BJ-75 JARRUHUOLIA
Valvoja: Käyttäjä
BJ-75 JARRUHUOLIA
Katsastuksesta pomppasi kuskin takajarrun vuoksi. Vaihdoin takajarru sylinterin (vuodon takia 9€ )ja kengät(kuluneet 47€) ja arvelin että nyt pelittää, mut ei. Jarrut on ilmattu joka renkaasta ja jarrupoljin on tosi kovan oloinen, mutta kuskin takajarru ei jarruta kunnolla hiekalla jarrutettaessa, oikeastaan ei mitään. Käsijarrulla jarrutettaessa menevät kumpikinpuoli tasaiseti lukkoon, mut ei siis polkimesta painettaessa.
Nyt tarviis oikeesti apua, kokeneemmat konkarit sanokaa missä vika ja mitä tehdä. Olisi huomenna (ma) klo 12.10 uusi aika katsastukseen....
Nyt tarviis oikeesti apua, kokeneemmat konkarit sanokaa missä vika ja mitä tehdä. Olisi huomenna (ma) klo 12.10 uusi aika katsastukseen....
Ei sillä kyllä kuuhun mennä..

Aika erikoista.. Saadithan kengat kiinni (lahelle) rumpua ja pesit rummut kunnolla. Nakyiko rummuissa kulumia? Meinaan etta jos vanhat kengat olisi syonyt rummun kuskin puolelta vaikka pyoreaksi.
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Joo, itsellenikin tuli mieleen tuo jarrupaineensäädin, ei vaan ole mitään hajua siitä rakenteesta... Jos jollakin olis manuska jarruista, kuvia tai laittaa vinkkejä miten rempata niin kerkeisin sen kyllä laittaa nyt iltamassa/huomenna aamupäivällä kuntoon. Tottakai jarrut on kehitty ja rummut on hyvät ja nestettä tulee, luulen vahvasti et vika on siinä kuorman jarrupaineen säätimessä, tarviis vaan apua/neuvoa siihen miten korjaillaan vai pitääkö ostaa koko helahoito uus, voi ollakkin arvokas.....
Ei sillä kyllä kuuhun mennä..

- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Jep, kyllä tuli ilmattua se säädinkin.. Vaikea sanoa kun ei ole jarrudynamometriä käytössä, miten toimii. Vaikuttaa sille et vähän paremmin ottais, mut lukkoon ei mene jarruttaessa. Hieman löysäsin vänkärin puolta takaa, sekään ei mene nyt lukkoon. Käsijarrulla menee molemminpuolin.
Se kuormansäädin on kyllä niin haperossa kunnossa et voi olla et joutuu hommaan uuden ennenkuin alkaa pelaamaan...
Onko sillä vaikutusta tuohon säätimeen kun laitoimme dobinson korotussarjan? Lisäksi tuli rustattua kahdenistuttava jakkara vänkärinpaikalle. Muutokset hyväksytty, mut jarrut p..r..le ...
Se kuormansäädin on kyllä niin haperossa kunnossa et voi olla et joutuu hommaan uuden ennenkuin alkaa pelaamaan...
Onko sillä vaikutusta tuohon säätimeen kun laitoimme dobinson korotussarjan? Lisäksi tuli rustattua kahdenistuttava jakkara vänkärinpaikalle. Muutokset hyväksytty, mut jarrut p..r..le ...

Ei sillä kyllä kuuhun mennä..

- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
http://picasaweb.google.fi/HUUMAJUKA/SDin
Siinä linkki säätimen kuvasta. Siinä näkyy ilmausruuvin vas.puolella paineen säätimet. Kierroksella saa n.o.6 kilobaaria kiristettyä/löysättyä painetta. Tojotan englanninkielisestä manuskasta löyty noi tiedot. Mut mikä merkitys tuolla mustalla edessä olevalla letkulla on?
Siinä linkki säätimen kuvasta. Siinä näkyy ilmausruuvin vas.puolella paineen säätimet. Kierroksella saa n.o.6 kilobaaria kiristettyä/löysättyä painetta. Tojotan englanninkielisestä manuskasta löyty noi tiedot. Mut mikä merkitys tuolla mustalla edessä olevalla letkulla on?
Ei sillä kyllä kuuhun mennä..

- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
Meinaatko tuota kumilurtusta vasemmalle lähtevää noin 7mm tankoa. Se on just se kuormansäätötanko. Sen tulisi liikkua taka-akselin mukana korin laskiessa kuorman johdosta, rajoittaen takapyörille tulevaa jarrupainetta.huumajuka kirjoitti: Mut mikä merkitys tuolla mustalla edessä olevalla letkulla on?
No eikos tama nyt ole yksi ja sama asia.. Kuormausventtiili rajoittaa takajarruille menevaa painetta kun kuormaa ei ole kyydissaSuurSyömäri kirjoitti:Meillon suurimmat murheet jarruissa tullut kuormaventtiilissä sijainneesta ilmasta. Ja yhdessäkään kruiserissa mikä mullon ollu ei ole ollut paineensäätöventtiiliä.


SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81