Hodarin jarrueroista
Valvoja: Käyttäjä
Hodarin jarrueroista
Onko kukaan kokeillut sopiiko uudemman hodarin etujarrulevy vanhemman napaan? Eli 310mm 286mm paikalle.
Katsuri vaati päivittämään jarrut, välijäähdyttimen muutoskatsastuksen yhteydessä.
-Daniel
Katsuri vaati päivittämään jarrut, välijäähdyttimen muutoskatsastuksen yhteydessä.
-Daniel
Penkkilapun tuo tarvitsee jokatapauksessa. Ensimmäisen arvion mukaan tätä autoa verrattaisiin tuohon 1-hdft koneella olevaan malliin, jossa on 2kW enemmän tehoa ja eri jarrut & alusta. Näin ollen mun olisi pitänyt päivittää alusta&jarrut vastaamaan tuota uudempaa mallia. Onneksi kyselin asiaa kuitenkin muualta ja sain melko toisenlaisen vastauksen. Koska auto on vuosimallia 90 ja siihen aikaan ei ole ollut tuota tehokkaammalla moottorilla varustettua hodaria, niin tämä auto on ollut siihen aikaan mallisarjan tehokkain, eikä näin ollen vaadi muutoksia alustaan/jarruihin. Tämä oli siis trafin kanta, ja sehän on sitten se minkä mukaan mennään. Pienellä mutinan jälkeen katsuri totesi sitten että, "annetaan nyt sitten mennä näillä jarruilla". Eihän tuo jarrupäivitys olisi mikään paha operaatio ja voi olla että sen voisikin toteuttaa sitten paremmalla ajalla.bj45lava kirjoitti:Veitkö sinne penkkilapun vai katsastitko suoraan välijäähylle
Eiks se teho siinä lapussa oo saatavissa semmosiin arvoihin ettei tarvii jarruja muutella???
Yritin kysyä kanssa silloin, kun luulin että jarrut joutuu vaihtamaan, että eikö se ole hyväksyttävää tuoda semmoinen teholappu missä on vakiotehot. Tämä ei kuitenkaan sopinut.
joo ja sitten ei mahdu 15" vanteet jos laittaa nuo isommat laikat eteen...
näin oon tuon asia ymmärtänyt...
abseja on ollut myös näissä alkupään malleissa, mutta ei ainakaan suomen markkinoilla, saksassa törmäsin muutamaan sellaiseen tapaukseen. siitä ei ole varmuutta, että onko nuo -90-92 vuotiset abs mallit isommilla jarruilla vai ei, joku voisi vähän valaista tätäkin asiaa meille tietämättömille.
mullakin meni tuo muutoskatsastus ahtimen vaihdon ja välijäähyn laiton jälkeen niin, että verrattiin juurikin tähän 1 hd-t koneella olevaan malliin, kun se oli ollut silloin mallisarjan tehokkain, vastaava bensakone oli muistaakseni n. 155hv luokkaa oleva 3FE moottori jota oli -90-92 mallisissa fj80:peissä ja sitten se tehokkaampi bensamylly 1FZ-FE (220hv:tä ja 387nm) tuli noissa uudemmissa eli -93 eteenpäin missä on juurikin absit ja isommat jarrut.
näin oon tuon asia ymmärtänyt...
abseja on ollut myös näissä alkupään malleissa, mutta ei ainakaan suomen markkinoilla, saksassa törmäsin muutamaan sellaiseen tapaukseen. siitä ei ole varmuutta, että onko nuo -90-92 vuotiset abs mallit isommilla jarruilla vai ei, joku voisi vähän valaista tätäkin asiaa meille tietämättömille.
mullakin meni tuo muutoskatsastus ahtimen vaihdon ja välijäähyn laiton jälkeen niin, että verrattiin juurikin tähän 1 hd-t koneella olevaan malliin, kun se oli ollut silloin mallisarjan tehokkain, vastaava bensakone oli muistaakseni n. 155hv luokkaa oleva 3FE moottori jota oli -90-92 mallisissa fj80:peissä ja sitten se tehokkaampi bensamylly 1FZ-FE (220hv:tä ja 387nm) tuli noissa uudemmissa eli -93 eteenpäin missä on juurikin absit ja isommat jarrut.
Hä! Täh!
Nyt taasen tulee ulkomuistista:
Jos sinulla (jotain -90-91 tms) on nuo vanhemman hoderin jarrut autossa, niin suomen ake, nykyään trafi, edellyttää että autossa on mallisarjan tehokkaimman jarrut (tuo n.- 91 on se tehokkain mitä suomessa on tyypitetty!)
Jos se sun hodari menee noihin isompiin jarruihin, niin silloin voi iskeä
myös keikka VTT:lle päästömittauksiin (maksaa nx1000 e)
-> Pyydä katsuria tarkistamaan että mitkä versiot kuuluu tuohon sinun
tyyppikatsastustodistukseen, tuohon hdj:n ei ole parempia jarruja; edelleen ulkomuistista ja edellyttäen että se on tuo vanhempi hdj.
>>>>>> Joo, tuli luettua nuo edeltavät viestit, ja ei siinä muuta kun käyt
hakemassa "sopivan" dynolapun; kirjaatte otteeseen tehon ja coolerin.
ja tuo vanha 12v on se mihin saa haikkein suurimmat tehot otteeseen.
Kokeile leikkiä taiteilijaa ja säädä sellainen nätti teho ja ennenkaikkea vääntö, jos vääntö on rajattu esim 50kg, niin voivat epäillä.
Jos sinulla (jotain -90-91 tms) on nuo vanhemman hoderin jarrut autossa, niin suomen ake, nykyään trafi, edellyttää että autossa on mallisarjan tehokkaimman jarrut (tuo n.- 91 on se tehokkain mitä suomessa on tyypitetty!)
Jos se sun hodari menee noihin isompiin jarruihin, niin silloin voi iskeä
myös keikka VTT:lle päästömittauksiin (maksaa nx1000 e)
-> Pyydä katsuria tarkistamaan että mitkä versiot kuuluu tuohon sinun
tyyppikatsastustodistukseen, tuohon hdj:n ei ole parempia jarruja; edelleen ulkomuistista ja edellyttäen että se on tuo vanhempi hdj.
>>>>>> Joo, tuli luettua nuo edeltavät viestit, ja ei siinä muuta kun käyt
hakemassa "sopivan" dynolapun; kirjaatte otteeseen tehon ja coolerin.
ja tuo vanha 12v on se mihin saa haikkein suurimmat tehot otteeseen.
Kokeile leikkiä taiteilijaa ja säädä sellainen nätti teho ja ennenkaikkea vääntö, jos vääntö on rajattu esim 50kg, niin voivat epäillä.