Kuva Kuva

2-H Savuttaa mitä tehdään seuraavaks?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

hami
Viestit: 8
Liittynyt: To Touko 12, 2005 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja hami »

Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

hami kirjoitti:
Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Hyvin käynnistyy ei vaadi sahausta. Ilmantankoo keskiasennossa oli vipu ja edici palauttaa tangon samanlailla kun toimivassakin versiossa keskelle. koitettu on toista relettä ja moottoriakin jos olis ollu jotain sanomista mutta ei muutosta.
hami
Viestit: 8
Liittynyt: To Touko 12, 2005 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja hami »

Arwi kirjoitti:
hami kirjoitti:
Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Hyvin käynnistyy ei vaadi sahausta. Ilmantankoo keskiasennossa oli vipu ja edici palauttaa tangon samanlailla kun toimivassakin versiossa keskelle. koitettu on toista relettä ja moottoriakin jos olis ollu jotain sanomista mutta ei muutosta.
Ota se tanko irti ja jatka sentti/puolitoista, hitsaamalla, ko siinä ei tehtaan säätöruuvit kuiten riitä.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kai sie pumpussakin voi olla vikaa! ittellä ainakin tossa jälkiturbotetussa 2-h koneessa kierros-säädön ruuvi ei tie mitää! aina ottaa mittarin pohjaan jenkaa vaikka pyörittelin päästä päähän säätöruuvia! viime katsastuksessa oli yli6000r/min! ja 3500r/min jälkeen savu on sakeaa, vaikka syötöt pienellä ja kaikki alipaineletkut ynnämuut niinkuin vakiossakin.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

hami kirjoitti: Ota se tanko irti ja jatka sentti/puolitoista, hitsaamalla, ko siinä ei tehtaan säätöruuvit kuiten riitä.
Eiköhän se sillon pidä sammutus asennossa vivun ja kumminkin ilman tankookin savuttaa.
hami
Viestit: 8
Liittynyt: To Touko 12, 2005 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja hami »

Arwi kirjoitti:
hami kirjoitti: Ota se tanko irti ja jatka sentti/puolitoista, hitsaamalla, ko siinä ei tehtaan säätöruuvit kuiten riitä.
Eiköhän se sillon pidä sammutus asennossa vivun ja kumminkin ilman tankookin savuttaa.
No ei.
hami
Viestit: 8
Liittynyt: To Touko 12, 2005 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja hami »

Päivitystä...?
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Seuraava vaihe on pumppu setä joka saa kurkkia. Ilmottelen jos ja kun asia selviää.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

pemaripoju kirjoitti:kai sie pumpussakin voi olla vikaa! ittellä ainakin tossa jälkiturbotetussa 2-h koneessa kierros-säädön ruuvi ei tie mitää! aina ottaa mittarin pohjaan jenkaa vaikka pyörittelin päästä päähän säätöruuvia! viime katsastuksessa oli yli6000r/min! ja 3500r/min jälkeen savu on sakeaa, vaikka syötöt pienellä ja kaikki alipaineletkut ynnämuut niinkuin vakiossakin.
Säädä ensikatsastukseen kierrokset kaasupolkimen alla olevalla ruuvilla 3600 r/min riittää ,maksiteho kirjan mukaan tolla kierrosluvulla. Ja sitten katsastuksen jälkeen uusi säätö!
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Tuos olis -90 mallin ehjä pumppu, viimeisessä katsastuksessa savuarvot oli 0,26. Tarvetta?
TP
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

timop kirjoitti:Tuos olis -90 mallin ehjä pumppu, viimeisessä katsastuksessa savuarvot oli 0,26. Tarvetta?
Kiitos tarjouksesta! Pidetään mielessä mutta vielä ei suostu uskoon että olis pumpussakaan isoo vikaa kun vasta 100tkm pyöriny.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Joo, säätimessä siellä on vaan jotain jumissa tai hammastanko takertelee?
TP
Avatar
holle
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 11:44 am

Viesti Kirjoittaja holle »

Tuosta jälkiturbotetusta HJ:sta sen verran että itselläni oli ongelma
turbotuksen jälkeen juurikin tuo ylikierrosten vetäminen.
Aivan sama miten säätää polkimelta tai vaikka vilkunviiksestä, niin aina vetää sen 6500 kierrosta. Ainoastaan ahtojen pudottaminen pois katsastuksen ajaksi asettaa kierrokset takaisin oikeille lukemille.
Minun jälkeinenkin omistaja on kaksi kertaa katsastanut kyseisen laitteen niin
että on ruuvannut dumpin löysälle ettei ahdot nouse ja silloin kierrokset pysyy välillä 3600-3800.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

timop kirjoitti:Joo, säätimessä siellä on vaan jotain jumissa tai hammastanko takertelee?
Näin luulen kans seissy kumminkin suuremman osan elämästään.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Tuossa hollen tapauksessa taitaa käydä niin, että ahtopaineen aiheuttama voima säätimen kalvolle on suurempi mitä keskipakosäädin pystyy kompensoimaan, sen toiminta-alue vaan ylitetään. Jäykempi jousi kalvon taakse voisi auttaa tuohon vaivaan, mutta muuttaa muitakin säätöjä. Tai painavammat painot säätimeen (isommat kuulat), tai pienempi kalvon tehollinen pinta-ala, mutta ne on vaikeampi toteuttaa. Painavammat painot olisi luultavasti paras tapa , se ehkä vaikuttaisi vähiten muihin säätöihin.
TP
Vastaa Viestiin