Kuva Kuva

eberspächer

Technical issues chat
kiilax
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

eberspächer

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Mihin kohtaan olette asentaneet ko.laitteen tai missä sen olette nähneet.
Konetilaan tuo ei ainakaan sovi se on niin täynnä laitteita.
Ja auto oli HDJ 80 VX automaatti vm.94.
Tänksistä etukäteen! :) :)
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Re: eberspächer

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

kiilax kirjoitti:Mihin kohtaan olette asentaneet ko.laitteen tai missä sen olette nähneet.
Konetilaan tuo ei ainakaan sovi se on niin täynnä laitteita.
Ja auto oli HDJ 80 VX automaatti vm.94.
Tänksistä etukäteen! :) :)
ite laittelin webaston vänkärin puolelle lokasuojan päälle ,iskarin yläpään kiinnityksen kohalle siitä sai helpolla letkut menemään ensin lämppärille jne.
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Mulla on ilmanputsaripöntön kyljessä kiinnikkeessä, näyttänyt kestävän hyvin, on aika tukevasti kiinni tuossa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Masa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 03, 2006 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Masa »

Mulla webasto repsikan puolen rintapellissä semmosessa telineessä.Mahtuu ihan hyvin , eikä rapa lennä polttimen kylkeen.HDJ80 VX -91 webasto asennettu saksanmaalla.
kiilax
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

No sinne ilmanputsarin/rintapellin kohdalle minäkin laitetta sovittelin,ihmetyttää vain kun maahantuojan ohjeissa asennuspaikan on oltava moottorin vesitilan ALAPUOLELLA,eivätkä ne kiinnityspaikat ainakaan täyttäneet ko.kriteereitä.
Vaan jos ne kerran teillä pelittää niin mikseipä mullakin.

Kiitos vielä kerran tiedoista :) :) :)
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

kiilax kirjoitti:...,ihmetyttää vain kun maahantuojan ohjeissa asennuspaikan on oltava moottorin vesitilan ALAPUOLELLA...
Lämmin vesi nousee ylös päin, niin asennuksella vesitilan alapuolelle haetaan tällaista luontaista tehostusta siihen nestekiertoon lämmityksen aikana. Lohkolämmitinkin on siellä lohkon alareunassa samasta syystä.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Niin no toimiihan se yläpuolellekin, mut ei se mullakaan ole lämppärin hanaa korkeamalla, vaan nousee sinnepäin, huomasin vaan tossa poispurkaessa kun on auto palasina, niin oli keränny sen kaiken sakan ja paskan tonne lämppärin letkuihin, toki letkutkin on 2mm liian isot olleet, täytyy suunnitella itellekin tuolle parempi paikka.

Toi lämmitysteho on nimittäin hdj: ssä ollu n80% huonompi kuin mitä sama laite oli bj:ssä, ja tehoa pitäis kuitenkin olla riittävästi, mut ei vaan puhalla yhtä kuumaa, vaikka letku menee eka suoraan lämppäriin laitteesta molemmissa vehkeissä...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Avatar
Mika.T
Viestit: 139
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:43 pm
Paikkakunta: 016

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nestekierrosta puheen ollen. Kumminpäin hodarissa kiertää neste lämppärillä?

Onko lämppärin hana meno vai paluu linjassa?
bj45lava
Viestit: 583
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava »

Hanassa on virtaussuuntanuoli muistaakseni siinä mustassa muoviosassa...
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
kiilax
Viestit: 78
Liittynyt: Su Maalis 28, 2010 1:58 pm
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja kiilax »

Jees,hanassa on nuoli ja neste kiertää ensin venttiilille ja siitä eteenpäin.
Asensin tänään tuohon omaan eberin jolle paikka löytyi hantin puolen rintapellistä.diagnoosipistoketta vaan tarvitsi siirtää,muuten koht.helppoa.
Koko päivä meni hommassa, pumppu tuli asennettua auton takaosaan pohjan alle ja polttoaine lähtö tankin vierestä luonnollisesti menopuolelta (paksuin letku).
Laite piti asentaa letkulähdöt lokasuojaan päin,pakoputken takia joten kulmapaloja joutui laittamaan koht.paljon,sitten ilmausruuvi auki ja viimeisenä asennettavista letkuista kapistus täyteen nestettä ja vot siinäpä vaikeimmat asiat.
Sitten sähköjen veto,käyttöpaneeli kojelautaan ja kokeilu ja piru vie, laitehan rupesi toimimaan ja on vielä tosi tehokkaan kuuloinen (5kw).
Näillä keleillä nostaa koneen lämmöt normaaliin kymmenessä minuutissa,joten kaipa sillä pakkasessakin pärjää.
Kiitos kaikille vinkkejä antaneille ja ei kun talvea odottelemaan. 8) :lol:

Joo meinasi unohtua piti tehdä koht.yksinkertainen teline ettei tule ihan rintapeltiin kiinni.
Vastaa Viestiin