paljonko kärsii pistää ahtopaineita hdj:hin
Valvoja: Käyttäjä
paljonko kärsii pistää ahtopaineita hdj:hin
keulalla on nyt kuuleri ja tekis mieli nostaa ahtoja kunnolla mut mikä olis sellainen "turvallinen raja" tai mitä muut hodari miehet on koneesta ottanut irti..? tällä hetkellä mittari näyttää 0.9 baria.
hdj 80 -90
4.2td
4.2td
onks kiertokangen laakerit tsekattu/vaihdettu? ja pakolämpömittari kannattaa asentaa kans.. kai se vakioturbo antaa 1.5bar mut eri juttu et miten pitkään kestää, ei oo kokemusta.. vasta suunnitteilla tuo kuuleri homma
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Juurikin näin,ja saattaa myös olla että tehot laskee koska kun ilmaa puristetaan enemmän niin myös turbo vaatii enemmän energiaa.ilman ainemäärän lisäystä se ahtojen noston hyöty jää lähinnä psykologiseksi
Eli sitä polttoainetta vaan lisää koneeseen,kilon pitäisi kyllä riittää aika pitkälle.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
on sillä ajettu noin 200tkm kun viimeks on laakerit vaihettu.. mistäs tuo pakolämpömittari olis edullisin hommata..?Tommo__79 kirjoitti:onks kiertokangen laakerit tsekattu/vaihdettu? ja pakolämpömittari kannattaa asentaa kans.. kai se vakioturbo antaa 1.5bar mut eri juttu et miten pitkään kestää, ei oo kokemusta.. vasta suunnitteilla tuo kuuleri homma
hdj 80 -90
4.2td
4.2td
kannattaa varmaan harkita laakerin vaihtoa...
hdj:n vakioahdin ct26 riittää yli 200hv tehoille mukavasti coolerin kanssa.
reilua kiloa vois pitää järkevänä ahtopaineena ilman tarkempaa syyniä pakolämmöistä tai pakopaineesta. esim. 1,0-1,2 bar ahtoja ja syöttöä isonnat sen varran, että savun määrä on hillittyä
ei tuo ct26:senkaan pakopesä ole kauhean iso, alkaa varmasti ahdistamaan jos ahtoja nostaa reilummin ja syötöt isolla...
omassa projektissa on tuo pakopainemittari on vieläkin asentamatta vaikka turbo onkin hieman isompi, vois olla ihan hyvä tsekata tuo pakopuoli, ettei se vaan käy vähän pieneksi...
nyt oon ajellu n. 1,6 bar ahdoilla ja sapuskaa on riittävästi tarjolla...
kiihdytyksessä jättää vienon savuverhon
hdj:n vakioahdin ct26 riittää yli 200hv tehoille mukavasti coolerin kanssa.
reilua kiloa vois pitää järkevänä ahtopaineena ilman tarkempaa syyniä pakolämmöistä tai pakopaineesta. esim. 1,0-1,2 bar ahtoja ja syöttöä isonnat sen varran, että savun määrä on hillittyä

ei tuo ct26:senkaan pakopesä ole kauhean iso, alkaa varmasti ahdistamaan jos ahtoja nostaa reilummin ja syötöt isolla...
omassa projektissa on tuo pakopainemittari on vieläkin asentamatta vaikka turbo onkin hieman isompi, vois olla ihan hyvä tsekata tuo pakopuoli, ettei se vaan käy vähän pieneksi...
nyt oon ajellu n. 1,6 bar ahdoilla ja sapuskaa on riittävästi tarjolla...
kiihdytyksessä jättää vienon savuverhon

kokeiluja
Mynan pumppu+iso holsetin H1+cooleri=2,3 bar =ei kestäny ainakaa mul
Kampura katkes....tais olla jo vanhoja sota vammoja...


Pähäma
pee kirjoitti:hukkiksen letkuun lukkopihdit / tulppa ja testaamaan...
ahtaa "melko" paljon ilman isoja ruuvauksia...
kokelin noin mut rupes hirvittämään kun meni viisari melko herkästi pohjaan ( 1,5bar ) olis menny varmaan enemmänkin jos olis lukemia ollu mittarissa enemmän


hdj 80 -90
4.2td
4.2td
Re: kokeiluja
Sehän pikkasesta suuttuMaajussi kirjoitti:Mynan pumppu+iso holsetin H1+cooleri=2,3 bar =ei kestäny ainakaa mul![]()
Kampura katkes....tais olla jo vanhoja sota vammoja...










EDIT: onko heittää arviota millaisia kaakkeja moisilla virivireillä saa ko. pannusta irti?
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
juu
Ei mitn havaintoo.Kaikki muutokset oli edellisen omistajan tekemiä.....me vaa haettii äärilaitaa.Hukkis ku oli käytös ni 1,3 oli ahtoo muttaku laitto mig lanka suuttimen hukkiksen letkuu ni rupes ahdon alanenki hakemaan sitä äärilaitaa
......kivaa oli ja ois ollu enempikin jos kytkytin ei ois sutinu kolmosta isommilla pykälillä.Näin jälkeenpäin ajateltuna olihan tuo melko kallis kokeilu..... 



Pähäma
Re: juu
mulla on semmonen kutina, että 300 kaakkia vois saaha irti ihan vakio suuttimilla, kunhan pumppua on peukaloitu osaavalla pajalla, se pumppu piisaa sinne 400hv lähelle
sitten onkin eri asia mistä tuo porsii kun oikein kiusataan,mutta alakerrasta aika varmasti...
pitää katsoa tuleeko tuo oma hodari vielä penkitettyä kevään aikana, kunhan sitä vielä ehtii vähän hienosaatämään...(syöttöä hieman isommalle, kun ahtojen nosto kavensi sitä voimasavua jonkinverran)
tuntuu vaan, että tuo hx35 jää vähän pieneksi ylhäällä...
tavoite olis, että tuo piirtäs lapulle jotakin +270hv:n lukemia

sitten onkin eri asia mistä tuo porsii kun oikein kiusataan,mutta alakerrasta aika varmasti...
pitää katsoa tuleeko tuo oma hodari vielä penkitettyä kevään aikana, kunhan sitä vielä ehtii vähän hienosaatämään...(syöttöä hieman isommalle, kun ahtojen nosto kavensi sitä voimasavua jonkinverran)
tuntuu vaan, että tuo hx35 jää vähän pieneksi ylhäällä...
tavoite olis, että tuo piirtäs lapulle jotakin +270hv:n lukemia

2,3bar... jos cooleri on riittävä ja kaikki muukin kohallaan niin teoriassa 300-400hv. Käytännössä kaikki muu ei ehkä ole niin kohdallaan. Esim. samasta alakerrasta kun otetaan 300+ kaakkia marinekäytössä jatkuvasti, niin puristussuhteena näkyvät käyttävän 15-16:1 noissa kaupallisissa tuotteissa (tätähän käytetään useissa venemoottorimerkeissä). Niissä käytetyistä ahdoista ei minulla ole tietoa, mutta varmaan parin kilon luokkaa. Rakenteissa niissä on tehty muutakin pientä viilaamista. Autossa vakiopuristussuhde 18,6, siitä voi jo jotain johtopäätöksiä tehdä kestävyydestä noilla paineilla. Tosin autokäytössä tuo tehonkäyttö on varsin onnettomia rykäisyjä verrattuna marinekäyttöön, jossa vedetään tunnista toiseen usein 80-100% teholla. Periaatteessa se alakerta on vahva.
Autokäytössä vakionakin tahtoo olla ongelmia mäntienkin kanssa, tulee usein halkeamia lämmöstä. 1,2 kilolla cooleri on jo oltava ja pakoputkiston vastapaine pitää saada pienemmäksi, se on alkujaan kauhia. Putkistossa riittää jo aika pitkälle kun korvaa keskimmäisen ison pöntön virtaavammalla, se on se mikä siellä vastustaa, ne pienet pöntöt ei vastusta juuri mitään kun ne on läpireiällä. Ja pumpuissa tahtoo vielä usein ennakonsäätimet takkuilla, ei paranna kestävyyttä sekään. Jos ilman mitään muutoksia lykkää 1,2 kiloa koneeseen, ei kannata hirveesti hämmästyä jos se ei kestäkään nipussa yhtä kauan kuin vakio. Siitähän tässä kai on kyse että kestääkö lähellekkään samat kilometrit?
Autokäytössä vakionakin tahtoo olla ongelmia mäntienkin kanssa, tulee usein halkeamia lämmöstä. 1,2 kilolla cooleri on jo oltava ja pakoputkiston vastapaine pitää saada pienemmäksi, se on alkujaan kauhia. Putkistossa riittää jo aika pitkälle kun korvaa keskimmäisen ison pöntön virtaavammalla, se on se mikä siellä vastustaa, ne pienet pöntöt ei vastusta juuri mitään kun ne on läpireiällä. Ja pumpuissa tahtoo vielä usein ennakonsäätimet takkuilla, ei paranna kestävyyttä sekään. Jos ilman mitään muutoksia lykkää 1,2 kiloa koneeseen, ei kannata hirveesti hämmästyä jos se ei kestäkään nipussa yhtä kauan kuin vakio. Siitähän tässä kai on kyse että kestääkö lähellekkään samat kilometrit?
TP