Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Hyvin käynnistyy ei vaadi sahausta. Ilmantankoo keskiasennossa oli vipu ja edici palauttaa tangon samanlailla kun toimivassakin versiossa keskelle. koitettu on toista relettä ja moottoriakin jos olis ollu jotain sanomista mutta ei muutosta.
Arwi kirjoitti:Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Lähteekö käyntiin niinko normiruiseri eli avainta hipasemalla vai jouvutko hetken pyörittään? (Hetken 1-1,5s)
Ko olet ilman tuota tankoa ajellu niin missä asennossa pumpun vipu on ollu?
Mittasitko tuon edicin releen että pelaa?
Hyvin käynnistyy ei vaadi sahausta. Ilmantankoo keskiasennossa oli vipu ja edici palauttaa tangon samanlailla kun toimivassakin versiossa keskelle. koitettu on toista relettä ja moottoriakin jos olis ollu jotain sanomista mutta ei muutosta.
Ota se tanko irti ja jatka sentti/puolitoista, hitsaamalla, ko siinä ei tehtaan säätöruuvit kuiten riitä.
kai sie pumpussakin voi olla vikaa! ittellä ainakin tossa jälkiturbotetussa 2-h koneessa kierros-säädön ruuvi ei tie mitää! aina ottaa mittarin pohjaan jenkaa vaikka pyörittelin päästä päähän säätöruuvia! viime katsastuksessa oli yli6000r/min! ja 3500r/min jälkeen savu on sakeaa, vaikka syötöt pienellä ja kaikki alipaineletkut ynnämuut niinkuin vakiossakin.
pemaripoju kirjoitti:kai sie pumpussakin voi olla vikaa! ittellä ainakin tossa jälkiturbotetussa 2-h koneessa kierros-säädön ruuvi ei tie mitää! aina ottaa mittarin pohjaan jenkaa vaikka pyörittelin päästä päähän säätöruuvia! viime katsastuksessa oli yli6000r/min! ja 3500r/min jälkeen savu on sakeaa, vaikka syötöt pienellä ja kaikki alipaineletkut ynnämuut niinkuin vakiossakin.
Säädä ensikatsastukseen kierrokset kaasupolkimen alla olevalla ruuvilla 3600 r/min riittää ,maksiteho kirjan mukaan tolla kierrosluvulla. Ja sitten katsastuksen jälkeen uusi säätö!
Tuosta jälkiturbotetusta HJ:sta sen verran että itselläni oli ongelma
turbotuksen jälkeen juurikin tuo ylikierrosten vetäminen.
Aivan sama miten säätää polkimelta tai vaikka vilkunviiksestä, niin aina vetää sen 6500 kierrosta. Ainoastaan ahtojen pudottaminen pois katsastuksen ajaksi asettaa kierrokset takaisin oikeille lukemille.
Minun jälkeinenkin omistaja on kaksi kertaa katsastanut kyseisen laitteen niin
että on ruuvannut dumpin löysälle ettei ahdot nouse ja silloin kierrokset pysyy välillä 3600-3800.
Tuossa hollen tapauksessa taitaa käydä niin, että ahtopaineen aiheuttama voima säätimen kalvolle on suurempi mitä keskipakosäädin pystyy kompensoimaan, sen toiminta-alue vaan ylitetään. Jäykempi jousi kalvon taakse voisi auttaa tuohon vaivaan, mutta muuttaa muitakin säätöjä. Tai painavammat painot säätimeen (isommat kuulat), tai pienempi kalvon tehollinen pinta-ala, mutta ne on vaikeampi toteuttaa. Painavammat painot olisi luultavasti paras tapa , se ehkä vaikuttaisi vähiten muihin säätöihin.