bj etumurrokset. 10mm pituusero? olkalaakerille nippa!
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
bj etumurrokset. 10mm pituusero? olkalaakerille nippa!
tossa kun purin ton bj etu akselia niin huomasin että toisella puolella oli murroksen akseli 10mm pidempi, ja sieltä puuttu lukkorengas(tuli kylläkin ylitte reilusti). ajattelin jos sitä lyhentäisi ton 10mm ja pyöräyttäisi uuden lukkorengas uran?
onkohan noista kumpikaan alkuperäisisä?
tossa pidemmässä luki birfield-ntn 1coac.
ja lyhyemmässä empi to-128 1293
tietäis onko alkuperäisiä että onko odotettavissa minkämoinen elinikä.
onkohan noista kumpikaan alkuperäisisä?
tossa pidemmässä luki birfield-ntn 1coac.
ja lyhyemmässä empi to-128 1293
tietäis onko alkuperäisiä että onko odotettavissa minkämoinen elinikä.
Viimeksi muokannut pemaripoju, Ke Huhti 07, 2010 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Ennenkuin alat rälläköimään niin mittaa napalukot ja vertaa niitä keskenään. Luultavasti toinen napalukoista on pidempi. BJ:ssä on ollut ainakin kahta eri napalukkoa. ja luonnollisesti eri vetaripituuksille. Jos haluat lyhyet murrokset niin eti jostain esim. HJ60, BJ42 tai vaikka BJ75 napalukot.
Niin.... ellei joku ole saanut sitä pitkää murrosta tungettua lyhyeen napalukkoon....... No.... Eix rälläköinti löysää sitä boorituksen karkaisua.
Niin.... ellei joku ole saanut sitä pitkää murrosta tungettua lyhyeen napalukkoon....... No.... Eix rälläköinti löysää sitä boorituksen karkaisua.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Kyllä on mysteerinen.
Jos olet avannut niitä murkuloita niin avaappa niin kauas että löytyy pronssiholkit ja kato onko se toinen vielä tallella.
Tai...
Määä nyt tosta tiä mutta jos sieltä puuttuu oseja välistä jonka takia se tulee niin ulos.... meneekö se sentti sisäänpäin jos pukkaa? jos ei mene niin silloin pituuden pitäisi kyllä olla oikea.

Tai...
Määä nyt tosta tiä mutta jos sieltä puuttuu oseja välistä jonka takia se tulee niin ulos.... meneekö se sentti sisäänpäin jos pukkaa? jos ei mene niin silloin pituuden pitäisi kyllä olla oikea.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
kyllä se murroksen akseli oli liian pitkä. tuli napalukosta ylitte kannen tasalleasti. lyhensin sitä sen 10mm ja pyöräytin uuden lukkorengas uran.
porailin siihen kääntöpään ylemmälle laakerille nipan.
ohjausvarret on kyllä omatekemät higsteerin varret jotka on hitsattu alkuperäisen varren napalätkän päälle. ei voinut tehdä kokonaan uutta vartta kun ei pääse hyödyntään työpaikan koneita:(

[/img]
porailin siihen kääntöpään ylemmälle laakerille nipan.
ohjausvarret on kyllä omatekemät higsteerin varret jotka on hitsattu alkuperäisen varren napalätkän päälle. ei voinut tehdä kokonaan uutta vartta kun ei pääse hyödyntään työpaikan koneita:(
Tuollainen nippa on ollut suunnitteilla pitkään omiin labsin varsiin. Onko tuo poraus optimaalisessa paikassa että rasva menisi laakerille. Viimeksi kun vaihdoin olkalaakerit niin ylin oli ihan ruosteessa ja rasvan puutteeseen kuollut.
Juu ja noita pitkiä murroksia ja napalukkoja on jossain välimalleissa kuten omassa 1978 bertassa alkuperin. Vaihdoin siihen sitten hjn napalukot kun longfieldejä asentaessa ihmettelin että miksi murros ei yllä napalukosta ulos että saisi sokan paikalleen.
Juu ja noita pitkiä murroksia ja napalukkoja on jossain välimalleissa kuten omassa 1978 bertassa alkuperin. Vaihdoin siihen sitten hjn napalukot kun longfieldejä asentaessa ihmettelin että miksi murros ei yllä napalukosta ulos että saisi sokan paikalleen.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
no ei tota reikää mun taidoilla ainakaan reunemmaksi saanut porattua 
tietysti jos laittais vastapuolelle vielä toisen nipan niin levittyis se rasva tasasemmin, tai tekis tohon jonku uran mitä myöten leviää koko kierrokselle.
tota suunnittelin jo talvella tohon käyttö hjhin, mutta jäi tekemättä.
toi alkuperäinen varren nuppi ja lätkä vaikutti kovalta aineelta ainakin hss poralle. sai pari kertaa terottaa reijän aikana.

tietysti jos laittais vastapuolelle vielä toisen nipan niin levittyis se rasva tasasemmin, tai tekis tohon jonku uran mitä myöten leviää koko kierrokselle.
tota suunnittelin jo talvella tohon käyttö hjhin, mutta jäi tekemättä.
toi alkuperäinen varren nuppi ja lätkä vaikutti kovalta aineelta ainakin hss poralle. sai pari kertaa terottaa reijän aikana.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
toi reikä on sen verran kaukana reunasta että laakeri tulppaa sen jos ei lykkää viilalla koloo sivulle päin. tie kuinka pelais jos pyöräyttäis rälläkällä sellasen pidemmän uran sivuille päin. leviäis rasva tasasemmin.
jotain outoa noissa napalukoissa on kun ne ei vapauta kunnolla. toiseen suuntaan pyörii hyvin,mutta raksuttaa. toiseen suuntaan paukkuu lujempaa ja pyörii huonommin.
voiskohan ne napiksen kannet olla väärät?
onko niitä erilaisia eri rungolle?
jotain outoa noissa napalukoissa on kun ne ei vapauta kunnolla. toiseen suuntaan pyörii hyvin,mutta raksuttaa. toiseen suuntaan paukkuu lujempaa ja pyörii huonommin.
voiskohan ne napiksen kannet olla väärät?
onko niitä erilaisia eri rungolle?