Isoperä pois pelistä
Valvoja: Käyttäjä
Isoperä pois pelistä
Ongelmana on ettei hdj liiku isolla perällä, vaan ainoastaan pikkuperällä tai isoperä päällä ja keskitasauspyörästö lukittuna. Tasauspyörästö lukittuna vaihtaa normaalisti. Kuuluu kilaus kun laittaa vaihteen isollaperällä D asentoon ilman tasauspyörästön lukkoa. Auto ei nytkähdä niin kuin normaalisti vaihdetta päälle laitettaessa. Kumpaa puolta tässä nyt alkaa aukoa päävaihteistoa vai jakopuolta? Tietoa asiallisesta paikasta joilla olisi kokemusta toyotan automaatista? Paikka saisi sijaita lähellä lähellä Haminaa 200km. Paikallisilla Hamina Kotka toyota liikkeillä ei kokemusta. Korjaamon nimi tai puhelinnumero olisi myös paikallaan ellei täältä löydy vastausta. Ei ole aikaa eikä halua rempata mutun perusteella.
Ei ole kokemusta hdj:stä mutta oire viittaisi siihen että jompikumpi perä,eli luultavasti etuperä on kappaleina.
Tai sitten jakovaihteiston tasauspyörästö,mutta tämän voi todeta siten että päävaihteiston ollessa park asennossa,ja keskitasauspyörästön ollessa auki käy kokeilemassa pyöriikö jompikumpi kardaani esim.käsin tai jollain avaimella,tai vaikka D asennolla ,ja moottorilla avittaen jos auto ei kerran liiku.
Jos jompi kumpi pyörii niin vika on kyseisessä perässä,ja jos ei niin sitten jakolaatikossa.
Ja Autohan ei sitten pysy parkilla paikallaan,ilman että se keskilukko on päällä.
Ja varmaan lisää vastauksia on tulossa.
Tai sitten jakovaihteiston tasauspyörästö,mutta tämän voi todeta siten että päävaihteiston ollessa park asennossa,ja keskitasauspyörästön ollessa auki käy kokeilemassa pyöriikö jompikumpi kardaani esim.käsin tai jollain avaimella,tai vaikka D asennolla ,ja moottorilla avittaen jos auto ei kerran liiku.
Jos jompi kumpi pyörii niin vika on kyseisessä perässä,ja jos ei niin sitten jakolaatikossa.
Ja Autohan ei sitten pysy parkilla paikallaan,ilman että se keskilukko on päällä.
Ja varmaan lisää vastauksia on tulossa.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Son sitä sykolokiaa. Kun aattelee, että autos on 1000 euron vika ja onki 100 euron vika niin on hyvä olla. Mutta jos aatteliski, että satasen vika siälo ja onki tonnin vika niin kyllä ottaa nuppiinava kirjoitti:Ei tohon tarvii olla kuin vetarin tai vetolaipan poorit paskana
Joo näinhän se sitte oli alustavassa tarkastuksessa. Oikea etunivel poikki laipanpuoleisesta päästä. Testattu eri tavoin ja kaikki muu tuntuu olevan ehjää. Miksi aina tulee mieleen pahin vaihtoehto ensin??
