Kuva Kuva

hdj:keskilukko

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

timop kirjoitti:Käytettynä löyty kytkin, laitoin tänään paikalleen. Toimii suoraan niin, että nopealla puolella saa kytkimestä keskilukon päälle, ja tietenkin pakko-ohjaus hitaalla puolella säilyy ennallaan. Minusta sen pitää toimia niin, että hitaalla puolella lukon saa pois jos tarviaa esim. isoa kärriä vekslata asfaltilla hitaalla puolella. Vaatinee keskilukon ohjaus lootalta yhden johdon irrotuksen, mutta en ehtinyt kokeilla sitä vielä.

Liitin löytyy kojelaudan keskeltä tuuletusritilöiden alta. Hyvällä tuurilla sen saattaa saada ongittua kytkimien aukkojen kautta esiin, kannattaa kokeilla sitä ensin. Johtosarja jossa on kaikille neljälle kytkimelle (takalasin lämmitin, keskilukko, automaatin ohjaus, ja radioantennin kytkimet) tulevat johdot tulee hanskalokerolta päin kytkinaukkojen yläpuolella muovituen takana piilossa ja siitä lähtee alaspäin kytkimien haarat. Oikealla ensin kaksi sileällä suojaputkella varustettua ja äärimmäisenä vasemmalla on teippaamalla suojattu takalasinlämmittimen ja toinen samasta kohtaa haarautuva sentin paksulla "rokkatorvella" suojattu keskilukon johtonippu. Se erkanee suoraan vasemmanpuoleisen keskituuletusritilän alta. Minulla liitin roikkui lämppärin nappulapaneelin takana piilossa, enkä uskaltanut väkisin repiä sitä kun en varmasti tiennyt onko se oikea johto. Liittimessä on oikosulkupalikka jossa on yksi keltainen hopeisilla renkailla varustettu johtolenkki, se pitää tietysti irrottaa ennen kytkimen kiinnittämistä tai sitä voi käyttää liitinrunkona jos käyttää jotain muuta kytkintä.

Tuota hitaanpuolen pakko-ohjauksen poistamista pitää tutkia myöhemmin, nyt joutuu olemaan jonkun päivän huoltotauolla.
no sieltähän se pistoke löytyi pikkusen pitkillä kärkipihdeillä avittaen saatiin sorkittua takalasin lämmittimen reijästä se näkösälle
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

psk123 kirjoitti:Oisko tästä apua pakko ohjaukseen http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_cdl_pin7mod.htm
kylläpä vain tuon linkin kuvien mukaan kun tekee niin keski lukko menee vain napista päälle ja kepistä pelkkä hidas puoli
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Kattelin kanssa kytkiksestä että musta -siniraitainen johto pitää irrottaa poksilta, ei ole vaan vielä kerennyt. Auto oli pari viikkoo pohjoisessa hirvimettällä, sil on niin hienot harrastukset. Tossa sähköohjatulla automaatilla varustetussa ei kannata irrottaa anturin johtoa, se antaa tiedon myös laatikon ohjaukselle, onko sillä sitten mitään käytännön merkitystä.
TP
mv
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2007 8:42 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja mv »

Itellä olis kans katkasija hommattu, mut ei paikallaan vielä.Pirssi on mallia wx vm. -93

Pari kysymystä aiheesta, kun on nopea puoli päällä ja namiskaa painaa keskilukkopäälle, niin eikös kartaani ja vetarit jää pyörimään. Vai kytkeekö lukko etupäästä vedon pois kokonaan. Ja eikös sinne etuaksulaan ole laiteltava napalukot, JOS se kartaani jää pyörimään käsittääkseni.

Näin olen pienessä päässä pohtinut, mutta se on ollut monesti väärässäkin..
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mv kirjoitti:Itellä olis kans katkasija hommattu, mut ei paikallaan vielä.Pirssi on mallia wx vm. -93

Pari kysymystä aiheesta, kun on nopea puoli päällä ja namiskaa painaa keskilukkopäälle, niin eikös kartaani ja vetarit jää pyörimään. Vai kytkeekö lukko etupäästä vedon pois kokonaan. Ja eikös sinne etuaksulaan ole laiteltava napalukot, JOS se kartaani jää pyörimään käsittääkseni.

Näin olen pienessä päässä pohtinut, mutta se on ollut monesti väärässäkin..
no se etupäähän vetää ja pyörii aina...
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.

Keskilukolla kytketään etu ja takakardaani pyörimään samaa tahtia tilanteesta riippumatta.

Normaalisti lukko auki kardaanit pyörii eri tahtia esim mutkissa tai liukkaalla jonkun renkaat sutiessa.
Vastaa Viestiin