hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
sammuttimen ajattelin rakentaa tohon ylilämpö vipuun edicin moottorilla, mutta olikos tossa pakkosyöttö samassa vivussa? ja kumpaanko suuntaan käännettäessä sammuu?
ja kiitokset kaikille jotka ovat jaksaneet auttaa!
nyt täytyy odotella vähän aikaa sään lauhtumisia, kun ei ole lämmintä tallia ja ei viitti vielä pihalla roplata!
ja kiitokset kaikille jotka ovat jaksaneet auttaa!
nyt täytyy odotella vähän aikaa sään lauhtumisia, kun ei ole lämmintä tallia ja ei viitti vielä pihalla roplata!
Joskus muistaakseni testasin et ,ylilämpö vipua kun käänsi jakopäähän päin niin sammu.Ja tota lämpö mokkulaa kun tutkii niin se tanko tulis lauetessaan ulos eli työntäisi vipua.Pakkosyötöstä ei tietoa kun en koskaan kokeillut ja nyt kikkailaan tolla bossilaisella konetta käymään aika ikusuus projetkti ollut muutenkii tuo kone remppa.
- andycruiser
- Viestit: 16
- Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
- Paikkakunta: colhorado
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt homma edennyt sen verran että lähti pumppu säätöön/huoltoon
mustolalle. parempi kai se on säädättää ennen paikoilleen laittoo.
semmonen mietityttänyt sopiiko se tonne vaparin imusarjan alle?
vai sopiiko 12-ht imusarja?
olisko kellää irrallaan koneita/ pumppuja että vois vähän kokeilla? tai mittailla!
tosta 2-h imusarjasta voi varmaan reilun 1cm leikata siitä alareunasta pois missä on se neliskanttinen valu "mölli"
mustolalle. parempi kai se on säädättää ennen paikoilleen laittoo.
semmonen mietityttänyt sopiiko se tonne vaparin imusarjan alle?
vai sopiiko 12-ht imusarja?
olisko kellää irrallaan koneita/ pumppuja että vois vähän kokeilla? tai mittailla!
tosta 2-h imusarjasta voi varmaan reilun 1cm leikata siitä alareunasta pois missä on se neliskanttinen valu "mölli"
Tässähän on varsinaisena tarkoituksena saada turbotettuun 2H moottoriin ahdonalaisen säätö? Minusta tuo pumpun vaihto 12H-T:n pumppuun on siihen kaikkein helppo (=viisas) tapa. Muutama asia tuota ketjua pikasesti kahlatessa jäi minusta vähän epäselväksi.
Pumppuhan ei määrää ruiskutuspainetta, vaan suutin. Sieltähän se säädetäänkin. Pumppu vaan joko pystyy tuottamaan säädetyn paineen tai sitten ei, ja tuossa tapauksessa pystyy hyvin. Kun tuo moottori edelleenkin pumpunvaihdon jälkeen on tappisuuttimella varustettu esikammiokone, kannattaa käyttää alkuperäistä ruikutuspainetta joka ko. rakenteelle ja suuttimelle kuuluu, ei missään tapauksessa suorasuihkun paineita. Eli perustapauksessa, suuttimet ei aiheuta toimenpiteitä.
Taas rakenne-ero esikammio/suorasuihku vaatii erilaisen ennakkokäyrän, tästä syystä ennakonsäädin pitää ottaa mootorin mukaan 2H pumpusta, tai ainakin painot ja jouset soveltaen jos ei koko säädin käy akselille. Sama rakenne ero ehkä vaatii hiukan erilaisia ruiskutuskäyriä eri tilanteissa noiden kahden moottorityypin välillä, eli minusta tässä vaiheessa pumpusta kannattaa korkeintaan tasata ruiskutusmäärät ja tarkistaa kunto muuten, ei ehkä hieroa sitä tarkalleen 12H-T tehdassäätöihin (turhaa kustannusta). Sitten se on vaan käytännössä kokeiltava ne säädöt, tosin pelaa varmaan sellasenaankin paljon paremmin kun 2H pumppu ahdetussa.
Ja siitä vivustahan se sammuu, pakkosyöttöä siinä vivussa ei tosiaankaan ole joten sen toiminnon joutuu hoitamaan tarvittaessa polkasemalla kaasupedaalin pohjaan, se on käytännössä suunnilleen sama asia.
Paluuputken voi vetää mihin tahansa, mistä palaava polttoaine päätyy takaisin tankkiin eikä pihalle, mutta ei suoraan takaisin imuputkeen. Ilmaantuu se vaikka pelkästään starttaamalla iman mitään ilmaruuvien avaamisia, mutta pumppailut ja ruuvien avaamiset tietty säästää starttia ja akkua.
Jos ei imusarja meinaa mahtua, sitä pitää särmätä. Kyllä siitä hyvä tulee, täs muutoksessa on minusta järkee.
Pumppuhan ei määrää ruiskutuspainetta, vaan suutin. Sieltähän se säädetäänkin. Pumppu vaan joko pystyy tuottamaan säädetyn paineen tai sitten ei, ja tuossa tapauksessa pystyy hyvin. Kun tuo moottori edelleenkin pumpunvaihdon jälkeen on tappisuuttimella varustettu esikammiokone, kannattaa käyttää alkuperäistä ruikutuspainetta joka ko. rakenteelle ja suuttimelle kuuluu, ei missään tapauksessa suorasuihkun paineita. Eli perustapauksessa, suuttimet ei aiheuta toimenpiteitä.
Taas rakenne-ero esikammio/suorasuihku vaatii erilaisen ennakkokäyrän, tästä syystä ennakonsäädin pitää ottaa mootorin mukaan 2H pumpusta, tai ainakin painot ja jouset soveltaen jos ei koko säädin käy akselille. Sama rakenne ero ehkä vaatii hiukan erilaisia ruiskutuskäyriä eri tilanteissa noiden kahden moottorityypin välillä, eli minusta tässä vaiheessa pumpusta kannattaa korkeintaan tasata ruiskutusmäärät ja tarkistaa kunto muuten, ei ehkä hieroa sitä tarkalleen 12H-T tehdassäätöihin (turhaa kustannusta). Sitten se on vaan käytännössä kokeiltava ne säädöt, tosin pelaa varmaan sellasenaankin paljon paremmin kun 2H pumppu ahdetussa.
Ja siitä vivustahan se sammuu, pakkosyöttöä siinä vivussa ei tosiaankaan ole joten sen toiminnon joutuu hoitamaan tarvittaessa polkasemalla kaasupedaalin pohjaan, se on käytännössä suunnilleen sama asia.
Paluuputken voi vetää mihin tahansa, mistä palaava polttoaine päätyy takaisin tankkiin eikä pihalle, mutta ei suoraan takaisin imuputkeen. Ilmaantuu se vaikka pelkästään starttaamalla iman mitään ilmaruuvien avaamisia, mutta pumppailut ja ruuvien avaamiset tietty säästää starttia ja akkua.
Jos ei imusarja meinaa mahtua, sitä pitää särmätä. Kyllä siitä hyvä tulee, täs muutoksessa on minusta järkee.
TP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano