-98 3.0 td (kzj95) kojelauta pitää viheltävää ääntä
Valvoja: Käyttäjä
-98 3.0 td (kzj95) kojelauta pitää viheltävää ääntä
Auton kojelauden uumenista tulee toisinaan korkea, viheltävä ääni kun moottorin kierrokset on tyhjäkäynnistä 1500-2000 rpm:ään.
Ei tuntuisi tulevan moottorista, eikä myöskään tuulilasista tai sen tiivisteistä (ääni kuuluu myös pysähdyttäessä). Ihan kuin joku muovinen laakeri tms viheltäisi..
Onko kellään ideoita, mistä mahtaisi johtua? Ei viittis viedä toyotalle huoltoon, kun ne ei varmaan huomaa edes koko ääntä.
Ei tuntuisi tulevan moottorista, eikä myöskään tuulilasista tai sen tiivisteistä (ääni kuuluu myös pysähdyttäessä). Ihan kuin joku muovinen laakeri tms viheltäisi..
Onko kellään ideoita, mistä mahtaisi johtua? Ei viittis viedä toyotalle huoltoon, kun ne ei varmaan huomaa edes koko ääntä.
Saatoin ehkä löytää ratkaisun ongelmaan:
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopi ... se&start=0
Pitää kokeilla illalla.
http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopi ... se&start=0
Pitää kokeilla illalla.
Mitenkäs turbo?
eikös turbo lähde mukaan noilla kierroksilla. Kuuluisiko "vinkuminen" sieltä? Tuli lähinnä siksi mieleeni, että passattissa turbosta kuului ennen sen vaihtoa vastaavanlainen vinkuminen "luulin ensin että paloautoko se tulee jossain kaukana" ja kierroksia oli n. 1600-2000rpm.
LC:ni kun on ilman turboa, niin siitä ei ole kokemusta.
LC:ni kun on ilman turboa, niin siitä ei ole kokemusta.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Kiitos vikaehdotuksesta!
Vihellys on sen verran korkeaa äänenlaadultaan, etten uskoisi sen tulevan ainakaan tarkoituksella turbosta. Ääni itse asiassa tulee ja menee ilman sen kummempaa yksiselitteistä syytä ja voi olla, että ääni kuuluu korkeammilla kierroksillakin, mutta koneen käyntiääni peittää sen alleen. Mutta siis miksi ei turbokin voisi aiheuttaa tuollaista.
Kokeilin tuota aikaisemmin postaamaani linkin korjausehdotusta (injektorin jousen jännityksen palauttaminen venyttämällä jousta) ja ainakaan paikallaan autoa eri kierroksilla käyttäen ääntä ei enää kuulunut. Peukut pystyyn! Pakkasella paikat nitisee ja kitkuu aivan tarpeeksi ja olisi kiva jos yhdestä äänestä pääsisi eroon.
Vihellys on sen verran korkeaa äänenlaadultaan, etten uskoisi sen tulevan ainakaan tarkoituksella turbosta. Ääni itse asiassa tulee ja menee ilman sen kummempaa yksiselitteistä syytä ja voi olla, että ääni kuuluu korkeammilla kierroksillakin, mutta koneen käyntiääni peittää sen alleen. Mutta siis miksi ei turbokin voisi aiheuttaa tuollaista.
Kokeilin tuota aikaisemmin postaamaani linkin korjausehdotusta (injektorin jousen jännityksen palauttaminen venyttämällä jousta) ja ainakaan paikallaan autoa eri kierroksilla käyttäen ääntä ei enää kuulunut. Peukut pystyyn! Pakkasella paikat nitisee ja kitkuu aivan tarpeeksi ja olisi kiva jos yhdestä äänestä pääsisi eroon.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Kiitos muistakin vinkeistä. Noista kohteista kaipa ne vikinät ja vihellykset usein johtuu.
Itse asiassa kuitenkin vaikuttaisi siltä, että tuo kuulakärkikynän jousta muistuttava pieni jousi polttoaineen syöttöletkuissa oli tosiaan äänen takana. Aamulla ei ainakaan töihin mentäessä ollut tietoakaan vikinästä. Eipä olisi kyllä millään uskonut, että siitä voi lähteä tuollainen ääni.
Todella pienellä vaivalla + välittömiltä kustannuksiltaan ilmaiseksi elämänlaatuun huima kohennus.
Jos jollain on samanlaista vikaa ja ei saa selvää noista ohjeista, niin laittakaa YV:ä ja laitan vaikka tekstarilla kuvan.
Itse asiassa kuitenkin vaikuttaisi siltä, että tuo kuulakärkikynän jousta muistuttava pieni jousi polttoaineen syöttöletkuissa oli tosiaan äänen takana. Aamulla ei ainakaan töihin mentäessä ollut tietoakaan vikinästä. Eipä olisi kyllä millään uskonut, että siitä voi lähteä tuollainen ääni.
Todella pienellä vaivalla + välittömiltä kustannuksiltaan ilmaiseksi elämänlaatuun huima kohennus.
Jos jollain on samanlaista vikaa ja ei saa selvää noista ohjeista, niin laittakaa YV:ä ja laitan vaikka tekstarilla kuvan.