Kuva Kuva

Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Hj-83
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 11, 2009 8:25 pm

Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa

Viesti Kirjoittaja Hj-83 »

Syöttöpumppu vuotaa syöttöputkien puoleisesta päästä, mahdollisesti laipan välistä?? En ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin. Onko kellään vastaavaa ilmennyt ja mitä kannattais ensiksi tarkistaa ennen kun rupeaa pumppua irrottelemaan. On sen verran ahtaasti pakattu ettei oikein pikaisesti katsomalla voi tarkkaa vuotokohtaa sanoa. :shock:
Hilari
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 10:38 am
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa

Viesti Kirjoittaja Hilari »

Hj-83 kirjoitti:Syöttöpumppu vuotaa syöttöputkien puoleisesta päästä, mahdollisesti laipan välistä?? En ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin. Onko kellään vastaavaa ilmennyt ja mitä kannattais ensiksi tarkistaa ennen kun rupeaa pumppua irrottelemaan. On sen verran ahtaasti pakattu ettei oikein pikaisesti katsomalla voi tarkkaa vuotokohtaa sanoa. :shock:
kokeileppa kiristää se nestepää siihen pumpunrunkoon, jos tarkoitit , että vuotaa siitä välistä eli pumpun runko alumiininen ja nestepää taas neliskanttinen mokkula jossa suutinputket kiinni...
en yhtäkkiä muista oliko tuo kuusiokoloilla vai millä kasattu, eiköhän sen joku muista. voi olla, että otattaa suutinputket irti...

yleensä nuo pumput vuotaa kaasuvivun juuresta pumpun kannesta...
Hj-83
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 11, 2009 8:25 pm

Viesti Kirjoittaja Hj-83 »

kansivuoto olisikin helpompi tapaus, kiireiltä en ole kerenny vielä asiaan paneutua mutta täytyy tarkemmin tutkia syöttöputkien ja sen"neliskanttisen mokkulan" kiinnitykset jos olis vaikka vain löystyneet.
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

5mm kuusiokolo pitäs käydä mut niitä takimmaisia ei pääse kopeloimaan ennen ku ottaa suutinputket irti..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Hj-83
Viestit: 16
Liittynyt: To Kesä 11, 2009 8:25 pm

Viesti Kirjoittaja Hj-83 »

Syöttöpumpun nestepään vuoto on nyt korjattu :D :D . Viallinen O-rengas nestepäässä oli syynä. Samalla tehtiin koko pumpun huolto. Asiaan perehtyneeltä ei koko remppaan mennyt kuin n.6h.
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Minkäslainen temppu on käyttää irti koko pumppua? Nyt vuotaa naftaa lohkon ja pumpun välistä olevasta laipasta, joka on kahdella kuusiokoloruuvilla kiinni.
Eli mitä hilppeitä se purattaa jakopään suunnalta?
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Avatar
killerwo
Viestit: 350
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

ei ole paha rasti. Jakoremmin koppa pois, remmi irti, Remmipyörä irti, suihkuputket pois, nafta putket( tuleva ja paluu) irti, sammutus solenoidin liitin irti ja pumpun kiinnitys mutterit irti niin pumppu on kourassa.
Blue skies and headdown
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Mites tuon ajoituksen kanssa sitten on?, missä siellä on ajoitus merkit ja miten niitten merkkien pitää olla?.
Toki jos lyö kylmästi merkit jakopäähän ja pumpun laippaan, niin saahan sen silläkin lailla kohdilleen.
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Avatar
killerwo
Viestit: 350
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Merkit vaan kohdalleen niin ei probleemaa.
Blue skies and headdown
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

joo, ja tarkennuksena et ne merkit kannattaa tehdä uudet, ne tehtaan merkit ei toimi vanhal pumpulla.. itse säädin mittakellon kanssa kun tuli uusi nokkalevy ja laakerirullat pumpun sisälle.. irrotukseen sen verran et saattaa se pumppu olla tulevasti kiinni siinä jakopään rattaassa kun on kartio mallinen(älä hävitä kiilaa). itse tein ulosvetäjän paksusta lattaraudasta ;)
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Avatar
killerwo
Viestit: 350
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo »

Juu kyllä pumppun ajoitus pitää tehdä mittakelolla. Sekoitin jakopään ajoitusmerkkeihin jotka laitetaan kohdalleen että jako on kohdallaan. Pumpun ajoituksesta vielä sen verran että pitää laittaa noin 10mm palikka kylmäkäynnistyksen ennakonsäätimen väliin jotta ennakko on sitten lämpimässä moottorissa kohdallaan.
Blue skies and headdown
Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Kontio »

No nyt on pumppu käytetty irti, ja tiivisteet vaihdettu. Vaan eipä vieläkään suostunut vuoto loppumaan, nyt vuotaa vielä siitä kylmäkäynnistys härpäkkeen akselista.
Säätö saatiin kohdilleen kun lyötiin ne kohdistus merkit laippaan ja laitettiin niiden mukaan takaisin paikoilleen.

Mutta mites tuo säätö mittakellolla tehdään?
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ponsse805
Viestit: 4
Liittynyt: La Marras 15, 2008 11:36 pm
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja ponsse805 »

Minkälainen korjattava tuo akseli vuoto on? Onko akselilla o-rengas? Minullakin tuo näyttää kylmänä tiputtavan.
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

Kontio kirjoitti:No nyt on pumppu käytetty irti, ja tiivisteet vaihdettu. Vaan eipä vieläkään suostunut vuoto loppumaan, nyt vuotaa vielä siitä kylmäkäynnistys härpäkkeen akselista.
Säätö saatiin kohdilleen kun lyötiin ne kohdistus merkit laippaan ja laitettiin niiden mukaan takaisin paikoilleen.

Mutta mites tuo säätö mittakellolla tehdään?
Säädöstä:
1.kampiakselin ajoitusmerkki kohdalleen
2. nestepään keskeltä pultti pois, siihe mittakello kiinni. todennäköisesti joutuu muutaman suutinputken löysäämään, riippuu millasen adapterin on väsänny. mittakello kannattaa tässä vaiheessa laittaa sen verran "tiukalle" et siin on jonkun verran lukemaa pohjalla vaik pari milliä..
3.pyöritetään taaksepäin kampiakselia samalla seuraten et mittakellon lukema vähenee, kun lukema ei enää tipu niin pohjakohta löydetty jonka jälkeen mittakello nollataan..
4.sit käännetään kampiakselia takaisin ajoitusmerkkiin ja katotaan lukema ja säädetään tarvittaessa.. tää vaihe kannattaa tehdä varmuuden vuoksi muutaman kerran peräjälkeen.. oikee nosto on 1.29-1.35mm eli ton verran pitäs mittakellon nousta nollakohdasta ajoitusmerkin kohdalle.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
Vastaa Viestiin