4Runner ilmastointivika asiaa?
Valvoja: Käyttäjä
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
4Runner ilmastointivika asiaa?
Juu
En ole ilmastoinnin toimivuutta testannutkaan mutta myyjä väitti ilmastoinnin olevan rikki.
1. Mistä noi menee rikki kun menee eli mistä lähtisi tonkimaan?
2. Onko jotain pöljän miehen testimenetelmiä löytää vikapaikka?
3. Joku on sanonut että on kallista rempata noi ilmastoinnit. Onko?
Semmosia. Kertokaa vika kokemuksista ja miten korjattiin. Toki ei tarvii olla 4Runnerin ilmastointi kyseessä kun muidenkin tojota merkkisten saman ikäkauden maasturit on varmaan suht samanlaisia tekniikoiltaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta ilmastoinneista kun ei ole ollut autoa jossa sellainen sähkötoimisena on ollut. Beejiissähän ilmastointi hoituu poistamalla katon.
En ole ilmastoinnin toimivuutta testannutkaan mutta myyjä väitti ilmastoinnin olevan rikki.
1. Mistä noi menee rikki kun menee eli mistä lähtisi tonkimaan?
2. Onko jotain pöljän miehen testimenetelmiä löytää vikapaikka?
3. Joku on sanonut että on kallista rempata noi ilmastoinnit. Onko?
Semmosia. Kertokaa vika kokemuksista ja miten korjattiin. Toki ei tarvii olla 4Runnerin ilmastointi kyseessä kun muidenkin tojota merkkisten saman ikäkauden maasturit on varmaan suht samanlaisia tekniikoiltaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta ilmastoinneista kun ei ole ollut autoa jossa sellainen sähkötoimisena on ollut. Beejiissähän ilmastointi hoituu poistamalla katon.
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Mitä mulla on tähän mennessä ollut noita ilmastoinilla olevia kamppeita niin pumpusta on kaikista tulleet mehut pihalle jos ei lähde enään päälle. Täyttö maksaa oulussa tarkastuksineen noin 100 euroa. Systeemissä on paineanturi joka estää pumppua starttaamasta jos ei ole paineita koneessa. Jos ei ole paineita, on vuotoa. Talvella kovalla pakkasella ei sitten ole paineita. Sitten kun moottoritilassa on riittävästi lämmintä, sitten on taas paineita. Eli toi ilmastointi ei sitten lähe päälle siinä hallin pihassa näillä pakkasilla
Eli:
1. täyttö vuodonilmaisunesteineen 100 euroa. Eivät muuten täytä jos on iso vuoto. Mittaavat alipaineen avulla muutamassa tunnissa
2. jos ei pysy mömmöt sisällä koko kesää niin joku on laite on vuodosta vihreä. Vaihda nyt siihen pumppuun ne stefat jos se pumppu on vihreä.
3. täyttö vuodonilmaisunesteineen 100 euroa. Eivät muuten täytä jos on iso vuoto. Mittaavat alipaineen avulla muutamassa tunnissa
t. jussi

Eli:
1. täyttö vuodonilmaisunesteineen 100 euroa. Eivät muuten täytä jos on iso vuoto. Mittaavat alipaineen avulla muutamassa tunnissa
2. jos ei pysy mömmöt sisällä koko kesää niin joku on laite on vuodosta vihreä. Vaihda nyt siihen pumppuun ne stefat jos se pumppu on vihreä.
3. täyttö vuodonilmaisunesteineen 100 euroa. Eivät muuten täytä jos on iso vuoto. Mittaavat alipaineen avulla muutamassa tunnissa
t. jussi
Viimeksi muokannut Jussi, Ti Tammi 06, 2009 9:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Joo Kiitoksia. Pitää käydä mittauttaan toi järjestelmä. Ja laitatuttaa mömmöt sisään tarvittaessa. Ensin kuitenkin tsekata löytyykö vihreetä. Tosin tuntuu siltä että näkyvät vihreet on kadonnu jos on jo kauan ollut järkkä ilman paineita. Meinaan että pesty pois.
Ilmeisesti kun ajaa koneen lämpimäksi ja menee johonkin lämpimään halliin niin voi testata toimiiko systeemi? Näkeekö sen silmin kun kompura käynnistyy? ja tai onko jossain joku juttu josta voi tarkistaa nesteen määrän?
EDIT: vielä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä. Onko ilmastointijärjestelmässä muita liikkuvia osia kuin kompressori? rupeli näytti olevan ilmastoinnin kennon edessä... mutta että onko loput siitä järjestelmästä pelkkää materiaa ilman liikkuvaa osaa? (kenno,letkut, putket...)
Ilmeisesti kun ajaa koneen lämpimäksi ja menee johonkin lämpimään halliin niin voi testata toimiiko systeemi? Näkeekö sen silmin kun kompura käynnistyy? ja tai onko jossain joku juttu josta voi tarkistaa nesteen määrän?
EDIT: vielä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä. Onko ilmastointijärjestelmässä muita liikkuvia osia kuin kompressori? rupeli näytti olevan ilmastoinnin kennon edessä... mutta että onko loput siitä järjestelmästä pelkkää materiaa ilman liikkuvaa osaa? (kenno,letkut, putket...)
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
Parkkihallissa stokkan alakerrassa tai scandik hotellin alakerrassa kun pitää autoa jokusen tunnin niin kyllä se pitäs lähteä päälle. Mulla opelissa lähtee vielä pikku pakkasella käyntiin. Kyllä sen huomaaa jos se lähtee käyntiin. Ottaa muuten voimaa aika lahjakkaasti.
Eipä siinä paljoa ole liikkuvia osia muuta kuin toi kompura ja siinä kennon edessä oleva flekti.
Mun auto ei mahdu stokkan alakertaan kun ottaa katosta kiinni nykyään.
-Jussi-
Eipä siinä paljoa ole liikkuvia osia muuta kuin toi kompura ja siinä kennon edessä oleva flekti.
Mun auto ei mahdu stokkan alakertaan kun ottaa katosta kiinni nykyään.
-Jussi-
Ilmastointi
Voit myös ite kokeilla varovasti niistä täyttö/tyhyjennysventtiileistä onko laisinkaan painenita painamalla pienellä meisselillä, uudemmissa järjestelmissä on kaksi eri kokoa pieni/suuri venttiili. jos ei paineita niin sitte silminnäkyvää vuotokohtaa etsimään,.. JOS painetta on ja ei spelaa ni kattoppa sulake ja ettei kompura oo jumissa, eli magneettikytkin pitäs pyöriä vapaasti käsin kompuran hihnapyörän keskellä´´
FJ-40 vm:68, HJ-60 -81<---- Tapettu
Ja ennen kuin tuhlaa edes sen 100€ täyttöön, kannattaa varmistaa mitä ainetta siellä ilmastoinnissa on alun perin ollut. Jos on ollut entisajan myrkkyjä, niin uusien autojen aineet ei siellä pysy vuotta pidempään, vaikka olisi systeemi ehjäkin.
Overdrive-foorumilla kehuivat tällaista firmaa erittäin päteväksi vanhojen autojen ilmastontien suhteen (tiedä sitten onko 4Runner vanha vai ei...):
Uudenmaan Autovarustelu Oy
Hankasuontie 7, () 00390 HELSINKI
Puhelin: 09 5416245
Fax: 09 27699939
http://www.autovarustelu.fi
Ja tällaista tallettelin joskus omaa projektia varten overdrivelta:
R-12 Kylmäaine voidaan korvata esimerkiksi Mp-39:llä jota en kyllä suosittele autoilmastointiin. Pääsääntöisesti ei toimi kunnolla. Mutta on R-12 korvaava aine. Isceon 49 joka toimii täysin moitteettomasti R-12 korvaajana autoilmastoinnissa. Rs-24 On kuulemma hyvä kylmäaine R-12 tilalle. Tätä mainostettu parhaaksi.
Overdrive-foorumilla kehuivat tällaista firmaa erittäin päteväksi vanhojen autojen ilmastontien suhteen (tiedä sitten onko 4Runner vanha vai ei...):
Uudenmaan Autovarustelu Oy
Hankasuontie 7, () 00390 HELSINKI
Puhelin: 09 5416245
Fax: 09 27699939
http://www.autovarustelu.fi
Ja tällaista tallettelin joskus omaa projektia varten overdrivelta:
R-12 Kylmäaine voidaan korvata esimerkiksi Mp-39:llä jota en kyllä suosittele autoilmastointiin. Pääsääntöisesti ei toimi kunnolla. Mutta on R-12 korvaava aine. Isceon 49 joka toimii täysin moitteettomasti R-12 korvaajana autoilmastoinnissa. Rs-24 On kuulemma hyvä kylmäaine R-12 tilalle. Tätä mainostettu parhaaksi.
#428
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tollaseen -89 carina II sai ilmastoinnin kompuraan toyotalta tiivistesarjan ja maksoi 26€ ja lisäksi joutui ostaan sen akselin stefan erikseen ja se maksoi 50€.
itte vaihdoin ne tiivisteet sinne ja rupes pysyyn yli vuoden aineet konees, ja yhdestä kohtaa oli alumiiniputki syöpynyt nokalta puhki! kupariputkee helmiliittimillä tilalle!
itte vaihdoin ne tiivisteet sinne ja rupes pysyyn yli vuoden aineet konees, ja yhdestä kohtaa oli alumiiniputki syöpynyt nokalta puhki! kupariputkee helmiliittimillä tilalle!
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu