
Hdj:n varashälytin ?
Valvoja: Käyttäjä
Hdj:n varashälytin ?
Miten suuri homma mahtanee olla purkaa moinen kapistus pois, onko joku mahdollisesti purkanut ? Hälytin on ns. Toyotan oma (TVSS), mallinumeroa en ole katsonut. Järjestelmän toimintaperiaate syö hermoja !. 

Helppo purkaa, kaikki on liittimillä viety auton johtosarjaan, auton alkuperäiset liittimet vaan takaisin keskenään kiinni ohjauspylväällä. Hälyttimen johtosarja on kokonaan erillinen, menee ohjauspylväältä kuskin jalkatilan sivupaneelin alle jossa on vähän tavaraa ja jatkaa siitä kynnyskotelon vieressä kuskin penkin alle jossa on keskusyksikkö. Kaikki pois vaan. Keskuslukituksen ohjaus siinä taitaa mennä kyllä mukana.
Purin omasta nuo pois kun en saanut auton mukana avainkapuloita. Myy minulle se keskusyksikkö ja avainkapulat?
Purin omasta nuo pois kun en saanut auton mukana avainkapuloita. Myy minulle se keskusyksikkö ja avainkapulat?
TP
Joo, tutkiskelin tuossa viime viikonloppuna ko. systeemiä, ei ollu tarpeeksi aikaa purku touhuun.Kojetaulusta on vissiin purettava jonkin verran muoviosia että pääsee liittimiin käsiksi, vai onko joku helpompi konsti päästä siihen ohjainpylvääseen/liittimiin käsiksi ?.
Ne meikäläisen avainkapulat ei ole enää uutta vastaavassa kunnossa(toinen on teipillä kasassa!)
Ne meikäläisen avainkapulat ei ole enää uutta vastaavassa kunnossa(toinen on teipillä kasassa!)
Ohjauspylvään muovit pitää ottaa ainakin pois, ne on ruuveilla kiinni alapuolelta, olikohan siinä joku suojapaneeli kojelaudan alla, jalkatilan sivupaneeli pois ja kynnyslista. Itse kojelautaa ei tarvitse purkaa. Kojelaudassa olevan kytkimen voi jättää, se on liittimellä kiinni hälyttimen johtosarjassa jossain siinä ohjauspylvään luona. Kaikki ohjauspylväältä tulevat johdot menee sen alapinnassa oleviin leveisiin liittimiin, josta jatkuu johdot auton koriin. Hälyttimen johtosarja on kytketty tähän väliin, osa on suoria hyppyjohtoja, osa kiertää hälyttimen kautta. Kaksi peräkkäistä liitosta irti, alkuperäiset liittimet kiinni, jää yksi liitos. Ja kaikki pelaa niinkun hälytintä ei olisi koskaan ollutkaan. Vapaaksi jäävät liittimet on hälyttimen johtosarjassa, sitä vaan alkaa keriä johtosarjaa pois, se on täysin erillinen paketti, kaikki siihen liittyvä joutaa pois. Jalkatilassa se kytkeytyy kahdella johdolla keskuslukitukseen, liitin vaan irti.
Ja toimiihan ne keskuslukot avaimella ja napeista, kauko-ohjaus vaan jää pois, tietenkin. Jos ne kapulat ja keskusyksikkö nyt yleensä toimii niin voitas niistä kauppoja hieroa. Johtosarja minulla on, jos on helpompi purkaa se pätkimällä. Minulla on nyt jälkiasennushälytin jonka asennukset joku on tehny silleen normaalisti sätöstelemällä, eikä paljon kiinnosta niitä käydä korjailemaan. Pitäs asentaa kokonaan uudelleen. Muuten se on toimiva hälytin jos kiinnostaa.
Ja toimiihan ne keskuslukot avaimella ja napeista, kauko-ohjaus vaan jää pois, tietenkin. Jos ne kapulat ja keskusyksikkö nyt yleensä toimii niin voitas niistä kauppoja hieroa. Johtosarja minulla on, jos on helpompi purkaa se pätkimällä. Minulla on nyt jälkiasennushälytin jonka asennukset joku on tehny silleen normaalisti sätöstelemällä, eikä paljon kiinnosta niitä käydä korjailemaan. Pitäs asentaa kokonaan uudelleen. Muuten se on toimiva hälytin jos kiinnostaa.
TP
Tässä on tullut nyt lueskeltua näistä hälyttimistä sitä sun tätä ja näyttää siltä että nämä hodarit olis pitkäkyntisten mieleen, ajattelin jos koittas vaan tulla toimeen ton hälyttimen kanssa.
Laite toimii kaikin puolin, mutta systeemi hälyttelee minusta turhan herkästi esim. ei voi heittää avaimia virtalukkoon ja aukoa ovia vaikkapa tavaroita lastatessa/purkaessa. Mitä virkaa sillä kojetaulussa olevalla katkaisimella muuten on ?, mulle ei ole vielä selvinnyt.
Laite toimii kaikin puolin, mutta systeemi hälyttelee minusta turhan herkästi esim. ei voi heittää avaimia virtalukkoon ja aukoa ovia vaikkapa tavaroita lastatessa/purkaessa. Mitä virkaa sillä kojetaulussa olevalla katkaisimella muuten on ?, mulle ei ole vielä selvinnyt.

Niin juurikin se toiminto muakin sapetti kesällä... Häly meni automaattisesti päälle vaikka ovet ei ollu lukossa. Olikos se että virrat päälle ja painetaan sitä hälyn kytkintä kunnes se alkaa vilkuttaan niin muuttaa sen toiminnon siten että vasta sitten menee häly päälle kun laittaa kaukosäädöllä ovet lukkoon?
Saappeja
Veturina HDJ80
Veturina HDJ80
Siis onko näin että tämän toimenpiteen jälkeen voi aukoa luukkuja miten lystää ilman että hälytin alkaa "ullaamaan"?. Ja mites on, kauanko tämä toimenpide pitää hälyttimen pois pelistä?. Itsellä kun ei ole minkäänlaista käyttöohjetta koko kapistuksen toimintaperiaatteesta. Lienekkö edes alunperin tullu auton mukana!Tomppa95 kirjoitti:Niin juurikin se toiminto muakin sapetti kesällä... Häly meni automaattisesti päälle vaikka ovet ei ollu lukossa. Olikos se että virrat päälle ja painetaan sitä hälyn kytkintä kunnes se alkaa vilkuttaan niin muuttaa sen toiminnon siten että vasta sitten menee häly päälle kun laittaa kaukosäädöllä ovet lukkoon?

No nyt. Systeemi on kai alkuperäisasennuksena tai jälkiasennusvarusteena myyty TVSS ( Toyota vehicle security system) ja sille on oma erillinen ohjekirjansa.
Toimintamuodot:
Automaattinen kytkeytyminen; virta-avain OFF asentoon ja pois, hälytin kytkeytyy 20s viimeisen oven sulkemisesta, ei erikseen mainita että ovet menisivät lukkoon. Poiskytkeminen; kaukosäätimellä tai käännä virta-avain ON asentoon 15s kuluessa oven avaamisesta.
Valet mode: Hälytin menee päälle ja pois vain kaukosäätimellä. Ovet menee lukkoon/auki. Toimintamuoto otetaan käyttöön; virta-avain ACC asentoon ja paina Valet mode kytkintä kunnes ledi alkaa vilkkua. Otetaan samalla tavalla pois käytöstä, kun led sammuu siirtyy takaisin automaattitoiminnalle. Led vilkkuu aina kun Valet mode on päällä ja ovet suljettuina.
Alkaneen hälytyksen (kestää 30s) saa kaikissa tapauksissa pois päältä kaukosäätimellä tai kääntämällä virta-avain kaksi kertaa ON asentoon.
Lasirikon herkkyyttä voi säätää kuskin penkin alla olevasta keskusyksiköstä, kahden tupakkiaskin kokoinen harmaa peltipurkki. Sen toisessa päädyssä on reikä jonka takana on trimmeri (sensitivity). Myötäpäivään herkkyys lisääntyy, vastapäivään vähentyy.
Ovikytkimethän noissa tahtoo yleensä pätkiä, se aiheuttaa ongelmia hälyttimen toimintaan.
Toimintamuodot:
Automaattinen kytkeytyminen; virta-avain OFF asentoon ja pois, hälytin kytkeytyy 20s viimeisen oven sulkemisesta, ei erikseen mainita että ovet menisivät lukkoon. Poiskytkeminen; kaukosäätimellä tai käännä virta-avain ON asentoon 15s kuluessa oven avaamisesta.
Valet mode: Hälytin menee päälle ja pois vain kaukosäätimellä. Ovet menee lukkoon/auki. Toimintamuoto otetaan käyttöön; virta-avain ACC asentoon ja paina Valet mode kytkintä kunnes ledi alkaa vilkkua. Otetaan samalla tavalla pois käytöstä, kun led sammuu siirtyy takaisin automaattitoiminnalle. Led vilkkuu aina kun Valet mode on päällä ja ovet suljettuina.
Alkaneen hälytyksen (kestää 30s) saa kaikissa tapauksissa pois päältä kaukosäätimellä tai kääntämällä virta-avain kaksi kertaa ON asentoon.
Lasirikon herkkyyttä voi säätää kuskin penkin alla olevasta keskusyksiköstä, kahden tupakkiaskin kokoinen harmaa peltipurkki. Sen toisessa päädyssä on reikä jonka takana on trimmeri (sensitivity). Myötäpäivään herkkyys lisääntyy, vastapäivään vähentyy.
Ovikytkimethän noissa tahtoo yleensä pätkiä, se aiheuttaa ongelmia hälyttimen toimintaan.
TP
Löytyipä tämmöinen. Vanha aihe mutta niin on minun autokin (-98 LC 100).
Kysymys:
onkohan tässäkin autossa tämä sama TVSS hälytin kun joskus hälyyttelee ihan omia aikojaan.. Auton mukana ei tullut kuin normi kaukosäädin jolla toimii keskuslukko. Ja hälyttimen saapi hiljaiseksi sillä kun aukoo ovet.
Mitään käyttöohjetta ei ole, kun kirjatkin on saksaa. Tojolta ilmoitettiin ettei käyttöohjekirjaa saa enään suomeksi. Korkeintaan DVD-levynä. Ei haittaisi kun sellainenkin on autossa.
Kuskin penkin alta en ole löytänyt mitää rasiaa, vielä ainakaan.
Kysymys:
onkohan tässäkin autossa tämä sama TVSS hälytin kun joskus hälyyttelee ihan omia aikojaan.. Auton mukana ei tullut kuin normi kaukosäädin jolla toimii keskuslukko. Ja hälyttimen saapi hiljaiseksi sillä kun aukoo ovet.
Mitään käyttöohjetta ei ole, kun kirjatkin on saksaa. Tojolta ilmoitettiin ettei käyttöohjekirjaa saa enään suomeksi. Korkeintaan DVD-levynä. Ei haittaisi kun sellainenkin on autossa.
Kuskin penkin alta en ole löytänyt mitää rasiaa, vielä ainakaan.