Kuva Kuva

hj:n katossa reikiä miten tilkitä umpeen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

hj:n katossa reikiä miten tilkitä umpeen

Viesti Kirjoittaja sepi »

eli kattokourun "kylkiä myöden menevät rännit katolla) mitenkäs ootte noita korjaillu? ei haluis ottaa verhoilua pois sisäpuolelta....... vinkkejä neuvoja.....
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

siis ne reiät korjata vai kouru? ittellä oli kans sie kourun yläpuolella pieniä reikiä päästä päähän. en jaksanut alkaa hitsaan niin ekä otin rälläkän teräslanka kuppuharjalla ruosteet ja maalit pois. pohjamaali ja sen jälkeen hieroin paksulla lasikuituvahvisteisella massalla ne umpeen. sitten parinviikon päästä pintamaalia (halpahallin mattamustaa). tuli tosi ruma , mutta ei sada vesi ainakkaan sisälle. ja kelpaa tohon mun mörköön.
sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja sepi »

niin siis reikiä on pitkin niitä rännejä, mutta aika vähän mitä noita hj:n hirmuja on katellu. mietin vaan et mitenkähän paljon se on sisäpuolelta ruosteessa.... kaipa sinne sotketaan jotain kittiä....lisää ehrotuksia, miten tommonen"lyijyllä umpeen tinaaminen" olen vaan kuulut asiasta mitenkäs se toimii mulle ihan uus juttu?
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

OTA SE VERHOILU IRTI jos meinaat hitsata.

tiedän meinaa erään kaverin joka hitsas kattoa ja poltti auton ja tallin ja samalla meni monta muutakin autoa...
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tinaaminen on helppoa puuhaa, mutta kaikki ruosteet pitäis saada pois, jotta tina tarttuu kunnolla. Suosittelen poistamaan kattoverhoilun, vaikka käyttäisikin kuumailmapuhallinta kosanin sijaan.

Jos kyseessä on joku mettäpeli, jonka ulkonäöllä ei ole väliä, niin ite ottaisin vaan ruosteet pois niin hyvin kuin saa, sitten kunnon pohjamaalia ja lopuks sikaflexiä kunnon kerros päälle.
#428
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Ja muille, joilla on vielä takakulmat ehjät:

Laittakaa lisäjouset taakse tai parkkeeratkaa autot perä pystyyn. Katon reunojen sisällä kulkee vesi eteen- ja taaksepäin siellä reunan sisällä ja vesi ei pääse pois kuin A-pilaria myöten. (Jos olen ymmärtänyt oikein)

Eli perä ylhäällä, painovoima vie veden pois jolloin veden ruostevoima on heikommalla
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Jamppi79
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 5:36 pm
Paikkakunta: Keuruu

kattoreijät

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Se ruostuu sisältä koska siellä on päällekkäistä peltiä, varmaan kolmessa kerroksessa.
Itse hitsasin koko katon ympäriinsä, ja se verhoilu on irrotettava jos meinaa vähäänkään hitsata, siellä on äänieristevillaa mikä palaa kuin ruuti!!!!
Vanhassa vara parempi
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

ite ajoin nuo kourujen takakulmat ensin piikkisialla siistimmäksi ja sitten täyttelin reiän putsauksen jälkeen possuliimalla ja päälle maalit sitten...
HJ61 -87
Vastaa Viestiin