"Alppiventtiili" säätö taka-akselilla? BJ-75 vm-87
Valvoja: Käyttäjä
"Alppiventtiili" säätö taka-akselilla? BJ-75 vm-87
Morjens, miten säädetään taka akselin jarrusäätöventtiili oikein, tuli se huollettua ja kiinnitys uusittua?
Tahtoo ottaa taka-akseli jarrut kiinni ennen etuakselia varsinkin näillä keleillä ja katsastukseeen pitäis mennä!
Venttiili oikealla rungossa josta viiksi vasempaan ja kiinni akseliin nivelellä jossa säätöruuvia. Ventiilin kiinnityksessä säätöä ylös-alas.
Mitä tehdä ja onko herkkää hommaa??
Pyörähdystä.
Tahtoo ottaa taka-akseli jarrut kiinni ennen etuakselia varsinkin näillä keleillä ja katsastukseeen pitäis mennä!
Venttiili oikealla rungossa josta viiksi vasempaan ja kiinni akseliin nivelellä jossa säätöruuvia. Ventiilin kiinnityksessä säätöä ylös-alas.
Mitä tehdä ja onko herkkää hommaa??
Pyörähdystä.
Viimeksi muokannut Jaskahe, To Tammi 07, 2010 11:11 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näin, mutta harvoin noin päin säädöntarvetta, jos ei takajouset sitten ole kuoleentuneet. Olisko rummuissa pölyä, ruostetta tms. että imaisevat turhan herkästi kiinni.Jaskahe kirjoitti:Jep, oli tuo kysymys hetken ilman mallimerkintää , Sorry.
siis viiksen akselinpuoleisen pään säätöruuvia lyhyemmälle, eli lähemmäs/alemmas akselia kohti, ymmärsinkö oikein?
Venttiilin liike viikeseen päin on tosi pieni , tunteeko sen kädellä jarrua painettaessa?
Venttiilin toiminnan tuntee kädellä jarrua painettaessa (auto käynnissä).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Oli ainakin aikaisemmin varsin hinnaks tuo ALB-venttiili...
Tuli elvytettyä yksi semmoinen pura-pese-kokoa menetelmällä
Katsastuksessa tuli silloin BJ75 PU:lle hylky, oli jumissa, ei liikkunut jarrupoljinta painettaessa.
Mutta siinä olikin kokoajan täysi kuorma päällä(kompressoriauto), et oli täysi jarrupaine taka-akselille aina käytössä?
Tuli elvytettyä yksi semmoinen pura-pese-kokoa menetelmällä
Katsastuksessa tuli silloin BJ75 PU:lle hylky, oli jumissa, ei liikkunut jarrupoljinta painettaessa.
Mutta siinä olikin kokoajan täysi kuorma päällä(kompressoriauto), et oli täysi jarrupaine taka-akselille aina käytössä?
Tästä tulikin mieleen.. Tietääkö joku mihin vehkeeseen olisi tarjolla edullisesti uutena noita venttiileitä? Joku pitäis viritellä tuohon omaankin. Orkkis EI ole enää elvytettävässä kunnossa..kzj kirjoitti:Oli ainakin aikaisemmin varsin hinnaks tuo ALB-venttiili...
Tuli elvytettyä yksi semmoinen pura-pese-kokoa menetelmällä
Katsastuksessa tuli silloin BJ75 PU:lle hylky, oli jumissa, ei liikkunut jarrupoljinta painettaessa.
Mutta siinä olikin kokoajan täysi kuorma päällä(kompressoriauto), et oli täysi jarrupaine taka-akselille aina käytössä?