HJ61 melkein saammuu...
Valvoja: Käyttäjä
- retkikeitin
- Viestit: 90
- Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 9:42 pm
- Paikkakunta: nilsiä
Mikä on pitkään - jos savuaa valkoista? vai eikö normaalisti muka savua yhtään? Ja paljonko ca. syö lientä enemmän kun on tuo vika?Antsa kirjoitti:Jos suuttimet ovat kuluneet niin lähtee huonosti käyntiin,ja savuaa valkoista kylmänä pitkään.Lisäksi käynti ääni on korahteleva.Nämä johtuvat siitä kun kun suutin tiputtaa,tai päästää PA:ta liian aikaisin sylinteriin jolloin se myös syttyy liian aikaisin.Myös jos katsastuksessa savu arvot alkavat olla rajoilla niin suuttimet on tod.näk remontin tarpeessa.Koska tojotan kone ei savua kunnossa ollessaan.
Mistä saa uudet suuttimet halavalla ja mitä ne maksaa?
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: To Huhti 28, 2005 6:11 pm
Ei ole ollut vaivaa näin kesäaikaan, mutta ei ole vielä syytäkään löytynyt.
Tässä nyt on ollu kaikenlaista muuta tuon Hojottimen kanssa (vaihdelaatikkoa, perää, lukkovipuja, levikkeitä etc...), vaan polttoainelinjat pitää joka tapauksessa uusia ennen talvea (kohta tussahtaa) ja pumppu ja suutintarkastus on varmaan ihan jees, nyt on kuitenkin jo 572´000km kasassa...
Tässä nyt on ollu kaikenlaista muuta tuon Hojottimen kanssa (vaihdelaatikkoa, perää, lukkovipuja, levikkeitä etc...), vaan polttoainelinjat pitää joka tapauksessa uusia ennen talvea (kohta tussahtaa) ja pumppu ja suutintarkastus on varmaan ihan jees, nyt on kuitenkin jo 572´000km kasassa...
Lainaus toisesta topicista:
Itse yritän siis seuraavaksi keskipako ennakonsäätimen kautta ratkaista ongelmaa.
Aattelin tänne herättää, jos joku joskus tulevaisuudessa kaivelee vanhoja viestejä kun painii saman ongelman kanssa...
HAHAA!!!ihan aluksi oli semmosta et ryntäytyksen jälkeen kun laski kaasun kokonaan pois niin tuppas sammumaan tai kiekat kävi ainaki tosi alhaalla ja sit otti normaalit tyhjäkäynti kierrokset. käytin raskoneella huollossa ja siellä ukko sitte että ne jotku keskipakopainot vai oliko jotku tasapainoakselit kuluneet et se ei saanu sitä edes säädettyä ihan niinku piti
Itse yritän siis seuraavaksi keskipako ennakonsäätimen kautta ratkaista ongelmaa.
Aattelin tänne herättää, jos joku joskus tulevaisuudessa kaivelee vanhoja viestejä kun painii saman ongelman kanssa...
oli vaan pikkusen nuiva äijä siellä raskoneella sano ihan suoraan et ei saa katsoa mitä se siellä säätelee, alan kuulemma sit ite säätelee. IHME sen säätelyt makso 270€ eikä se saanu sitä edes kunnolla säädettyä. ite ehottelin et jos laittais vaa uutta osaa sinne jos siellä mitä kuluneita on, mut eipä reagoinu oikeen mitenkää, halus varmaan päästä uudelleen säätelee, mut noilla hinnoilla ei kyl pääse.
Joo vaikutti helpolta jutulta, ei ollu tojon kirjas ku 70 sivua pumpusta juttua.Grau kirjoitti:Täytyy kysäistä Toyotalta, mitä kilkkeet maksaa, ja onko vaihdettava koko limppu. Itse työn ajattelin rohkeasti tehdä itse... Eli kohta tulee paljon kysymyksiä liittyen ruiskutuspumpun asentamiseen


1987 LJ70
Ihmisethän sen on tehny, ja ku on paljon ohjeita niin sillonhan sen täytyy olla helppoa!:D
Tsemppiä vaan, ja kerro kuinka kävi. Aina kiinnostaa kaikki uuteen tutustuminen, muttei viitti tuon oman pumppua alkaa purkamaan ku se vielä toimii (kop kop).
Nii, ja kuvia sitte kans.
Tsemppiä vaan, ja kerro kuinka kävi. Aina kiinnostaa kaikki uuteen tutustuminen, muttei viitti tuon oman pumppua alkaa purkamaan ku se vielä toimii (kop kop).
Nii, ja kuvia sitte kans.

SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Marras 17, 2005 3:13 pm
- Paikkakunta: Tervola
Tarkennusta säätöön. Sieltä luukun alta löytyy kaksi meisselikantaista säätöruuvia, toinen toiseltapuolelta keskipakopainoja. (Löytyy kun pyörittää käsin moottoria) kiristä molemmista noin puoli kierrosta. Jos peukalo keskellä kämmentä vie Dieselhuoltoon. Rovaniemellä esim. Diessel Roi Ky (Kallinen). Keminmaassa Diesselhuolto T.Trast. Muista ei kokemusta kyseisen asian kohdalla. (voivat säätää samalla muutkin säädöt kohdalleen jos tarvetta)
ps. olen joskus asunut kaupungissa, en onneksi enään. KYLLÄ MAALLA ON MUKAVAA!!! Ei pipo purista, eikä naapurit naputa. Saa hitsata tai lekoa, oli päivä tai yö.
ps. olen joskus asunut kaupungissa, en onneksi enään. KYLLÄ MAALLA ON MUKAVAA!!! Ei pipo purista, eikä naapurit naputa. Saa hitsata tai lekoa, oli päivä tai yö.

-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 9:15 pm
- Paikkakunta: Tuuri
Kaivetaas vanhaa topiccia esiin niin ei tartte uutta tehdä samasta asiasta.Nallentalli kirjoitti:Tarkennusta säätöön. Sieltä luukun alta löytyy kaksi meisselikantaista säätöruuvia, toinen toiseltapuolelta keskipakopainoja. (Löytyy kun pyörittää käsin moottoria) kiristä molemmista noin puoli kierrosta. Jos peukalo keskellä kämmentä vie Dieselhuoltoon. Rovaniemellä esim. Diessel Roi Ky (Kallinen). Keminmaassa Diesselhuolto T.Trast. Muista ei kokemusta kyseisen asian kohdalla. (voivat säätää samalla muutkin säädöt kohdalleen jos tarvetta)
Eli 61:sessä oli samaa oiretta kun tässä muillakin. Nyt sitten kun koppa oli pois päältä Niin käänsin samalla noita molempia ruuveja sen puoli kierrosta. Kierrokset ei enää käy alhaalla joten vika korjaantui, mutta jostain syystä tyhjäkäynti oli tämän rempan jälkeen kylmänä n. 1200rpm ja lämpösenä 1000rpm, laskin sen sitten johonkin 800 tienoille mutta nyt kone käy tyhjäkäyntiä vähän väristen. Äänestä ei juuri kuule mitään erikoista mutta värinä tuntuu rattiin ja muualle.
Onko tuota ruuvien kiristystä jo moni kokeillut ja onko tullut lieveilmiöitä? Kun mun järjen mukaan tuolla ei pitäisi tyhjäkäynnin nousta mutta en olekaan mikään pumppuspesialisti... Tuohan nyt ei oo paha homma käännellä ruuvit takaisin ja kokeilla, mutta pitää vielä kysyä velipojalta ettei se vaan oo kääntäny salaa syöttöä isommalle.