Kuva Kuva

LJ etuakseli remonttiin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

LJ etuakseli remonttiin

Viesti Kirjoittaja pt. »

Se normaali, eli vaseliinit ja öljyt sekaisin.

Tuosta ei lie haittaa ole ihan heti? Nelikko päällä ei ajella ennen talvea kuin metsässä, jolloin vauhdit pysyy kurissa. Tänään tyhjensin vellit pois ja yhdet öljyt huuhtelin, jonka jälkeen toiset jätin jo sinne.

Tamgear:lla olisi nuo valmiit paketit tiivisteistä, laakereista ja murroksista, jolloin saisi kaiken vaihdettua kerralla.

Murrokset tosiaan tulee tuossa paketissa, mutta ei noilla nyt kait vielä pulassa ole kun ilman etulukkoa kuitenkin mennään 33":lla renkailla?

Tuolla Tamgear:n paketilla saisi ns. nollattua tuon huoltotarpeen ja sitten pääsisi tarpeen tullen vaihtamaan esim. murroksia kestävämpiin, jos noista ongelmaa koituu..

Vai suoraan "laadukkaat" murrokset ja pronssiholkit jne vain irto tavarana?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Miksi murrokset vaihtoon, jos ei palasina, huonotkin alkuperäset paremmat, kuin moni uusi tarvike, vaikka myyjä lupailis mitä! Pronssiholkit ja akseliputken tiivisteet vaan vaihtoon.
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Juu, ei niitä murroksia kannata vaihtaa jos ei rikki ole, ja se toyota orkkis murros on todella kestävä, beejiissä 38,5 boggeri ja etulukkoakin käytetään ja hyväkuntosilla orkkismurroksilla ei mitään ongelmia. Ja ainoat murros vaihtoehdothan on toyota original tai longfield kaikki muut saa unohtaa jos mettässä meinaa ajella.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. »

Ei ole vielä ääntä päästäneet murrokset, joten eiköhän noilla sitten vielä mennä (ja säästetä se muutama satanen..)
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pt. kirjoitti:Ei ole vielä ääntä päästäneet murrokset, joten eiköhän noilla sitten vielä mennä (ja säästetä se muutama satanen..)
Kattoo vaan et murroksissa on vassua eikä öljyn ja vassun seosta.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. »

Käyttäjä kirjoitti:
pt. kirjoitti:Ei ole vielä ääntä päästäneet murrokset, joten eiköhän noilla sitten vielä mennä (ja säästetä se muutama satanen..)
Kattoo vaan et murroksissa on vassua eikä öljyn ja vassun seosta.
Luultavastihan tuolla murroksessakin on öljyt ja vaseliinit sekaisin, kun aikamoisena puurona tuli öljyt tuolta etuperän ropustakin pois.

Eli tuo öljykö ei ole parasta mahdollista tuolla murroksessa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pt. kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
pt. kirjoitti:Ei ole vielä ääntä päästäneet murrokset, joten eiköhän noilla sitten vielä mennä (ja säästetä se muutama satanen..)
Kattoo vaan et murroksissa on vassua eikä öljyn ja vassun seosta.
Luultavastihan tuolla murroksessakin on öljyt ja vaseliinit sekaisin, kun aikamoisena puurona tuli öljyt tuolta etuperän ropustakin pois.

Eli tuo öljykö ei ole parasta mahdollista tuolla murroksessa?
Öljy on hieman turhan noileeta tollaseen birffimurrokseen,molyvassua sinne kuuluu.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt. »

Käyttäjä kirjoitti:
pt. kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti: Kattoo vaan et murroksissa on vassua eikä öljyn ja vassun seosta.
Luultavastihan tuolla murroksessakin on öljyt ja vaseliinit sekaisin, kun aikamoisena puurona tuli öljyt tuolta etuperän ropustakin pois.

Eli tuo öljykö ei ole parasta mahdollista tuolla murroksessa?
Öljy on hieman turhan noileeta tollaseen birffimurrokseen,molyvassua sinne kuuluu.
Kuin paljon tuo pyörii nyt mukana, kun kuitenkin vain takavedolla mennään ja napalukot auki?

Sen verran kiva tuolla vehkeellä on ajella myös tiellä (ilman verhoiluita, putki päättyy repsikan alle jne..) että tulee työajot ja aika paljon muitakin, joten ajoa kyllä tulee.. Jos viellä pelastettavissa, niin pitänee laittaa tuota vaan huilille odottelemaan osia (tai enemmänkin aikaa..) ja alkaa ajelemaan noilla normaaliautoilla.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Eipä pyöri takavedolla
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin