Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)
Valvoja: Käyttäjä
Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)
Tervehdys!
Kyseessä on HJ60 ja -88.
Ongelma on seuraava:
Käynnistäessä koneen (yli 2h seisseenä) kuluu 5sek, ja lamprelay? rele naksahtaa apparin jalkatilassa ja kone sammuu.
Toisella starttauksella (yleensä) jää käyntiin.
-Lamprelay-rele juotettu ja juotettu..
-Edicin kello vaihdettu
-Uudehko FRAM öljynsuodatin vaihdettu orkkis suodattimeen..
-Hiilisilta (orkkis) ja jännitteensäätäjä (varaosa) vaihdettu
-Öljyt vaihdettu (Mobil, synteettinen)
-Mekaaninen mittari laitettu, paineita on
-Maadoitus katottu "käsikopelolla"
-Akut mitattu, ok
-Laturin hihnan kireys tarkistettu
Volttimittari ei mielestäni nouse HETI niin terhakkaasti ylös kuin ennen?!, ei edes jälkihehkureleen? naksahduksen jälkeen..
Volttimittari nousee kyllä hetken ajon jälkeen ok lukemiin..
Alle n. 2 tunnin seisomiselta lähtee iloisesti käyntiin ja pysyy käynnissä..
Mitä seuraavaksi kokeilis?
-Kiitän-
Kyseessä on HJ60 ja -88.
Ongelma on seuraava:
Käynnistäessä koneen (yli 2h seisseenä) kuluu 5sek, ja lamprelay? rele naksahtaa apparin jalkatilassa ja kone sammuu.
Toisella starttauksella (yleensä) jää käyntiin.
-Lamprelay-rele juotettu ja juotettu..
-Edicin kello vaihdettu
-Uudehko FRAM öljynsuodatin vaihdettu orkkis suodattimeen..
-Hiilisilta (orkkis) ja jännitteensäätäjä (varaosa) vaihdettu
-Öljyt vaihdettu (Mobil, synteettinen)
-Mekaaninen mittari laitettu, paineita on
-Maadoitus katottu "käsikopelolla"
-Akut mitattu, ok
-Laturin hihnan kireys tarkistettu
Volttimittari ei mielestäni nouse HETI niin terhakkaasti ylös kuin ennen?!, ei edes jälkihehkureleen? naksahduksen jälkeen..
Volttimittari nousee kyllä hetken ajon jälkeen ok lukemiin..
Alle n. 2 tunnin seisomiselta lähtee iloisesti käyntiin ja pysyy käynnissä..
Mitä seuraavaksi kokeilis?
-Kiitän-
Viimeksi muokannut Rocco69, Su Huhti 18, 2010 6:19 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hoojiiton..
Se kyllä riittää, kun se sammuu 0.3:ssa.
Otapa se edicin välitanko pois ja koitas uudelleen. Saa sen EDICIN vaikutuksen katottua. Ei sitten pitäsi sammua kuin vaihteella.
Sen jälkeen suodattimet, karkeasuodattimesta (jos se on vielä siellä tala-akselin kulmilla) vedet pois. Moottorin kyljessä oleva suodatin vaihtoon, ellei suht tuore.
Otapa se edicin välitanko pois ja koitas uudelleen. Saa sen EDICIN vaikutuksen katottua. Ei sitten pitäsi sammua kuin vaihteella.
Sen jälkeen suodattimet, karkeasuodattimesta (jos se on vielä siellä tala-akselin kulmilla) vedet pois. Moottorin kyljessä oleva suodatin vaihtoon, ellei suht tuore.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Se ois ollukkin seuraava.
Kokeilin ite korjata vanhaa ja totesin, -18 asteen pakkasessa, puol kaks yöllä,autoa työntäessäni, että nyt ostan uudet makso mitä makso
Ja yllätys, 50 egestä sai viä kahvirahat takas.
Onhan se vaihto kiva työ, kun katkasin kuudesta ruuvista kolme.. Uutta kierrettä vaan ja isommat ruuvit tilalle
Kokeilin ite korjata vanhaa ja totesin, -18 asteen pakkasessa, puol kaks yöllä,autoa työntäessäni, että nyt ostan uudet makso mitä makso
Ja yllätys, 50 egestä sai viä kahvirahat takas.
Onhan se vaihto kiva työ, kun katkasin kuudesta ruuvista kolme.. Uutta kierrettä vaan ja isommat ruuvit tilalle
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- El Borracho
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä