Kuva Kuva

Pumpunlaittajaa?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

HJ-61 kirjoitti:
Pakopesä on #12 eli viisammat kertoo mitä vastaa muilla merkeillä. Siipi koot on 56/65 ja pako sarja turattu uusiks
Toi bossin pumppu on jostai 7-8 litrasesta työkoneesta mihin säädin vaan vaihdettu.
Ahtamaan alkaa alta 1700 kierroksen(syttyy vihreä valo) nyt on kansipahvi menossa vaihtoo tekee painetta vesitilaan.
Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Sitä en tiiä miten tämä toimii offikäytössä kun ei ole sitä vaan joka päiväinen työkalu mutta kärri tulee nätisti perässä ja tietysti tankkissa käy pyörre :lol:
Aika samankokonen taitaa olla ainakin siipien perusteella ton mun garretin kans, sehän on kotosin 9 litrasesta scaniasta.:P Tänään soittelin Mustolalle ja tuli samantein lähetettyä pumppu sinne kun sattu käsivarastos irtopumppu olemaan. Jännä nähä miten toi sitte toimii.
1987 LJ70
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

Jollapaku kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:
Pakopesä on #12 eli viisammat kertoo mitä vastaa muilla merkeillä. Siipi koot on 56/65 ja pako sarja turattu uusiks
Toi bossin pumppu on jostai 7-8 litrasesta työkoneesta mihin säädin vaan vaihdettu.
Ahtamaan alkaa alta 1700 kierroksen(syttyy vihreä valo) nyt on kansipahvi menossa vaihtoo tekee painetta vesitilaan.
Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Sitä en tiiä miten tämä toimii offikäytössä kun ei ole sitä vaan joka päiväinen työkalu mutta kärri tulee nätisti perässä ja tietysti tankkissa käy pyörre :lol:
Aika samankokonen taitaa olla ainakin siipien perusteella ton mun garretin kans, sehän on kotosin 9 litrasesta scaniasta.:P Tänään soittelin Mustolalle ja tuli samantein lähetettyä pumppu sinne kun sattu käsivarastos irtopumppu olemaan. Jännä nähä miten toi sitte toimii.
huomasitko kysyä saako tosta vakiopumpusta ilman ahtopainetta syöttöjä pihalle paljookaa lisää? tarkotan pitääkö kikkailla paineilman kansja huijata pumppua... jotta saa ison ahtimen herään pienillä kierroksilla...
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

pemaripoju kirjoitti: huomasitko kysyä saako tosta vakiopumpusta ilman ahtopainetta syöttöjä pihalle paljookaa lisää? tarkotan pitääkö kikkailla paineilman kansja huijata pumppua... jotta saa ison ahtimen herään pienillä kierroksilla...
Enpä havaannu kysyä. Varmaan joutuu tekemään sen paineilma virityksen.
1987 LJ70
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

HJ-61 kirjoitti:Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Taisi olla sun se tiiviste, joka oli Lindgrenillä Mäntyharjulla juuri teossa, kun soittelin ja kyselin itelle teetettyä tiivistettä =)
#428
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Hessu kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Taisi olla sun se tiiviste, joka oli Lindgrenillä Mäntyharjulla juuri teossa, kun soittelin ja kyselin itelle teetettyä tiivistettä =)
Voipi olla paljon mahdollista jos ei montaa pajaa Mäntyharjulla noita tiivisteitä tee... :roll:
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Ens viikolla tiiviste kotona.Olikoha siellä jollekkii muulle tulossa kans HJ:n tiiviste oli tekijä yhteystietoja vailla.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

No joo, lauantaina asenneltiin toi mustolan ruuvailema pumppu 61:seen ja kyllähän eron huomaa itte ruuvailtuun. Ei savuta nimeksikään mutta voimaa tuntuis olevan, aivan sama mikä vaihde on silmässä kun 8kympistä laittaa lapikasta konehuoneeseen niin aina kuitenkin alkaa naurattamaan. :)

Ei vaan tolla vakio ahdistimella viitti paljoo yli kilon paineita käyttää, mulla olis yks 4-6 litran dieseleihin tarkotettu t04 sitä pitää varmaan tohon kokeilla.
1987 LJ70
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

HJ-61 kirjoitti:Ens viikolla tiiviste kotona.Olikoha siellä jollekkii muulle tulossa kans HJ:n tiiviste oli tekijä yhteystietoja vailla.
Oli mun tiiviste, ei menny tekstarilla näemmä tiedot perille. Nyt on tiivari koneessa kiinni.

Laitoitko muuten omaan tiivisteeseesi jotain tiivisteliimaa vai sellaisenaan kiinni?
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

on se vaan jäänä kuinka ammattilaiset saa pumpusta tuleen ainetta ilman että savuttais pirusti.
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Hessu kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:Ens viikolla tiiviste kotona.Olikoha siellä jollekkii muulle tulossa kans HJ:n tiiviste oli tekijä yhteystietoja vailla.
Oli mun tiiviste, ei menny tekstarilla näemmä tiedot perille. Nyt on tiivari koneessa kiinni.

Laitoitko muuten omaan tiivisteeseesi jotain tiivisteliimaa vai sellaisenaan kiinni?
Vielä tiiviste vaihtamatta, oottelen talvilomaa ku tarvii töissä auto ni ei oikee kerkee seisottaa.Syötöt minimissä pystyy hissuksee ajelee.
Joo tollasta spraytä laitan tiivisteeliimaksi
:arrow: http://www.vhtpaint.com/coppergasketcement.html
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

HJ-61 kirjoitti:Joo tollasta spraytä laitan tiivisteeliimaksi
:arrow: http://www.vhtpaint.com/coppergasketcement.html
Mistä meinasit tuota ostaa? Kyselin vastaavaa autotarvikeliikkeistä, niin kukaan ei tiennyt mista saa. Nyt on ilman tiivisteliimaa paikallaan, mutta toivottavasti kestää... Vai pitäisiköhän sittenkin ottaa vielä kansi irti ja laittaa liimat väliin?
#428
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Hessu kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:Joo tollasta spraytä laitan tiivisteeliimaksi
:arrow: http://www.vhtpaint.com/coppergasketcement.html
Mistä meinasit tuota ostaa? Kyselin vastaavaa autotarvikeliikkeistä, niin kukaan ei tiennyt mista saa. Nyt on ilman tiivisteliimaa paikallaan, mutta toivottavasti kestää... Vai pitäisiköhän sittenkin ottaa vielä kansi irti ja laittaa liimat väliin?
Suositteliko se tiivisteen tekijä laittamaan liimaa väliin, tuliko sulle kanssa kupari levyt molemmin puolin tiivistettä. Varmuuden vuoksi aion laitaa liimat vaikka saattaahan se kestää ilmankin. Tuolta tilasin spraytä :arrow: http://www.bjorkmotorsport.com/?product ... search=vht
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

HJ-61 kirjoitti:Suositteliko se tiivisteen tekijä laittamaan liimaa väliin, tuliko sulle kanssa kupari levyt molemmin puolin tiivistettä. Varmuuden vuoksi aion laitaa liimat vaikka saattaahan se kestää ilmankin. Tuolta tilasin spraytä :arrow: http://www.bjorkmotorsport.com/?product ... search=vht
Hän ei suositellut, koska käsitin, että enemmänkin tekee tiivisteitä kuin käyttää niitä, mutta yksi häneltä tiivisteen tilannut sanoi itse laittaneensa. Tosin eipä kukaan ole sanonut, että sitä välttämättä tarttisi käyttää.

Mulla on kupari vain toisella puolella ja massa toisella. Tarkoitus oli saada pikkasen lisää vaan paksuutta.
#428
HJ-61
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Marras 21, 2006 7:41 pm
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja HJ-61 »

Nonnii tänää sit antautu lopullisesti vanha tiiviste, ei pitäs kehua et hyvin pystyy ajaa :lol:
Miulle tuli kuparit molemmin puolin kun pitäs saada pysymään paineet siellä missä kuuluukii ja tuo liima homma on vaa varmuuden maksimointia kun kysyin siitä et kannattaako liimata.
No vapun jälkeen toivottavasti ollaan taas liikenteessä.
sikryj
Viestit: 21
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:34 pm
Paikkakunta: Helsinki

pahvista ym

Viesti Kirjoittaja sikryj »

HJ-61 kirjoitti:Nonnii tänää sit antautu lopullisesti vanha tiiviste, ei pitäs kehua et hyvin pystyy ajaa :lol:
Miulle tuli kuparit molemmin puolin kun pitäs saada pysymään paineet siellä missä kuuluukii ja tuo liima homma on vaa varmuuden maksimointia kun kysyin siitä et kannattaako liimata.
No vapun jälkeen toivottavasti ollaan taas liikenteessä.
Onko liekkirenkaat vahvistettu jotenkin, meneekö nuo kupari levyt liekkirenkaan reunan alle vai päälle? Jos mahdollista valokuva olisi kiva nähdä. Mulla on paatissa tuo moottori holsetin hx35w ja tarkoitus olisi ottaa lisää ruutia ulos, joten pitäisi tuo pahvi vaihtaa... :wink:
Vastaa Viestiin