Ei ole liukkaalla nautinto jarruttaa, kun ei tiedä mitä tapahtuu.
Mutta hinta tuntuu olevan jotain uskomatonta,no ajetaan me vaan Cruisereilla
onhan se jo sinällään jotain mitä muilla EI ole!
Kiitti vinkistä,palataan asiaan.

PS.arvot on siellä kilon paikkeilla ,mutta anturin päässä oleva magneetti pyörii vaikka miten monta kierrosta JOS sitä käsin pyörittää.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sulla ei tainnu toimii absit ennen remppaakaan? Ainakin toi vapaasti pyörivä anturin pää kuulostaa siltä.

Semmosta on ih8mudin sivujen mukaan tapahtunut näissä, että uusien tarvikemurroksien absikehät on erilaiset kuin alkuperäiset, eikä abseja saa niillä toimimaan. Jotkut on ottaneet sitten kehät vanhoista ja hepanneet uusiin murroksiin. Näin oli joku kyläseppä tehnyt munkin autossa toisella puolella.

Torrentilla manuaali:
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=1 ja sieltä muistaakseni Chassis and body manual for the LC FZJ/HZJ/LJ/PZJ/RJ 7* Series & FZJ/HDJ/HZJ 80 series - 1992

Ton manuaalin ohjeiden ja oskilloskoopin avulla saa kyllä takuulla selville kaikki absiviat, mutta saa kyllä olla tavan sähkömies joka noi kaikki tekee =)
#428
kiilax
Viestit: 77
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

ABSit toimi ennen remppaa hyvin mutta tuo helan prkle meni niin väljäksi,että hammaskehä pääsi raiskaamaan anturia ja toisessa anturissa pää ei pyöri kuin kuskilla.
Käsittääkseni tuo anturi on purkamaton paketti,joten jos sulla on kaupan ehjä anturi ,niin olisin kiinnostunut kaupantekoon.
raiskatulle puolelle on vaihdettu ehjä hammaskehä,mutta eipä tuo tilanne siitä muuttunut.
Kiitos vinkeistä, jos on kaupan tekoon mahiksia niin ota yhteyttä tänne tai yv.nä
Tänksistä sulle.
PS.nopeammassa vaudissa häiriövalo kyllä sammuu,mutta kun kun vauhti hidastuu ja hipaiset jarrupoljinta niin voi silloin ei tiedä minne mennään.
Vastaa Viestiin