Kuva Kuva

Hjn Alusta jyristää

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Hjn Alusta jyristää

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Eli kun ajaa 4-veto päällä sellaista kevyttä matka ajoa niin tuntuu tärinää alustassa. Se ei tunnu silloin kun on veto päällä, eli kiihytyksessä. Eikä silloin kun jarruttaa mootorilla. Ja se loppuu heti kun painaa nelivedon pois päältä (vaikka navat on lukittuna). Kartaanin ristikoita vääntelin mutta ei tunnu välyksiä. Ja etukartaanin liuku on timmi. Ärsyttää... Mistä kannattaa hakea vikaa?
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onko etukartaanin liuku käytetty irt joskus ja laitettu väärään asentoon. Onko kartaanissa tuplanivel vai ilman??

"painaa nelivedon pois päältä" lauseesta vois päätellä auton olevan HJ61 ja silloinhan siinä vois olla se tuplanivel :oops:
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Pienen konttausreissun päätteeksi voi todeta ettei ole tuplaniveltä. En tiijä oisko edellinen omistaja käyttäny liukua irti, näkeekö sen jostain jos on väärässä asennossa? Olen kyllä pumpannu siitä nipasta siihen vaseliiniakin, mutta se ei ainakaan ole vaikuttanu mitään. Auto on silti 60 mutta siinä on napista kytkettävä 4veto.
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Joskus kun on laitettu liikaa vaseliinia siihen liukuun, se estää sitä liukua menemästä kasaan ja painaa silloin ristikkoja. Olikos se nyt sitten niin että molemmissa päissä piti olla se ristikko samassa linjassa jos ei ole sitä tuplaniveltä. Eli jos kartaanin takapäässä on ristikko vaakassa niin etupäässä pitää kans olla ja jos on tuplanivel niin risitkot piti olla 90 asteen kiulmassa? Joku jolla oli se varmempi tieto, korjaa tuon :oops:
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Ei tuo kuva halunnu nkyä, mutta tässä linkki

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=22261
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

No niinhän se näky olevan, että ristikothan on miten sattuu. pitääpä aamulla päästellä kartaani irti ja tutkia samalla se liuku... ja eiku ratalle :twisted:
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Pieni välys pinjonin laakerissa antaa kans jyrinää. Ootko koittanu?
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Kartaani huollettu ja rasvattu, ei ole ristikoissa ole välyksiä ja nyt on pooritki oikeassa asennossa. Kävin ajelemassa mutta jyrinä jatkuu... Kuulostelin kyllä kaverin kans että se kuuluis navoista, ja kuskin puolelta. Voiskohan olla niin yksinkertainen vika että olis napalaakeri löysällä? Onko joku hyvä konsti millä sen saa selville ennen ku alkaa napaa aukomaan? Meinaan, että on tuo pohjolan halli sen verran rällillä ettei siinä haluttas kontata yhtään ylimäärästä.
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

arto pääkkö kirjoitti:Kartaani huollettu ja rasvattu, ei ole ristikoissa ole välyksiä ja nyt on pooritki oikeassa asennossa. Kävin ajelemassa mutta jyrinä jatkuu... Kuulostelin kyllä kaverin kans että se kuuluis navoista, ja kuskin puolelta. Voiskohan olla niin yksinkertainen vika että olis napalaakeri löysällä? Onko joku hyvä konsti millä sen saa selville ennen ku alkaa napaa aukomaan? Meinaan, että on tuo pohjolan halli sen verran rällillä ettei siinä haluttas kontata yhtään ylimäärästä.
Eturenkaata kiinni ja kova tempomista,tai sit tunkilla etukulmaa ylös ja sivistynyttä hetkuttelua.
pieni välys saa olla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...
Kyllä se vielä tuosta menee...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

arto pääkkö kirjoitti:Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...
Toivottavasti laakeripinnat on kunnossa ja tsekkaa et se tähtialuslevy siellä muttereiden välissä on kunnossa,mikäli siitä puuttuu se akselin kaulalle lukitseva kynsi niin saataa löystyä itellään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Käyttäjä kirjoitti:
arto pääkkö kirjoitti:Tunkkasin ilmaan ja avot :shock: . Joo sehän heiluu ku holtittoman vehkeet mielettömän persiissä! Pitää vissiin vähän kiriä. Ja eiku ratalle...
Toivottavasti laakeripinnat on kunnossa ja tsekkaa et se tähtialuslevy siellä muttereiden välissä on kunnossa,mikäli siitä puuttuu se akselin kaulalle lukitseva kynsi niin saataa löystyä itellään.
Eli osa numero (21)
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Navat kiritty, kuskin puolella sai pyöritellä kiristysmutteria 1,5kierrosta! Siinä oli juuri se välirikka jätetty taittamatta lukkomutterin päälle ja oli ilmeisesti kehiny auki. Kävin ajelemassa, mutta v...t se mitään auttanu, jyrinä oli ihan samanlaista. Mikä siellä voi vielä olla väljänä? Pitääkö se peränlaakeri, joka on siinä ku irrottaa kartaanin, niin olla miten tiukassa?
Kyllä se vielä tuosta menee...
Luigi81
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 10:42 pm
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

arto pääkkö kirjoitti:Navat kiritty, kuskin puolella sai pyöritellä kiristysmutteria 1,5kierrosta! Siinä oli juuri se välirikka jätetty taittamatta lukkomutterin päälle ja oli ilmeisesti kehiny auki. Kävin ajelemassa, mutta v...t se mitään auttanu, jyrinä oli ihan samanlaista. Mikä siellä voi vielä olla väljänä? Pitääkö se peränlaakeri, joka on siinä ku irrottaa kartaanin, niin olla miten tiukassa?
Niin piukassa kuin saat ilman metrin jatkovartta :) Ainakin ittellä meni melkein puoli kierrosta piukempaan kun käsivoimin väänsi niin piukkaan kuin sain. Ja jyrinän takia sitä kirin,ja jyrinä häipy sen jälkeen...
railai at surffi.net
arto pääkkö
Viestit: 17
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 5:38 pm
Paikkakunta: Savukoski

Viesti Kirjoittaja arto pääkkö »

Eihän sitä saanu ilman metrin jatkovartta etes auki! Totta oli liimalla laitettu. Yritin sitte kiriä mutta ei se menny ku siihen samaan kohtaan ja siihen jäi sellainen 1-2mm pitkittäisvälys. Onko normaalia? Mietin vain että onko se etes kirittävä se laakeri... :roll: Oisko jollaki räjäytyskuvia siitä etuperästä?
Kyllä se vielä tuosta menee...
Vastaa Viestiin