
uusi turbo
Valvoja: Käyttäjä
uusi turbo
moro. miten vois helpoiten virittää toyota lj 70?
tai mikä turbo olisi hyvä vakion tilalle?

Holset HE221W, hyvä muttei millään muotoa halpa.
Itellä on Garrett GT2256V, hyvin se silläkin kehrää.
Ois yks vastaava ahdin ylimääräisenä, hinta sata euroa mutta vaatii täyden remontin.
Virittäminen vaatii sen että myös tiedät mitä teet ja tiedät mikä niiden vaikutus on.
Perusinformaatiot mitä koneesta pitäisi saada nähdä on
-Ahtopaine
-Pakopaine
-Pakolämpö
Pelkkä ahtopaine kun ei yksinkertaisesti kerro juuri mitään.
Pakopaine olisi optimaalinen silloin kun se olisi pienempi kuin ahtopaine.
Pakolämpöjä seuraamalla saa pidettyä koneen pidempään ehjänä, pakolämmöt ei saisi mielellään nousta yli 800 c dieselkoneessa.
Syöttöä on helppo LJ:stä ruuvata lisää, ahdonalaisen syötön säätökaran joutuu tekemään uusiksi jos haluaa että sillä syötön säädöllä on konkreettista hyötyä.
Sitten sitä menoa rupeaakin rajoittamaan alkuperäinen syöttöpumppu joka rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen.
Myös alkuperäinen nestepää jää auttamattomasti pieneksi, syöttöruuvia saa ruuvata niin homona mikä myös näkyy ylimääräisenä pakolämpönä.
Toisinaan jo pelkkä pumpun uudelleen ajoitus voi antaa tehoa jo "tuntuvasti"
, siis mikäli on tottunut siihen nuhapumppuun.
Itellä on Garrett GT2256V, hyvin se silläkin kehrää.
Ois yks vastaava ahdin ylimääräisenä, hinta sata euroa mutta vaatii täyden remontin.
Virittäminen vaatii sen että myös tiedät mitä teet ja tiedät mikä niiden vaikutus on.
Perusinformaatiot mitä koneesta pitäisi saada nähdä on
-Ahtopaine
-Pakopaine
-Pakolämpö
Pelkkä ahtopaine kun ei yksinkertaisesti kerro juuri mitään.
Pakopaine olisi optimaalinen silloin kun se olisi pienempi kuin ahtopaine.
Pakolämpöjä seuraamalla saa pidettyä koneen pidempään ehjänä, pakolämmöt ei saisi mielellään nousta yli 800 c dieselkoneessa.
Syöttöä on helppo LJ:stä ruuvata lisää, ahdonalaisen syötön säätökaran joutuu tekemään uusiksi jos haluaa että sillä syötön säädöllä on konkreettista hyötyä.
Sitten sitä menoa rupeaakin rajoittamaan alkuperäinen syöttöpumppu joka rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen.
Myös alkuperäinen nestepää jää auttamattomasti pieneksi, syöttöruuvia saa ruuvata niin homona mikä myös näkyy ylimääräisenä pakolämpönä.
Toisinaan jo pelkkä pumpun uudelleen ajoitus voi antaa tehoa jo "tuntuvasti"

lj
Mulla on hieman modifioitu omansa syöttöpumppu ja kkk-26 turbo peräisin 300 td mersusta . Maksoi uutena 340 ekeä. Tosin ostin holy smoke dieselin sivuilta kun siellä oli niitä myynnissä . Kulkee eri kepeästi ja vääntää jo alhaalta.
No tällä hetkellä ei oikeen oo mitään ylimääräistä.
Pumpun saa kyllä ajoitettua itsekin, pitäs vaan ostaa heittokello ja adapteri sille nestepäähän.
Tällä hetkellä ei taida Lappeenrannassa olla minkäänlaista diesel liikettä, Auto Hatakalla on tietysti vehkeet ja prosyyrit moiseen operaation mutta en tiedä paljon kustantaa moinen operaatio siellä, kannattaahan sitä käydä kysäisemässä.

Pumpun saa kyllä ajoitettua itsekin, pitäs vaan ostaa heittokello ja adapteri sille nestepäähän.
Tällä hetkellä ei taida Lappeenrannassa olla minkäänlaista diesel liikettä, Auto Hatakalla on tietysti vehkeet ja prosyyrit moiseen operaation mutta en tiedä paljon kustantaa moinen operaatio siellä, kannattaahan sitä käydä kysäisemässä.