Kuva Kuva

Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Öljykello on puhdistettu bensalla pari kuukautta sitten.
Hoojiiton..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Voiko olla niin että tämä uusi öljynputsari päästää öljyt pois sitten on tyhjä 2tunnin päästä eikä paineet nouse tarpeeksi ja kone sammuu :roll:
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Miten nopeasti mekaanisen mittarin viisarin pitäis värähtää, kun käynnistää kylmän koneen? :shock:
Hoojiiton..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Eikö se heti pitäis alkaa nouseen kun kone käynnistyy kylmä tai lämmin
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

pertsa kirjoitti:Voiko olla niin että tämä uusi öljynputsari päästää öljyt pois sitten on tyhjä 2tunnin päästä eikä paineet nouse tarpeeksi ja kone sammuu :roll:
Tämä ilmiö on tullut vastaan öljyjen ja filtterin vaihdon jälkeen. Korjaantui heti kun vaihtoi filtterin toiseen merkkiin. Merkkejä en muista.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Aamulla jäi käyntiin vasta 3. starttauksella, ja 650rpm tyhjäkäynti ei riittänyt pitämään konetta käynnissä..

Mekaaninen mittari heräsi ja liikahti ensimmäisen kerran juuri sen 3. starttauksen yhteydessä (jolloin myös jäi käyntiin), 2 ensimmäisellä ei ehtinyt värähtääkkään ennen sammumista (5sek).

Filttereistä sen verran, että vaihdan yleensä sen öljynvaihdon yhteydessä ( 5000km välein)

Ja oireet kun alkoi, oli uusi filtteri ollut vain +/- 1000km käytössä, ja ajoin sillä toiset 1000km jonka jälkeen vaihdoin toyotan oman suodattimen, ei auttanut.. :cry:
Viimeksi muokannut Rocco69, To Marras 05, 2009 7:04 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hoojiiton..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Mulla oli sama ongelma jokuvuosi sitten öljyt vaihtoi bensa-asema ja käytti Fram öljysuodatinta ei nousut paineet vasta kun minutin päästä :lol: auto oli Volvo740.Siinä suodatimessa on semoinen ventiili mikä pitää öljyt sisällä ja jos se jää auki niin kestää odotella paineita.Oisko sitten toi öljysihti tukossa :roll:
samuli
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 7:07 pm
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja samuli »

Elikkä kyse on turbottomasta, eiks vaan !
kokeiles vaihtaen vänkärin jalkatilasta oikealta puolelta rele : fuel control relay.
Releen pitäisi pitää moottori käynnissä noin 7 sek että öljynpaineet ehtivät nousta tarpeeksi.
Vanhemmiten releen sisästä on löytynyt hapettumaa.
#443
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Niin, öljysihti...

Jos öljypohjan-tiivisteen vaihdon yhteydessä olis pursunut tiivistesilikoonia myös sisäpuolelle? :?

Jep, turboton malli kyseessä..

Vai sellanen rele? Lähempä irrottamaan ja availemaan...
Hoojiiton..
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Fuelcontrol-rele avattu, mitä näki pelkän peltikopan irrottamisella, ei hapettumisia havaittu...
Hoojiiton..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Jos oot varma että öljyt kiertää niin kytke se Edic pois :wink: Mutta sitten pitää olla varma että öljypumppu on kunnossa
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Noniin, kokeilin ratkaista ongelmaa vaihtamalla laturin (ja tehostimen) hihnat, ei auttanut..

Tänään starttasin auton ensimmäistä kertaa siten, että autolla ei oltu liikuttu pariin päivään eikä ollut tolpassa kiinni; jäi käyntiin vasta 6. starttauksella! Ja Volttimittari teki uudet ennätykset jäämällä erittäin alas (toiseksi alimmalle viivalle!!) Tolpassa kun on ollut, niin jää käyntiin (yleensä) 2. yrityksellä..

Kun auto rupesi aikoinaan ensimmäisiä kertoja sammuilemaan käynnistyksen yhteydessä, kiinnitin huomioni tosiaan tohon volttimittariin joka samoihin aikoihin alkoi jäämään tavallista alemmas..

Ja akut tosiaan on yli 5v vanhat, akkuvesiäkin jouduttu lisäämään, mutta mittaukset antavat kuitenkin molemmista reilua 12v... ?!
Hoojiiton..
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Ettei vaan valuttais öljypumpusta öljyjä takasin öljypohjaan, siellähän on se venttiili mut tais olla painepuolella jos en väärin muista. Eli paineet ei nouse ennen kun pumppu on saanut imettyä öljypohjasta rasvaa itteensä. Tuossa pikuppi rojekti kuuskymppisen myllyssä piti tunkea öljypumppu täyteen vaseliinä että sai vähän tiivistettyä ennen kun rupes imemään kun oli rempan jälkeen "kuiva" kone. Mitäs tällä on ajettu? voisko olla öljypumppu jo vähän ehtoopuolella? Toisaalta taas jos kerran ilman edicin vipua jää käymään niin saattas viitata siihen että se edicki ei toimi ihan niinku pitäis. Siellähän on kaksi öljykelloa, toinen mittarille ja toinen edicille onhan johdot varmasti oikein päin?

Tämmösiä hyviä arvauksia tuli enshätään mieleen :D
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Kilometrejä on reilu 650 000km..

Kellojen johdot on mielestäni oikeissa paikoissa..

Ainiin, yks asia on jäännyt mainitsematta; voiskohan vika johtua "vääristä" öljyistä? Koneessa on tällä hetkellä synteettiset mobilin rally formula 3000 öljyt, eli siis ei "viralliset" dieselöljyt? :shock:

Ja vika ilmeni öljypohjan tiivisteen vaihdon jälkeen, tosin pienellä viiveellä, muutaman sadan kilometrin ajelun jälkeen rempasta..
Hoojiiton..
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Nyt on testattu uusilla öljyillä, laitoin shellin rimulat 10w-30 ja toyotan suodattimen..

Per**le! ei auttanut..

Pitää vissii seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kattoo se sihti..
Jos öljypohjan puolelle olis päässy tiivistemassaa, alkusyksyn (öljypohjan-)tiivisteen vaihdon yhteydessä?!?
Hoojiiton..
Vastaa Viestiin