
Onko tietoa 4WD Hiacesta?
Valvoja: Käyttäjä
Onko tietoa 4WD Hiacesta?
Olen mahdollisesti hankkimassa tällaista uudempi korimallista -97 vm.Eteenpäin.Mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ostaessa? Kuinka korkeat renkaat tähän saa mahtumaan alle?Muutenkin kiinnostaisi tietää minkälaisia kokemuksia tällaisesta on.Aihe menee hiukan ohi landcruisereista,mutta onhan se 4WD Toyota kuitenkin. 

Uusikoppaisessa Haisulissa ei ole jakoaskissa pikkupuolta ollenkaa.
Lisäksi keskitasauspyörästössä ei ole lukitusta.
Soveltuu siis parhaiten lumisille kaduille kaupunkiajeluun.
Maastoajossa häviää etenemisessä takavetoladallekkin.Alajoustoa ehkä max 40mm.
Vähän raskaampaa jarrullista peräkärryä peruutettaessa kytkimestä tulee pahanhajuista savua.
Renkaiden halkaisijaa voi kasvattaa sellaiset 20-30 mm
Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä...ja siksi vaihdoinkin vuodenvanhan AWD HiAcen Hiluskiin...
Lisäksi keskitasauspyörästössä ei ole lukitusta.
Soveltuu siis parhaiten lumisille kaduille kaupunkiajeluun.
Maastoajossa häviää etenemisessä takavetoladallekkin.Alajoustoa ehkä max 40mm.
Vähän raskaampaa jarrullista peräkärryä peruutettaessa kytkimestä tulee pahanhajuista savua.
Renkaiden halkaisijaa voi kasvattaa sellaiset 20-30 mm
Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä...ja siksi vaihdoinkin vuodenvanhan AWD HiAcen Hiluskiin...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Tarkoitus olisi käyttää Hiacea lähinnä jarruttoman kärryn vetoon ja isompien tavaroiden kuljetukseen.Työkäytössä joudun liikkumaan huonoilla teillä,joten maavaraa täytyisi olla mahdollisimman paljon.Cros4WD:llä ovat laittaneet 235/75 r15 renkaat pienellä jousituksen korotuksella,jäi kuulemma vielä vähän varaa korkeammillekin renkaille!Kytkettävät lukot löytyy heiltä molemmille akseleille tarvittaessa.HDJ:lla hoidetaan kovemmat vetotehtävät ja ajetaan pahemmat paikat.
Noinkohan on sopineet 235:t?Landman kirjoitti:Tarkoitus olisi käyttää Hiacea lähinnä jarruttoman kärryn vetoon ja isompien tavaroiden kuljetukseen.Työkäytössä joudun liikkumaan huonoilla teillä,joten maavaraa täytyisi olla mahdollisimman paljon.Cros4WD:llä ovat laittaneet 235/75 r15 renkaat pienellä jousituksen korotuksella,jäi kuulemma vielä vähän varaa korkeammillekin renkaille!Kytkettävät lukot löytyy heiltä molemmille akseleille tarvittaessa.HDJ:lla hoidetaan kovemmat vetotehtävät ja ajetaan pahemmat paikat.

Offivarusteesta saa korotusjousia taka-akselille (Trailmaster).
Mutta välitykset/kytkin on ilmeisesti oikeesti sitten ongelma, varsinkaan yhtään isommilla renkailla. Pakki on niin pitkä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
jos väli/keskitasauspyörästössä ei ole lukkoa, niin mitä niillä perien lukoilla sitten tekee? tai no vetäähän se sitten kahdella pyörällä. en ole vielä moista yhdistelmää tavannut.
t.jp
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Kyllähän perien lukoista aina on hyötyä,esimerkkinä takaveto auto kytkettävällä akselilukolla.Nimenomaan huonojoustoisessa nelivedossa perien lukot on tarpeen.Hiacessa on sentään viskolukko keskitasauspyörästössä,ettei se sentään ihan lukoton ole.Isompipyöräisestä Hiacesta kuulemma 500kg:n kuormalla on kuva Cros 4WD:n sivuilla.
Hei hiace on alunperin takaveto, ei sotketa mitään volkkareita tähän vaikka semmonenki pihasta löytyy.
Ite oon kyllä saanu sen käsityksen, että yllä olevaa korimallia edustavissa hissukoissa on sama kitka takana, oli sitte nelikko tai ei, ja nelikossa avoimet tasauspyörästöt muualla. Ainaki firman neliveto sutii vaan yhdellä pyörällä jos kiinni jää. Ja tämä nelikko menee just ja just niistä paikoista joista vanhakorinen takaveto.
Ite oon kyllä saanu sen käsityksen, että yllä olevaa korimallia edustavissa hissukoissa on sama kitka takana, oli sitte nelikko tai ei, ja nelikossa avoimet tasauspyörästöt muualla. Ainaki firman neliveto sutii vaan yhdellä pyörällä jos kiinni jää. Ja tämä nelikko menee just ja just niistä paikoista joista vanhakorinen takaveto.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Tommonen pitkä 2005 mallinen ollu työajossa uudesta asti. Eihän se tosiaan ole mikään maastoauto joustoiltaan ja maavaraltaan, mutta minusta menee uskomattoman hyvin jos vaan pyörät välillä tavottaa maahan. Joskus se työnsi pakkaslumivallia jyrkässä ylämäessä edellään (tiellä) niin että lumi nousi tuulilasille ja perillä piti tulla ulos ikkunasta kun ei ovea saanut auki. Mäessä piti välillä ottaa vähän uutta vauhtia. Ja omineen tuli poiskin. Lunta oli tullu kahdessa yössä yhteensä 60cm. Aikaisemmalla synkrolla ei olisi voinut edes unta nähdä vastaavasta, se oli kiinni heti kun yksi pyörä lipsahti lumelle. Jos sillä nyt ylipäätään pääsi lähtemään ettei ollu pajalla.
Noissa on keskellä ihan normaali tasauspyörästö varustettuna visko luistonrajottimella ja takana on minunkin tiedon mukaan kitka "lukko", mutta varmasti en sano kun akselikoodin viimeinen ei ole numero, vaan kirjain D. Kuka tietää mitä tuo D kertoo, sillä kohtaa on tavannu olla numero?
Tienpäällä yli kaksitonninen kärri kulkee perässä ihan ilman suurempaa hermojen kiristymistä, ykkönen ja pakki on vaan liian pitkät ja ahtaissa paikoissa lumessa kärriä vekslatessa kytkin haisee heti ja sen polttaa helposti. Kannatta kiinnittää kytkimen kuntoon huomiota vaikkei se kai erityisen heikko olekkaan. Ja käätösäde on tosiaan suuri. Muuten en osaa sanoa mitä pitäisi tarkastaa kun ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. Aina pääsee lähtemään kun on tarvis ja takaisinkin, ja tavaraa on aina auto täynnä, mastoilla kuljetaan ympäri vuoden. Kertaakaan ei ole tarvinnu olla vielä tuon kanssa traktorin perässä kun on vähän järkeä käyttänyt.
Noissa on keskellä ihan normaali tasauspyörästö varustettuna visko luistonrajottimella ja takana on minunkin tiedon mukaan kitka "lukko", mutta varmasti en sano kun akselikoodin viimeinen ei ole numero, vaan kirjain D. Kuka tietää mitä tuo D kertoo, sillä kohtaa on tavannu olla numero?
Tienpäällä yli kaksitonninen kärri kulkee perässä ihan ilman suurempaa hermojen kiristymistä, ykkönen ja pakki on vaan liian pitkät ja ahtaissa paikoissa lumessa kärriä vekslatessa kytkin haisee heti ja sen polttaa helposti. Kannatta kiinnittää kytkimen kuntoon huomiota vaikkei se kai erityisen heikko olekkaan. Ja käätösäde on tosiaan suuri. Muuten en osaa sanoa mitä pitäisi tarkastaa kun ei ole ollut mitään vikaa tähän mennessä. Aina pääsee lähtemään kun on tarvis ja takaisinkin, ja tavaraa on aina auto täynnä, mastoilla kuljetaan ympäri vuoden. Kertaakaan ei ole tarvinnu olla vielä tuon kanssa traktorin perässä kun on vähän järkeä käyttänyt.
TP
Jos jotakuta kiinnostaa niin suurin muutoskatsastettava rengas korkeudeltaan on 225/70R15 tai vastaava.tepa78 kirjoitti: 235/75-15 luki tekstissä ja Jousien korokepalat 1,25"

Yllättäviä etenemistarinoita, mä kun oon kuullu näistä "tasamaalla jumissa" tapauksista vaan.

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Aika ihme jos ei tasamaalla pääse, missähän välissä vika sitten lienee... On siinä varmaan tonni kuormaa aina päällä, mutta maavara entistä pienempi. Vakiokoon rengastus alla, talvella Hakkikset ja kesällä jotkut.
Voi olla että siinä on asenneongelma kyseessä. Jos tuohon asennoituu niin että se on maastoauto, ongelmia on tottakai luvassa, useimmat ymmärtää että tuo uudempi Haiska ei ole maastoauto. Mutta jos asennoituu niin että se on pakettiauto, ei ole taatusti mitään hätää. Ei kai sillä kukaan offailua edes harkitse?
Vanhaan nelikkohiaceen tuota ei voi verrata, sehän vastasi käytännössä Hiluxia umpikopilla, eli maastoauton alusta ja voimansiirto. Sitä tuo uusi ei edes yritä olla, mutta menee lumessa ja pehmeässä hyvin jos pinta ei ole kovin epätasainen, tai upota niin syvälle että jää pohjasta kiinni. On sillä menty yllättävän pahoihinkin paikkoihoin ja aina tultu poiskin. Välitykset ja kytkin on se suurin ongelma. Erikoinen tilanne sinänsä, synkrossa jousitus oli kieltämättä paljon parempi, mutta ei sillä päässyt tuohon verrattuna yhtään mihinkään kun se veti pahassa paikassa vaan toisella etupyörällä, koneessa kun kierrokset laski alle 1500 sammu kuin olisi avaimesta sammuttanu, ei puhettakaan että kytkintä olisi saanut poltettua. Ja istu siinä kun tatti, ei elettäkään että lähtisi mihinkään. Se oli jostain -98 tai -99, ehkä.
Voi olla että siinä on asenneongelma kyseessä. Jos tuohon asennoituu niin että se on maastoauto, ongelmia on tottakai luvassa, useimmat ymmärtää että tuo uudempi Haiska ei ole maastoauto. Mutta jos asennoituu niin että se on pakettiauto, ei ole taatusti mitään hätää. Ei kai sillä kukaan offailua edes harkitse?
Vanhaan nelikkohiaceen tuota ei voi verrata, sehän vastasi käytännössä Hiluxia umpikopilla, eli maastoauton alusta ja voimansiirto. Sitä tuo uusi ei edes yritä olla, mutta menee lumessa ja pehmeässä hyvin jos pinta ei ole kovin epätasainen, tai upota niin syvälle että jää pohjasta kiinni. On sillä menty yllättävän pahoihinkin paikkoihoin ja aina tultu poiskin. Välitykset ja kytkin on se suurin ongelma. Erikoinen tilanne sinänsä, synkrossa jousitus oli kieltämättä paljon parempi, mutta ei sillä päässyt tuohon verrattuna yhtään mihinkään kun se veti pahassa paikassa vaan toisella etupyörällä, koneessa kun kierrokset laski alle 1500 sammu kuin olisi avaimesta sammuttanu, ei puhettakaan että kytkintä olisi saanut poltettua. Ja istu siinä kun tatti, ei elettäkään että lähtisi mihinkään. Se oli jostain -98 tai -99, ehkä.
TP
Tulipa taannoin töissä ajeltua sekä pitkällä syncrolla (joku 2001 tai 2002 tdi) ja samana kesänä paljon myös pitkällä 2004 hiacella. Lähes aina oli koukussa 750 - 2000 kg venetraileri. Pokaa saattoi autossakin olla 600+ kg.
Täytyy kyllä tunnustaa että pidin volsusta aika paljon enemmän. Hiacella oli jotenkin oudon vaikeaa pitää tasaista 80, olisi tarvinnut ehdottomasti vakionopeussäätimen. Rupesi nopeuden sahaaminen ketuttamaan oikeasti muutamaan kertaan Helsingin ja inarin välillä. Voimaa oli muuten D4D ssä ihan kohtuullisesti. Hiacessa oli TOLKUTTOMAN suuri kaartosäde. Luiskalle peruuttelu ahtaassa satamassa pitkän kärryn kanssa oli persiasta. Volkkari oli selvästi notkeampi. Volkarin takaperässä oli lisäksi kytkettävä lukko. Eipä siinä, huolisin kyllä samanlaisen hiacen omaan siviiliajooni milloin tahansa.
Täytyy kyllä tunnustaa että pidin volsusta aika paljon enemmän. Hiacella oli jotenkin oudon vaikeaa pitää tasaista 80, olisi tarvinnut ehdottomasti vakionopeussäätimen. Rupesi nopeuden sahaaminen ketuttamaan oikeasti muutamaan kertaan Helsingin ja inarin välillä. Voimaa oli muuten D4D ssä ihan kohtuullisesti. Hiacessa oli TOLKUTTOMAN suuri kaartosäde. Luiskalle peruuttelu ahtaassa satamassa pitkän kärryn kanssa oli persiasta. Volkkari oli selvästi notkeampi. Volkarin takaperässä oli lisäksi kytkettävä lukko. Eipä siinä, huolisin kyllä samanlaisen hiacen omaan siviiliajooni milloin tahansa.