Olisko jotain kikkaa millä sais selvitettyä toimiiko ko. lämmitin?
Tossa tovi sitten pamahti se alavesiletku, pannajuuresta rikki.
Vaihdoin paikalle tarvikeliikkeestä ostamani "haitari"-mallisen letkun, joka on eri materiaalia ja vieläpä kovempi kuin aiempi.
Uudella letkulla kun pitää autoa piuhan päässä, ei letku lämpene yhtään vaikka ulkona oli vain -9c ja auto piuhassa 3-4h.
Vaikka aika tuuri jos se nyt olis hajonnut, mutta pakko saada selvyys ettei raakana paukauttele käyntiin.
(sisään tulee virtaa ainakin, sisätilanlämmittimelle..)
kyllä sen kuulee letkulämppärissä milloin vastus on päällä, semmonen suhina ja ritinä ihan selkeesti kuuluu. mittaa onko vastus ehjä, sisälle voi tulta tulla vaikka vastusoisikin mykkä.
Jos sattuu olemaan tuollainen energiakulutusmittari, niin se pistokkeeseen ja roikkaa perään - helppoa ja turvallista - ja näkee sen tehonkin / kulutuksen todellisena
Noihan ei maksa kuin kympin halvimmillaan, ja voi mittailla muidenkin säöhkövermeiden kulutuksia
normi yleismittarilla voi mitata antaako se vastusta sisätilan lämppärin johto ei saa olla sillon kiinni kun mittaa!mulla ainakin just alavesiletkussa oleva lämmitin sihisee heti kun tyrkkää töpselin seinään ei voi olla kuulematta!
joo älä käytettyä laita niistei koskaan tiedä kauanko pelaa! ja eberi on kohtuu helppo laittaa näihin vanhempiin autoihin!saattavat tosiaan liikkeessä rokottaa aika tavalla asennuksesta!!
Onko siinä sun letkulämppärissä ylikuumenemissuojaa, joka laukeaa esim. jos ei lähde vesi kiertämään ja alkaa kiehumaan? Mulla on ainakin Calixissa sellanen punainen nappi, josta painamalla sen voi kuitata.
Jaa sekö olikin alavesiletkussa oleva vastus. Siinä ei taida olla ylikuumenemissuojaa niin kuin noissa omassa kotelossa olevissa, kuten yölentäjä mainitsikin. Sorry.