hj:n katossa reikiä miten tilkitä umpeen
Valvoja: Käyttäjä
hj:n katossa reikiä miten tilkitä umpeen
eli kattokourun "kylkiä myöden menevät rännit katolla) mitenkäs ootte noita korjaillu? ei haluis ottaa verhoilua pois sisäpuolelta....... vinkkejä neuvoja.....
-
siis ne reiät korjata vai kouru? ittellä oli kans sie kourun yläpuolella pieniä reikiä päästä päähän. en jaksanut alkaa hitsaan niin ekä otin rälläkän teräslanka kuppuharjalla ruosteet ja maalit pois. pohjamaali ja sen jälkeen hieroin paksulla lasikuituvahvisteisella massalla ne umpeen. sitten parinviikon päästä pintamaalia (halpahallin mattamustaa). tuli tosi ruma , mutta ei sada vesi ainakkaan sisälle. ja kelpaa tohon mun mörköön.
niin siis reikiä on pitkin niitä rännejä, mutta aika vähän mitä noita hj:n hirmuja on katellu. mietin vaan et mitenkähän paljon se on sisäpuolelta ruosteessa.... kaipa sinne sotketaan jotain kittiä....lisää ehrotuksia, miten tommonen"lyijyllä umpeen tinaaminen" olen vaan kuulut asiasta mitenkäs se toimii mulle ihan uus juttu?
Tinaaminen on helppoa puuhaa, mutta kaikki ruosteet pitäis saada pois, jotta tina tarttuu kunnolla. Suosittelen poistamaan kattoverhoilun, vaikka käyttäisikin kuumailmapuhallinta kosanin sijaan.
Jos kyseessä on joku mettäpeli, jonka ulkonäöllä ei ole väliä, niin ite ottaisin vaan ruosteet pois niin hyvin kuin saa, sitten kunnon pohjamaalia ja lopuks sikaflexiä kunnon kerros päälle.
Jos kyseessä on joku mettäpeli, jonka ulkonäöllä ei ole väliä, niin ite ottaisin vaan ruosteet pois niin hyvin kuin saa, sitten kunnon pohjamaalia ja lopuks sikaflexiä kunnon kerros päälle.
Ja muille, joilla on vielä takakulmat ehjät:
Laittakaa lisäjouset taakse tai parkkeeratkaa autot perä pystyyn. Katon reunojen sisällä kulkee vesi eteen- ja taaksepäin siellä reunan sisällä ja vesi ei pääse pois kuin A-pilaria myöten. (Jos olen ymmärtänyt oikein)
Eli perä ylhäällä, painovoima vie veden pois jolloin veden ruostevoima on heikommalla
Laittakaa lisäjouset taakse tai parkkeeratkaa autot perä pystyyn. Katon reunojen sisällä kulkee vesi eteen- ja taaksepäin siellä reunan sisällä ja vesi ei pääse pois kuin A-pilaria myöten. (Jos olen ymmärtänyt oikein)
Eli perä ylhäällä, painovoima vie veden pois jolloin veden ruostevoima on heikommalla
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
kattoreijät
Se ruostuu sisältä koska siellä on päällekkäistä peltiä, varmaan kolmessa kerroksessa.
Itse hitsasin koko katon ympäriinsä, ja se verhoilu on irrotettava jos meinaa vähäänkään hitsata, siellä on äänieristevillaa mikä palaa kuin ruuti!!!!
Itse hitsasin koko katon ympäriinsä, ja se verhoilu on irrotettava jos meinaa vähäänkään hitsata, siellä on äänieristevillaa mikä palaa kuin ruuti!!!!
Vanhassa vara parempi