
Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa
Valvoja: Käyttäjä
Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa
Syöttöpumppu vuotaa syöttöputkien puoleisesta päästä, mahdollisesti laipan välistä?? En ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin. Onko kellään vastaavaa ilmennyt ja mitä kannattais ensiksi tarkistaa ennen kun rupeaa pumppua irrottelemaan. On sen verran ahtaasti pakattu ettei oikein pikaisesti katsomalla voi tarkkaa vuotokohtaa sanoa. 

Re: Hdj-80 syöttöpumppu vuotaa
kokeileppa kiristää se nestepää siihen pumpunrunkoon, jos tarkoitit , että vuotaa siitä välistä eli pumpun runko alumiininen ja nestepää taas neliskanttinen mokkula jossa suutinputket kiinni...Hj-83 kirjoitti:Syöttöpumppu vuotaa syöttöputkien puoleisesta päästä, mahdollisesti laipan välistä?? En ole vielä ehtinyt perehtyä tarkemmin. Onko kellään vastaavaa ilmennyt ja mitä kannattais ensiksi tarkistaa ennen kun rupeaa pumppua irrottelemaan. On sen verran ahtaasti pakattu ettei oikein pikaisesti katsomalla voi tarkkaa vuotokohtaa sanoa.
en yhtäkkiä muista oliko tuo kuusiokoloilla vai millä kasattu, eiköhän sen joku muista. voi olla, että otattaa suutinputket irti...
yleensä nuo pumput vuotaa kaasuvivun juuresta pumpun kannesta...
joo, ja tarkennuksena et ne merkit kannattaa tehdä uudet, ne tehtaan merkit ei toimi vanhal pumpulla.. itse säädin mittakellon kanssa kun tuli uusi nokkalevy ja laakerirullat pumpun sisälle.. irrotukseen sen verran et saattaa se pumppu olla tulevasti kiinni siinä jakopään rattaassa kun on kartio mallinen(älä hävitä kiilaa). itse tein ulosvetäjän paksusta lattaraudasta 

-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Juu kyllä pumppun ajoitus pitää tehdä mittakelolla. Sekoitin jakopään ajoitusmerkkeihin jotka laitetaan kohdalleen että jako on kohdallaan. Pumpun ajoituksesta vielä sen verran että pitää laittaa noin 10mm palikka kylmäkäynnistyksen ennakonsäätimen väliin jotta ennakko on sitten lämpimässä moottorissa kohdallaan.
Blue skies and headdown
No nyt on pumppu käytetty irti, ja tiivisteet vaihdettu. Vaan eipä vieläkään suostunut vuoto loppumaan, nyt vuotaa vielä siitä kylmäkäynnistys härpäkkeen akselista.
Säätö saatiin kohdilleen kun lyötiin ne kohdistus merkit laippaan ja laitettiin niiden mukaan takaisin paikoilleen.
Mutta mites tuo säätö mittakellolla tehdään?
Säätö saatiin kohdilleen kun lyötiin ne kohdistus merkit laippaan ja laitettiin niiden mukaan takaisin paikoilleen.
Mutta mites tuo säätö mittakellolla tehdään?
Raudassa raha ei ole hukassa!
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Säädöstä:Kontio kirjoitti:No nyt on pumppu käytetty irti, ja tiivisteet vaihdettu. Vaan eipä vieläkään suostunut vuoto loppumaan, nyt vuotaa vielä siitä kylmäkäynnistys härpäkkeen akselista.
Säätö saatiin kohdilleen kun lyötiin ne kohdistus merkit laippaan ja laitettiin niiden mukaan takaisin paikoilleen.
Mutta mites tuo säätö mittakellolla tehdään?
1.kampiakselin ajoitusmerkki kohdalleen
2. nestepään keskeltä pultti pois, siihe mittakello kiinni. todennäköisesti joutuu muutaman suutinputken löysäämään, riippuu millasen adapterin on väsänny. mittakello kannattaa tässä vaiheessa laittaa sen verran "tiukalle" et siin on jonkun verran lukemaa pohjalla vaik pari milliä..
3.pyöritetään taaksepäin kampiakselia samalla seuraten et mittakellon lukema vähenee, kun lukema ei enää tipu niin pohjakohta löydetty jonka jälkeen mittakello nollataan..
4.sit käännetään kampiakselia takaisin ajoitusmerkkiin ja katotaan lukema ja säädetään tarvittaessa.. tää vaihe kannattaa tehdä varmuuden vuoksi muutaman kerran peräjälkeen.. oikee nosto on 1.29-1.35mm eli ton verran pitäs mittakellon nousta nollakohdasta ajoitusmerkin kohdalle.
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.
WUOKSI OFFROAD