HJ-61 kirjoitti:
Pakopesä on #12 eli viisammat kertoo mitä vastaa muilla merkeillä. Siipi koot on 56/65 ja pako sarja turattu uusiks
Toi bossin pumppu on jostai 7-8 litrasesta työkoneesta mihin säädin vaan vaihdettu.
Ahtamaan alkaa alta 1700 kierroksen(syttyy vihreä valo) nyt on kansipahvi menossa vaihtoo tekee painetta vesitilaan.
Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Sitä en tiiä miten tämä toimii offikäytössä kun ei ole sitä vaan joka päiväinen työkalu mutta kärri tulee nätisti perässä ja tietysti tankkissa käy pyörre
Aika samankokonen taitaa olla ainakin siipien perusteella ton mun garretin kans, sehän on kotosin 9 litrasesta scaniasta. Tänään soittelin Mustolalle ja tuli samantein lähetettyä pumppu sinne kun sattu käsivarastos irtopumppu olemaan. Jännä nähä miten toi sitte toimii.
HJ-61 kirjoitti:
Pakopesä on #12 eli viisammat kertoo mitä vastaa muilla merkeillä. Siipi koot on 56/65 ja pako sarja turattu uusiks
Toi bossin pumppu on jostai 7-8 litrasesta työkoneesta mihin säädin vaan vaihdettu.
Ahtamaan alkaa alta 1700 kierroksen(syttyy vihreä valo) nyt on kansipahvi menossa vaihtoo tekee painetta vesitilaan.
Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Sitä en tiiä miten tämä toimii offikäytössä kun ei ole sitä vaan joka päiväinen työkalu mutta kärri tulee nätisti perässä ja tietysti tankkissa käy pyörre
Aika samankokonen taitaa olla ainakin siipien perusteella ton mun garretin kans, sehän on kotosin 9 litrasesta scaniasta. Tänään soittelin Mustolalle ja tuli samantein lähetettyä pumppu sinne kun sattu käsivarastos irtopumppu olemaan. Jännä nähä miten toi sitte toimii.
huomasitko kysyä saako tosta vakiopumpusta ilman ahtopainetta syöttöjä pihalle paljookaa lisää? tarkotan pitääkö kikkailla paineilman kansja huijata pumppua... jotta saa ison ahtimen herään pienillä kierroksilla...
No joo, lauantaina asenneltiin toi mustolan ruuvailema pumppu 61:seen ja kyllähän eron huomaa itte ruuvailtuun. Ei savuta nimeksikään mutta voimaa tuntuis olevan, aivan sama mikä vaihde on silmässä kun 8kympistä laittaa lapikasta konehuoneeseen niin aina kuitenkin alkaa naurattamaan.
Ei vaan tolla vakio ahdistimella viitti paljoo yli kilon paineita käyttää, mulla olis yks 4-6 litran dieseleihin tarkotettu t04 sitä pitää varmaan tohon kokeilla.
HJ-61 kirjoitti:Ens viikolla tiiviste kotona.Olikoha siellä jollekkii muulle tulossa kans HJ:n tiiviste oli tekijä yhteystietoja vailla.
Oli mun tiiviste, ei menny tekstarilla näemmä tiedot perille. Nyt on tiivari koneessa kiinni.
Laitoitko muuten omaan tiivisteeseesi jotain tiivisteliimaa vai sellaisenaan kiinni?
Vielä tiiviste vaihtamatta, oottelen talvilomaa ku tarvii töissä auto ni ei oikee kerkee seisottaa.Syötöt minimissä pystyy hissuksee ajelee.
Joo tollasta spraytä laitan tiivisteeliimaksi http://www.vhtpaint.com/coppergasketcement.html
Mistä meinasit tuota ostaa? Kyselin vastaavaa autotarvikeliikkeistä, niin kukaan ei tiennyt mista saa. Nyt on ilman tiivisteliimaa paikallaan, mutta toivottavasti kestää... Vai pitäisiköhän sittenkin ottaa vielä kansi irti ja laittaa liimat väliin?
Mistä meinasit tuota ostaa? Kyselin vastaavaa autotarvikeliikkeistä, niin kukaan ei tiennyt mista saa. Nyt on ilman tiivisteliimaa paikallaan, mutta toivottavasti kestää... Vai pitäisiköhän sittenkin ottaa vielä kansi irti ja laittaa liimat väliin?
Suositteliko se tiivisteen tekijä laittamaan liimaa väliin, tuliko sulle kanssa kupari levyt molemmin puolin tiivistettä. Varmuuden vuoksi aion laitaa liimat vaikka saattaahan se kestää ilmankin. Tuolta tilasin spraytä http://www.bjorkmotorsport.com/?product ... search=vht
HJ-61 kirjoitti:Suositteliko se tiivisteen tekijä laittamaan liimaa väliin, tuliko sulle kanssa kupari levyt molemmin puolin tiivistettä. Varmuuden vuoksi aion laitaa liimat vaikka saattaahan se kestää ilmankin. Tuolta tilasin spraytä http://www.bjorkmotorsport.com/?product ... search=vht
Hän ei suositellut, koska käsitin, että enemmänkin tekee tiivisteitä kuin käyttää niitä, mutta yksi häneltä tiivisteen tilannut sanoi itse laittaneensa. Tosin eipä kukaan ole sanonut, että sitä välttämättä tarttisi käyttää.
Mulla on kupari vain toisella puolella ja massa toisella. Tarkoitus oli saada pikkasen lisää vaan paksuutta.
Nonnii tänää sit antautu lopullisesti vanha tiiviste, ei pitäs kehua et hyvin pystyy ajaa
Miulle tuli kuparit molemmin puolin kun pitäs saada pysymään paineet siellä missä kuuluukii ja tuo liima homma on vaa varmuuden maksimointia kun kysyin siitä et kannattaako liimata.
No vapun jälkeen toivottavasti ollaan taas liikenteessä.
HJ-61 kirjoitti:Nonnii tänää sit antautu lopullisesti vanha tiiviste, ei pitäs kehua et hyvin pystyy ajaa
Miulle tuli kuparit molemmin puolin kun pitäs saada pysymään paineet siellä missä kuuluukii ja tuo liima homma on vaa varmuuden maksimointia kun kysyin siitä et kannattaako liimata.
No vapun jälkeen toivottavasti ollaan taas liikenteessä.
Onko liekkirenkaat vahvistettu jotenkin, meneekö nuo kupari levyt liekkirenkaan reunan alle vai päälle? Jos mahdollista valokuva olisi kiva nähdä. Mulla on paatissa tuo moottori holsetin hx35w ja tarkoitus olisi ottaa lisää ruutia ulos, joten pitäisi tuo pahvi vaihtaa...