Jep eli kaapelointia pitäisi hiukan parantaa, kun keulalalla olevalle vinssille pitäisi jossakin välissä ehtiä kaapelit nykäisemäään.
Nyt illalla tutkailin akkujen kaapelointeja ja tulin siihen tulokseen, että autossa on 12v järjestelmä, mutta vasen akku on erotettu solenoidilla toisesta akusta ja se ilmeisesti kytkee akut sarjaan startatessa?
Eli startti on 24 volttinen?
Akun yhdyskaapelia ei siis voikaan vetää suoraan akulta toiselle kuten perinteisissä systeemeissä, vaan tuon solenoidin kautta pitää kierrättää. Muuten startatessa voi tulla aika aistikas tilanne...
Paljonkohan se solenoidi kestää kuormaa jos lähtee siitä, että vinssillä imettää akut aika vähille virroille? Tällöin akun yhdyskaapeli saisi olla minun mielestä vähintään luokkaa 50 mm2.
Mutta sillä ei nyt taida olla väliä kummalta akulta sen vinssin kytkee ja taidan laittaa kaapelit oikeaan akkuun, kun ne saa sinne helpommin ja fiksummin minun tapauksessa.
Kuinkas muut on tuon homman toteuttaneet?
Hdj 80 sähköistä/akun kaapeleista
Valvoja: Käyttäjä