Kuva Kuva

2H koneen laakerointi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

2H koneen laakerointi

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Laitetaanmpas tämä kysymys tännekkin.

Voiko HJ60/2H koneen laakeroida ihan paikallaan? Ajattelin että öljyt pihalle, öljypohja pois ja uutta KK/RK laakeria tilalle.
Syy.... viddu kun kone pääsi pyörimään vähän aikaa (5min) ilman riittävää öljynpainetta niin nyt kuumana alkaa kilkatus käymään ja öljynpaineet on laskenut. Kylmällä koneella ei mitään vikaa missään näy eikä kuulu. Öljynä teboil diamond diesel. Nyt paineet on kuumalla koneella ajossa sen 1/3 ja tyhjäkäynnillä noin 1/6. Kuukausi sitten paineet oli vielä ajossa 2/3 ja tyhjäkäynnillä 1/2. Eiköhän nuo laakerit ainakin ottaneet siipeensä. Mitä muut kansalaiset on mieltä, kannattako enään laakeroida?? Kustannukset laakereista ja tiivisteistä on 110 euroa.... :shock:
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kai sen näkee ku avaa että onko kampiakselin kaulat minkänäkösiä.
ja en näe estettä etteikö paikallaan ollessa sais vaihdettua. itte vaihdoin kampiakselin laakerit ja männänrenkaat koneen ollessa autossa paikallaan, kun en jaksanu irrotella koko mottia. hoonaamisessa oli omat haasteet kun tahtoi kivet lyödä helposti alas painaessa kampiakselliin, ja hajota,sekä kietoutua kammen suojana olleeseen rättiin :D
Vastaa Viestiin