Kuva Kuva

Yhdellä vinssillä molempiin suuntiin, kumpaan päähän pylpyrä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
helmapelti
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm

Yhdellä vinssillä molempiin suuntiin, kumpaan päähän pylpyrä

Viesti Kirjoittaja helmapelti »

Mek.vinssi auton alle, kumpaan päähän laittaisit pylpyrän?
Etupäässä saisi vetokykyä mutta menettäis nopeutta ja ulottuvuutta.
Kumpi on tärkeämpää?

Vielä ei ole edes vinssiä mutta voisi jo alkaa suunnittelemaan jos osaisi päättää kuinkapäin vedon laittaa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Taakse pylpyrä.....Perustelematta
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Olkku
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 5:06 am
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Olkku »

Taakse pylpyrä.....Perustelematta

Juuri noin...
RASOR Rauman seudun offroad ry
Avatar
mikjus
Viestit: 201
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Taakse pylpyrä koska eteenpäin yleensä pyritään menemään ja lujaa. Sitten kun tulee niin paha paikka että on pakko ottaa taakseppäin niin pylpyrä on jo valmiina ja tuplaa vielä pelastumisprosentin. Taakseppäin ei sitten niin kiire olekkaan vaan pääasia että vaan pääsee irti.

Kuva
Avatar
helmapelti
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm

Joo

Viesti Kirjoittaja helmapelti »

Niinhän tuo kuullostaa järkevältä, täytyi vielä varmistaa kun ei ole kokemusta vinssailusta. Taakse saa upotettua isommankin pylpyrän niin vaijeri juoksee kevyemmin.
Vihavainen
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 11:18 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Vihavainen »

Ihan en hiffaa kuinka muka se pylpyrä siinä takapuskurissa auttaa taaksepäin menemiseen? Täytyyhän se vaijeri saada johonkin vetopisteeseen kiinni jolloin se pylpyrä ei enää anna etua?
Vihavainen
Avatar
helmapelti
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm

vinssi

Viesti Kirjoittaja helmapelti »

Katos, kommentoidaan toistemme juttuja mutta eri foorumeilla :)
Eli mulla ei ole puskurissa kiinni pylpyrää jos sitä tarkoitit.

Samanlailla kun piirroksessasi mutta aion kiinnittää pylpyrän koukun takapuskuriin eteenpäin vinssatessa jolloin ei tarvita toista pylpyrää.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Vihavainen kirjoitti:Ihan en hiffaa kuinka muka se pylpyrä siinä takapuskurissa auttaa taaksepäin menemiseen? Täytyyhän se vaijeri saada johonkin vetopisteeseen kiinni jolloin se pylpyrä ei enää anna etua?
Pylpyrä laitetaan liinalla puuhun kiinni.
Vaijeri tulee vinssiltä pylpyränkautta autoon,eli vaijeri tekee lenkin jolloin vetonopeus puolittuu ja vetokyky kaksinkertaistuu verrattuna suoraan vetoon.

Pylpyrän täytyy olla tässä tapauksessa jossain telineessä missä se pysyy liikkumatta kun vedetään eteenpäin ja pylpyrä lähtee irti kun vinssataan takasippäin.

Avautuuko vieläkään.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vihavainen
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 11:18 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Vihavainen »

Jeps. Eli teline takapuskuriin pylpyrälle. Ja kun vinssaa ettenpäin niin pylpyrä telinneessä ja taaksepäin niin puussa "kiinni".

Uskoakseni saisi olla aika hyvin valmistettu "teline" ettei se pylpyrä kiilaudu liika tiukkaan sinne "telineeseen". Toki helpompi varmasti koukullinen pylpyrä ja vaan ns. vetopisteessä kiinni.
Vihavainen
Vastaa Viestiin