Kuva Kuva

2-H Savuttaa mitä tehdään seuraavaks?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

2-H Savuttaa mitä tehdään seuraavaks?

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Eli tyjäkäynnillä ja hitaasti kierroksia nostettaessa ei ongelmia mutta normaali kiihdytykessä runsas musta savu peittää tienoon.

Moottori on seissyt jonkun aikaa ja ajettu n.100tkm:ä. Voimat on tallella.
Pumpun kalvo tarkastettu ja suuttimet tiputettu pois pelistä yksitellen eikä vaikutusta. Pumpun sinetti oli tallella ennen kalvon tarkastusta mutta varmuudeksi ruuviakin käännetty kiinnipäin eikä ollut vaikutusta joten palasimme lähtö asetuksiin.
Onko pumpussa mahdollisesti joku paikka jumissa tai tukossa? :roll:
Oon lueskellu jo olevat ketjut aiheesta enkä oo vastaavaan törmänny.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Onko pelkkää mustaa?

Seisoneissa koneissahan tahtoo jumia männänrenkaat kiinni ja silloin palaa öljyä kovasti. Savu pitäs olla kyllä sinistä.

Kyllä niiden pitäs irrota ittekseen jos ne on juntturassa.

Lappu lattiassa työntämällä irtoamista saa joudutettua.
Eikä muuten tarkoita, että pikkasen käytetään kaasua pohjassa vaan työnnetään vaikkapa kolmosella semmoset 5 kilsaa rajotinta vasten niin helpottaa. Seuraa toki lämpöjä.

Jos pata kunnossa niin kestää. Jos menee rikki niin ei siinä hyvä särkynyt :)

Joku seppä kannusti laittamaan petroolia sekaan niin kävis kuivempana. En ota vastuuta ko. laboraatiosta.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja olihan ilmanputsari puhdas,(ja oikea määrä öljyä,jos öljykylpy),ja Pa suodin vaihdettu????
Jos koko laite on seissyt niin myös homeinen äänenvaimentaja voi antaa lisäväriä pakokaasuihin...

Ei ainakaan mitään mikä kuivattaa polttoainetta,kannata laittaa tankkiin.
Joku asiaan liittyvä lisäaine voisi ollakkin hyvä,mutta jos perus asiat on pielessä niin ei sekään auta.

Jos ei leima ole heti huomis aamuna,niin ehkäpä pitempi lenkki voisi tehdä terää.Ja ajoituksen tarkistus.

Ja miksi ko. kapistus on seissyt????
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Pihassa kiekkaa koneelle ja vesisuihku (sumuna kiitos) imupuolelle. Pitäis irrota karstat aikaslailla tehokkaasti.
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Venttiilivälykset kuntoon! Jos rakotulkki takertelee pahasti, taitaa olla keinuvivun pää kuopalla. Omassa katiskassa väheni savutus todella huomattavasti oikeilla välyksillä.
hami
Viestit: 8
Liittynyt: To Touko 12, 2005 8:07 pm

Viesti Kirjoittaja hami »

Taitaa edicci työntää pakkosyötön puolelle, jatka sen tankoa.
Edicin rele voi tehä saman ilmiön, hanttimiehen jalkatilassa.
Oli samat oireet, vaihoin eri releen(vanha), heitti sammumasta avaimella mutta savutus katos.
Panin takasin vanhan releen ja lyhensin tankoa, nyt sammuu avaimesta eikä savuta.
Tutki sen tangon liikkeitä ko panet virran päälle,auton käyntiin ja käydessä niin arvoma sitte lisää
Viimeksi muokannut hami, Ke Loka 22, 2008 7:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No onkos syöttöä käännetty lisää?

Entä imupuolen(ilmanputsari-imusarja) letkut ettei vedä ruttuun?(kaverin minikaivurissa oli kyseinen vika)

Niin ja onhan kyseessä vapaasti hengittävä,eikä jälkiasennus turbokone?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Ei oo turpoo. Imupuolen letku ei silmään pistävästi littiin mee mutta täytyypä tarkastaa että ilmaa todellakin tulee putsarille.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

hj savuttaa

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Näyttäs siltä että pakkosyöttö jää "päälle"??
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Re: hj savuttaa

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Hoosuu kirjoitti:Näyttäs siltä että pakkosyöttö jää "päälle"??
NoNiin toi kuulostas mahdolliselta! Eiköös se mee niin että edic käyttää vivun taka asennossa lyödäkseen pakkosyötön päälle? Mutta senhän pitäs lähtee pois kun painaa kaasua?
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Noinhan se menee,mutta sen sammuttimen mootorin pitäs aikareleellä palauttaa sitä tankoo ääriasennosta vähänmatkaa sammutuksen suuntaan.Heitä kone käyntiin ja irrota se vipu siitä pallonivelestä ja koita lakkasko savu??
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Näin on tehty eli ajeltu ilman tankookin mutta kuinka pakkosyöttö systeemi toimii pumpun sisällä voiko olla sietä jumissa vaikka vipu olis normaali käynti asennossa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

olihan siinä syötönsäätöruuvin päässä se jousikuormitteinen nasta ehjä?
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

pemaripoju kirjoitti:olihan siinä syötönsäätöruuvin päässä se jousikuormitteinen nasta ehjä?
:roll: Eli tarkotatko kalvolle menevää säätöruuvia?
Vastaa Viestiin