Kuva Kuva

HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

HD-murrosten asennus HJ60/61-akseleihin

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Ko rojekti on parhaillaan työn alla. Vaikea on hahmottaa, mistä kaikista kohdista pitää materiaalia hioa/jyrsiä pois ja kuinka paljon, joten neuvot kelpaisivat.

Uusista TML:n "HD"-murroksista on se vahvikekehä poistettu ja murrospesiä avarrettu. Murrokset mahtuvat nyt sisään, mutta parista millistä jää kiinni, että ei se napaosa mahdu paikalleen. Tässä vaiheessa ei enää näe, että mistä se ahdistaa (täytyy varmaan kokeilla laittaa jotain möhnää sinne sisälle merkiksi).

Kuinka syvälle niiden murroksien pitää sinne mennä? Riittääkö, että pelivaraa jää esim milli, vai mistä tiedän, että eivät sitten ajon aikana jurahda kiinni tietyssä kulmassa? Tottakai pitää käsin pyörittämällä pyöriä vapaasti jokaisessa kulmassa, mutta kuinka paljon pitää jäädä pelivaraa. Se murrosta paikallaan pitävä lukkorengas kun antaa pelivaraa vissiinkin useita millejä, jos en väärin muista.

Minkälaisella paineilmajyrsimen terällä olette materiaalia poistaneet, kun mikään käytössä olevista ei oikein tunnu sopivalta? On lieriö, kartio ja kartio pyöristettynä.

Jos löytyy kuva valmiiksi jyrsitystä pesästä, niin olisi todella hyvä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999