Startin kytkennöistä...
Valvoja: Käyttäjä
Startin kytkennöistä...
Auto on ollut tuossa jo useamman kuukauden seisonnassa ja joku aika sitten tiputin vaihdelaatikon alas. Nyt pitemmän tauon jälkeen kun aloin kasaamaan autoa niin tuli ongelma vastaan. Yks johto jää startin lähettyvillä ylimääräiseksi. Ei se ylimääränen tietysti ole mutta ei vain pirulainen muista mihin se tulee. Startin kylkeen tulee rungosta suoraan maajohto. Eikö niin? ja sitten siitä startin releiltä tulee myös juuri saman tapainen maajohdon näkönen johto. Tuleeko tämä yksi "ylimääräinen" johto myös siihen startin kylkeen rungosta tulevan maan kanssa? En tohtinu alkaa kokeilemaan ettei startti pala ja jonku kytkentä kaavionki noista manuaaleista katoin ni sain käsityksen että kaks johtoa tulis. Kertokaa viisaampina, jos jonku näkösen käsityksen selityksestä saitte. Täytyy laittaa kuvia myöhemmin, jos ei asia selvenny.
Startin kylkeen tuleva paksu johto ei taida olla maajohto vaan virta akulta. Seuraapas sitä johtoa perille saakka. Yleensä startti maadoittuu moottorin kautta. Toinen piuha mikä tulee startille on herätejohto. Se tulee yleensä bendixiin kiinni. Se pienempi piuha.
Jos siinä lähistöllä on oikiasti maajohto, niin se tulee yleensä laatikon kaavelin ja moottorin välillä olevaan pulttiin kiinni. Normaalisti se taitaa olla toisella puolella konetta.
Jos siinä lähistöllä on oikiasti maajohto, niin se tulee yleensä laatikon kaavelin ja moottorin välillä olevaan pulttiin kiinni. Normaalisti se taitaa olla toisella puolella konetta.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -