Kuva Kuva

alb ventiili

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
juke
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 2:53 pm
Paikkakunta: lappeenranta

alb ventiili

Viesti Kirjoittaja juke »

moro. tietääkös kukaan onko tossa alb ventiilissä jotain erikoista ilmaus juttua.? ku ei tuu jarru nestettä taka akselille. Missä asennossa sen tangon pitäisi olla.?

toyota land cruiser lj-70
palde
Viestit: 54
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 7:49 pm
Paikkakunta: Kuru

Viesti Kirjoittaja palde »

Lj:stä en tiedä mutta ...

Bj 75 :n jarruremontista suoriutuneena muutama huomio :

Mulla oli ainakin kys.venttiili jumissa , siis jumiutunut kokonaan auki -> ei juurikaan nestettä takajarruille .

Taka-akselilta tuleva tanko painaa venttiiliä kiinni , jolloin jarruvoima lisääntyy taka-akselilla . Eli mitä alempana ( lähempänä koppa on taka-akselia) perä on , sitä enemmän "jarruvoimaa" on takapyörillä.
Selkeetä ???

Ja KYLLÄ , myös se venttiili pitää muistaa ilmata . Järjestys -> venttiili -> takapyörät

Näin ainakin minä sain jarrut takaisin takapyörille !
Pötky
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 9:46 am
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pötky »

Onhan siellä ilmausnippa, ja jos en ihan väärin muista niin oli omassa lj:ssä joku intian ihmekoko, eli ei oikein mikään avain passannu muljaamatta.
pikkuräikän hylsyn taisin siihen naputella jolloin aukesi.

Samaa vikaa oli myös omassa, ettei takapäähän tullu nesteitä, tangon alaspäin vääntöhän auttoi tähän jolloin hapettuneet jarruputket päästivätkin sitten nesteitä moneen ylimääräiseenkin suuntaan...

Laitoinkin sähköpostiin pommikuvaa ko. käikäleestä.
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

sen venttiilin sisällä olevan pieni tappi tulee ULOS kun painat jarrua, sen ei kuulu painua sisään päin kun otat sen tangon irti ja yrität työntää, tarttee 2 ukkoa jotta voi todeta että se toimii.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
juke
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 2:53 pm
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juke »

kiitos kaikille. Nyt mulla kiin tulee nestee taka päähän kun heiluttelin sitä tankoa. :D
Vastaa Viestiin