Kuva Kuva

HJ 60 purkaa akut tyhjiin?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Vieras

HJ 60 purkaa akut tyhjiin?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onko kokemuksia, mikä mahtaa olla vikana, kun hj 60 tyhjentää akut noin 3 päivässä täysin tyhjiksi?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juu,on ollut samaa vikaa,vaihdoin konvertterin uuteen ja siirsin sen samalla sisäjalkatilaan josta pystyn sammuttamaan sen helposti jos auto on ajamatta.!
Vieras

Mikä on konventteri ja missä se sijaitsee?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voisitko hieman selventää osien sijaintia ja tarvittavia toimenpiteitä?
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Ota akun napa irti, ja kytke siihen väliin amppeeri mittari, niin
näet vuotovirran suuruuden. ( kipinä testi ).
Sitten vaan sulakkeita irti yksi kerrallaan, paljastaa vuotavan
virtapiirin?
Onko akut hyvät?
Mielestäni akkujen kanssa ei kannata leikkiä yhtään, sen jälkeen
kun ne ekan kerran oireilee!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

juu se konvertteri alentaa jännitteen 24-12 . takana vasemmalla tavaratilassa on tehdasasennettu isohko mööpeli joka alentaa vetokoukun pistokkeelle menevää virtaa.yleensä ehjä,mutta radio,tupakansytkä ym. on yleensä alennettu erillisellä konvertterilla,katso konehuoneesta ns.tulipellistä(tuulilasin alla)johon niitä on yleensä ruuvattu ,kokoluokkaa voipaketti .jos rikki ei kannata korjauttaa,maksaa halvimmillaan n30e.voi se vika toki olla muuaallakin mut tämän vaihto tepsi mulla
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

samaa ongelmaa käsitelty huhtikuun 12 , tsekkaa myös sieltä vinkit!
Bjhjchmod

Viesti Kirjoittaja Bjhjchmod »

Eka vaihe on asentaa päävirtakykin, se antaa lisäaikaa (vuosia) itse vian hakuun. Tosiasiassa on hyvä kapine kaikissa kulkineissa, oikeesti
Vieras

Miten päävirtakytkin kannattaisi asentaa?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

..jotta se toimisi hyvin ja estäisi akkujen tyhjentymistä?
Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod »

Ite oon laittanu aina miinusnavan ja rungon väliin normaalinapasessa koneessa. (Ja muun tyyppisiä ei tule mieleen kuin eräs englantilainen traktorimerkki). Eli toimii vastaavasti kuin irrottaisi miinusnavan akusta mutta homma käy kätevästi avainta vääntämällä. Akun viereen oon asentanu jotta konepelti on avattava kun käyttää. Voi olla mahdollista asentaa vaikka kojelautaan, onhan joku kai vienyt koko akunkin auton toiseen päähän painonjakosyistä. Mutta silloin pitänee tarkistaa että vastus ei kasva liikaa
Vastaa Viestiin