Osaako joku varmasti kertoa mihin se kierroslukumittarin vihreä indikointijohto kytketään laturin navoista.
Mittari Diesel mallia ja ohjeessa kytkettään vaihtovirtalaturin napaan "W".
Kumpi se niistä on , se josta lähtee paksu kaapeli mutterin alta vai se ohut muoviliitin johto?
Se pitäisi kytkeä laturin keskimmäiseen kenttäkäämiin, jonka sijaintia en sitten lopulta jaksanut selvittää kun tuli mahdollisuus hyödyntää HJ-60/61 kierroslukumittaria omassa BJ-42:ssa.
Käsittääkseni kytkentä kuitenkin vaatii laturin sisälle menemistä, esim. joku autosähköihin erikoistunut paja (Järvenpäässä taisi ainakin jokunen vuosi sitten olla joku siinä Vanhan yhdystien ja Kinnarinkadun risteyksessä autotarvikeliikkeen nurkilla).
Tuon Toyotan oman kierroslukumittarin kytkentä taas vaatii että kytkinkoppaan jyrsitään kierre anturia varten, oma mittari kun laskee hampaita vauhtipyörän starttikehältä. Helppoa kun kytkinkoppa on irrallaan, kiintoisaa on että myös BJ-75 kopassa on paikka anturille mutta muhkuraa ei ole koneistettu tehtaalla. Auton alla melkein tekemätön paikka, väittäisin. Kierre oli joku +20 mm halkaisijaltaan.