HDJ-80 tasauspyörästönlukot.
Valvoja: Käyttäjä
HDJ-80 tasauspyörästönlukot.
Ostin vm.90 HDJ-80 lantikan ja olen sitä tuossa rassaillu. Heräsi kysymys mieleen että miten nopeasti nuo etu ja takapään lukot pitäisi mennä päälle sen jälkeen kun on napista painettu. Keskitasauspyörästön lukko tuntuu menevän heti päälle ja menee nuo toisetkin eli ainakin valojen vilkkuminen sammuu jonkin ajan päästä ja auto muuttuu tosi jäykäksi, eli en ole lukkoja muuten testannut kuin soramontussa tasasella ajaen. Tuli mieleen että onko näissä vähän samaan tyyliin kuin joissain työkoneissa että lukot loksahtaa päälle pienellä viiveellä, eli sitten kun rattaat liikkuu. Kiitos vastauksista etukäteen ja täytyy sanoa että teillä hyvä keskustelupalsta verauuttuna moniin muihin. Niin ja se KK-laakeriremontti on jo tilattu .
Hdj:n lukot
No pieni viivehän niissä on, mutta jos oik./vas. renkailla pieni ero pyörimisnopeudessa niin ainakin minulla kytkeytyy välittömästi. Lukkomekanismien auki käyttämistä, puhdistamista ja voitelemista kyllä suosittelen. Omassani oli takana jo hapettumia ja rapaakin oli vuotavasta tiivisteestä sisään päässyt. Muutamien Hdj:n omistajien kanssa juteltuani ja näitä jonkin verran rassanneena (edellisessä työpaikassa 3 hodaria työautoina) suosittelen myös käyttämään näitä lukkoja päivittäin, pitkä käyttämättömyys oman kokemuksen mukaan ne parhaiten jumittaa. Mielipiteitä ja kikkoja varmaan on yhtä monta kun hodarikuskejakin. Tuolle "lantikka" sanalle on täällä muuten pyhitetty oma topic, kannattaa tutustua ... Anyway onnittelut loistavan maasturin hankinnasta, ei sitä joka autosta löydy kierrejousialustaa, kytkettäviä sähkölukkoja ja 4.2 TD moottoria vakiona.
Onkos tassa 80 sarjan "lantikassa" lukoilla mitaan yhteytta nopeuteen niinkuin pykalaa tuoreemmissa malleissa. Eli lukko ei mene paalle jos vauhtia on liikaa?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Oma -91 hdj tällä hetkellä pukkien päällä ilman pyöriä, niin testasin. 80 km/h kokeilin mittariin eikä ainakaan kytkeny pois. Joskus tienpäällä n. kuudessakympissä kokeillut ja toimi, ei varmaan mitään rajoittimia näin vanhassa...PETEBJ75 kirjoitti:Onkos tassa 80 sarjan "lantikassa" lukoilla mitaan yhteytta nopeuteen niinkuin pykalaa tuoreemmissa malleissa. Eli lukko ei mene paalle jos vauhtia on liikaa?
Jo ei ne taida pois kytkeytya uudemmissakaan, mutta esim mun kotterossa taytyy vauhtia olla alle 8km jotta lukko kytkeytyy (kuinmyos hidas neliveto paalla), mutta sitten voi kylla vetaa niin kovaa kuin kulkee. Nopealle alueelle vaihdettaessa lukko sitten lahtee pois..
Mutta taitaa HDJ olla tehty viela vanhaan hyvaan aikaan joten toivoa on. Toyotan sahkolukot on aina hitaita kytkeytymaan kun sille paalle sattuu.
Mutta taitaa HDJ olla tehty viela vanhaan hyvaan aikaan joten toivoa on. Toyotan sahkolukot on aina hitaita kytkeytymaan kun sille paalle sattuu.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81