Maasturin talvirenkaat
Valvoja: Käyttäjä
Maasturin talvirenkaat
Oi te kaiken kansan syvästi kunnioittamat offi-jeesukset, ottakaa korviinne tämä kysymys . . .
MITÄ ? Eikö juhannusviikko muka ole sopiva aika miettiä maasturin talvirenkaita ? ? ? ?:D
Tämä nyt saattaa olla ilan lapsellinen nyybin kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin. Nimittäin olen tässä suunnittelemassa tuollaista hzj/hdj80-kiesiä tuollaiseksi allround-jokapaikanhöyläksi, jolla pitäisi tarpeen tullen päästä ajelemaan myös "oikeata offia".
Yksi mieltäni vaivaava kysymys on nimittäin se, että jos laitan kesäkelillä alle jotkut 33" tai 35" MT tai AT-kumekset, niin milläs ajellaan sitten talvikelillä, eikös talvirenkaassa pidä lakisääteisesti olla merkintä MS tjsp. ?
Ajattelin vaan, että mahdollisesti korotettu hdj näyttää lähinnä naurettavalta, jos siinä on jotku 215/70R15 - pakettiautonastarenkaat alla.
Eli maastureillaan talvella tiellä ajavat, neuvoja, vinkkejä ja "ongelman" ratkaisuehdotuksia kehiin. Tietämätön nyybi haluaa tulla hiukan tietäväisemmäksi nyybiksi.
MITÄ ? Eikö juhannusviikko muka ole sopiva aika miettiä maasturin talvirenkaita ? ? ? ?:D
Tämä nyt saattaa olla ilan lapsellinen nyybin kysymys, mutta kysytään nyt kuitenkin. Nimittäin olen tässä suunnittelemassa tuollaista hzj/hdj80-kiesiä tuollaiseksi allround-jokapaikanhöyläksi, jolla pitäisi tarpeen tullen päästä ajelemaan myös "oikeata offia".
Yksi mieltäni vaivaava kysymys on nimittäin se, että jos laitan kesäkelillä alle jotkut 33" tai 35" MT tai AT-kumekset, niin milläs ajellaan sitten talvikelillä, eikös talvirenkaassa pidä lakisääteisesti olla merkintä MS tjsp. ?
Ajattelin vaan, että mahdollisesti korotettu hdj näyttää lähinnä naurettavalta, jos siinä on jotku 215/70R15 - pakettiautonastarenkaat alla.
Eli maastureillaan talvella tiellä ajavat, neuvoja, vinkkejä ja "ongelman" ratkaisuehdotuksia kehiin. Tietämätön nyybi haluaa tulla hiukan tietäväisemmäksi nyybiksi.
Koneet on koneita, sanoi mummo hohtimista
Aha, AT/MT-renkailla saa siis körötellä talvisinkin ???
Tarkoitatko "Hakkiksilla" Nokian Hakkapeliitta LT:tä ja/tai SUV:ia ?
Nokian kotisivujen tietojen mukaan suurin koko on 265/70R16, enkä saa ko. kokoa vastaamaan millään tuota 32x11.5, tai sitten en vaan ossaa laskea
Tarkoitatko "Hakkiksilla" Nokian Hakkapeliitta LT:tä ja/tai SUV:ia ?
Nokian kotisivujen tietojen mukaan suurin koko on 265/70R16, enkä saa ko. kokoa vastaamaan millään tuota 32x11.5, tai sitten en vaan ossaa laskea
Koneet on koneita, sanoi mummo hohtimista
BJ:ssä ympäri vuoden 35" mutiaiset, toimii hyvin kun muistaa talvella pidentyneen jarrutus matkan.
HJ-61 ympäri vuoden 33" alterainit, uusina talvella ihan hyvä pito,
lukuunottamatta vesikelejä. Nyt renkaille tulossa neljäs talvi, saas
nähdä kuis käy?
HJ-60 kesällä 32" alterainit, ihan hyvät.
Talvella Pirelli Skorpio tupla nastoituksella, menee kaikilla keleillä
kuin JUNA. ( katsastus kesällä) ?
Mikään nastaton rengas ei pärjää huonoissa keliolosuhtissa?
Sehän on makuasia, sano koira kun muniaan nuoli.
HJ-61 ympäri vuoden 33" alterainit, uusina talvella ihan hyvä pito,
lukuunottamatta vesikelejä. Nyt renkaille tulossa neljäs talvi, saas
nähdä kuis käy?
HJ-60 kesällä 32" alterainit, ihan hyvät.
Talvella Pirelli Skorpio tupla nastoituksella, menee kaikilla keleillä
kuin JUNA. ( katsastus kesällä) ?
Mikään nastaton rengas ei pärjää huonoissa keliolosuhtissa?
Sehän on makuasia, sano koira kun muniaan nuoli.
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Pinnautin 33x12.5 kumit Nokian 21-pinnalla, eli sellanen iso lamellipinta mitä käytetään yleisesti kuorma-autojen vetävissä pyörissä talvella. Lisäksi vielä tietty nastoitus eli raskaan kaluston nastat, ei kannata näytellä konttorilla Pito on kyllä uskomattoman hyvä, HJ:llakin pärjää talvella hyvin takavedolla. Hyvin samanoloiset auton alla kuin BFG:n mutiaiset eli ei pahemmin vetele (vanteet 10"). Pinnaus maksoi muistaakseni 140e/kpl.
-S-
-S-
Mitkä rengasliikkeet noita pinnoituksia tekee?Anonymous kirjoitti:Pinnautin 33x12.5 kumit Nokian 21-pinnalla, eli sellanen iso lamellipinta mitä käytetään yleisesti kuorma-autojen vetävissä pyörissä talvella. Lisäksi vielä tietty nastoitus eli raskaan kaluston nastat, ei kannata näytellä konttorilla Pito on kyllä uskomattoman hyvä, HJ:llakin pärjää talvella hyvin takavedolla. Hyvin samanoloiset auton alla kuin BFG:n mutiaiset eli ei pahemmin vetele (vanteet 10"). Pinnaus maksoi muistaakseni 140e/kpl.
-S-
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 9:15 pm
- Paikkakunta: Tuuri
Ihan oikeesti vai? Kesäpyörinä on 33" MT/R:t ja talveksi oon ettimässä jotakin muita renkaita, esim. Cooper discoverer m+s. En oo itte noilla MT/R:illä talvella ajanu mutta jotenkin tuntuis että ei ne talvikäyttöön oo oikein hyvät.pertsa kirjoitti:Good Year MT/R on rengas joka sopii talvi/muta ja asfaltille
MT/R:ssä on talvipito aika hyvä kun ne nastoittaa.
Kaverilla oli patrollissa moiset käytössä viime talven. Eihän ne oikeille talvirenkaille vielä pärjää, mutta ilmeisesti mutarenkaista paras pito talvella.
Syvässä hangessa puuterilumessa ei toimi mutta suojalumessa pitävät taas.
Kaverilla oli patrollissa moiset käytössä viime talven. Eihän ne oikeille talvirenkaille vielä pärjää, mutta ilmeisesti mutarenkaista paras pito talvella.
Syvässä hangessa puuterilumessa ei toimi mutta suojalumessa pitävät taas.
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
#332
Suurimmat LT:t ovat 265/75R16 ja 235/85/R16. Satun tietämään kun ostin tuollaiset 265:et viime talvena. H..vetin hyvä pito katuliikenteessä.Hojofobia kirjoitti:Aha, AT/MT-renkailla saa siis körötellä talvisinkin ???
Tarkoitatko "Hakkiksilla" Nokian Hakkapeliitta LT:tä ja/tai SUV:ia ?
Nokian kotisivujen tietojen mukaan suurin koko on 265/70R16, enkä saa ko. kokoa vastaamaan millään tuota 32x11.5, tai sitten en vaan ossaa laskea
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
talvirenkaat
itsellä 235/75x15 bfg winterslalomit nastoilla uutena satasen kappale,ei ne kovinkaan isoilta näytä korotetussa hj:ssä muttei se näkö kai yleensä mene pidon edelle.ei liiraile loskassa eikä tarvi viiden sekunnin ennakkovaroitusta ennen jarrutusta mutta ajaahan toiset vaikka kesäkumeilla kun sekin on mahdollista.eihän niillä mettässä mitään tee ja siihen ei auta kun renkaitten vaihto taas ja sitten takas ja ...
maaristeilijä