Vanhassa BJ:ssähän on se sammutin nappi/vipu jota vetäessä moottori sammutetaan. Samaa nappia käytetään pohjassa ennen käynnistystä.
Ongelmana on se, että joskus se vipu-vaijeri hässäkkä ei aukaise "hanoja"(eli vissin polttoaineensyöttöä) kokonaan jolloin joutuu startilla saattamaan koneen käyntiin eikä startattuaan ota kunnolla kierroksia. Ongelma yleensä katoaa kun pumppaa sitä vipua useamman kerran pohjassa auton käydessä.
Mitenhän tuon sais korjatuksi? WD-40:stä on vipuihin ja vaijereihin suhuutettu mutta ongelma ei poistunut kokonaan. Ja tästä "sammutin" tekniikan toiminnasta ei mulla ole kovinkaan hyvää käsitystä.
EDIT: Otsikko selkeämmäksi.
BJ:n moottorin sammutus"vivun" herkistely?
Valvoja: Käyttäjä
BJ:n moottorin sammutus"vivun" herkistely?
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01