Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

[quote="Juha_"]Vaihdettu pumppu
Kuva
Toyotahan tuokin näyttää olevan! Ihan seleesti lätkän alanurkassa lukee "ToYoDa". :wink:
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Tohon hommaan onneks tuliki selvyys nyt, että miks siinä on toi nippondenso, herlevi ei vissii muistanu oikeen ja se onki niinpäin, että tojon pumppuhun laitetaan sen customin elementit sisälle vaan, eikä niin päin, että tojotasta otetaan osia foordilaiseen :shock: Ja perkele, tänään ois pitäny lähteä hakemaan se SPOOLUP-läppäsysteemi pakosarjan ja turbon väliin, vaan eipä oo tallessa se läppä enään, joten jäipä seki ostamatta, joten pumpun tekoon pitää alkaa
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Kun ei kerta sitä läppäsysteemiä saanu ostettua, niin alotin äsken tuolla koululla tekemään sitä itsekseni.

Alkuun on jo siis päästy
Kuva

Ja dumppi tuli pistettyä eilen kiinni
Kuva
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Vaikuttiko dumppi mitenkään turbon heräämiseen?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

No eipä se kyllä, harmi ku seki aukee vasta minimissää 0.4 bar, vaikka ihan löysälle sen säädin, ei tuolla kylänraitilla aukee ilman revitystä, pitää hommata jostain oikeen löysä jousi sinne, tuota ringin pyörimistä varten :D
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Juha_ kirjoitti:No eipä se kyllä, harmi ku seki aukee vasta minimissää 0.4 bar, vaikka ihan löysälle sen säädin, ei tuolla kylänraitilla aukee ilman revitystä, pitää hommata jostain oikeen löysä jousi sinne, tuota ringin pyörimistä varten :D
Kuinka oot ohjannut milloin dumppi aukeaa?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Se on säädettävä toi dumppi, tota pinkkiä osaa tuossa saa kierrettyä niin se on ihan löysällä nyt, pitäs saada löysempi jousi jostain tonne, ei jaksais tilata erikseen tuolta mistä ton ostinkin.. :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Se on säädettävä toi dumppi, tota pinkkiä osaa tuossa saa kierrettyä niin se on ihan löysällä nyt, pitäs saada löysempi jousi jostain tonne, ei jaksais tilata erikseen tuolta mistä ton ostinkin.. :?

Lyhennä jousta? Tosin eikös imusarjan alipaineen pitäisi jaksaa vetää komiasti auki tuollainen dumppi ja putkissa oleva ahtopaine hoitaa loput..
Mut jos ei ahtoja niin ei se silloin toimikkaan.
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

ef

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Mitäs tälle nykyään kuuluu? :D
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ei muutako katkenneita katkenneita jousia ja mattia kukkarossa :D Aloin ite sitä läppähommaa tekeen, mut opiskelijan tuloilla ei oikeen juhlita ja en oo saanu sitä sylinteriä siitä syystä ostettua vielä, joka sitä läppää ohjailis.. Noh, 1½vk päästä taas pitäs toivottavasti tapahtua jotain edistystä..

Kallista touhua tuo ryypiskely :shock:
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

metsäsika kirjoitti:lainataampas pikkusen tätä topikkia. onko kellään minkäänlaista kokemusta /tietoo miten tuommonen garretin gt37 imu 52mm pako 58mm pako ar tais olla 0.84 tulis toimimaan tuommosessa 12ht padassa pitäs saaha tuohon harraste peliin kerralla toimiva kokoonpano
Kävin äsken penkittämässä tojon kyseisen mallisen turbon kanssa, lisänä riittävän kokoinen välijäähdytin ja syöttöjä nostettu parin kierroksen verran.
Ahtopaineita oli kilo. Takarenkailta irtosi kaikki 72 kw :lol:

Joku kätevä varmaan osaisi laskea moottori tehon, nelosvaihteella penkitettiin, välitykset 4.11 ja renkaina 38.5"x16"
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

vm kirjoitti:
metsäsika kirjoitti:lainataampas pikkusen tätä topikkia. onko kellään minkäänlaista kokemusta /tietoo miten tuommonen garretin gt37 imu 52mm pako 58mm pako ar tais olla 0.84 tulis toimimaan tuommosessa 12ht padassa pitäs saaha tuohon harraste peliin kerralla toimiva kokoonpano
Kävin äsken penkittämässä tojon kyseisen mallisen turbon kanssa, lisänä riittävän kokoinen välijäähdytin ja syöttöjä nostettu parin kierroksen verran.
Ahtopaineita oli kilo. Takarenkailta irtosi kaikki 72 kw :lol:

Joku kätevä varmaan osaisi laskea moottori tehon, nelosvaihteella penkitettiin, välitykset 4.11 ja renkaina 38.5"x16"
ok tänään sain pumpun paikalleen ja onhan se ihan eri peli kun on bossin pumppu ,ja mitä kyselin mieli piteitä niin toi gt 37 on minun käyttöön ehkä liika iso ,tieten hankala mennä sanomaan kun ei ole mahdollisuutta kokeilla ko.turboo,mut ainakin pumpussa on nyt potentiaalia,ja korjaantui ne 12ht:n ala väännöt aika huimasti pelkällä pumpulla
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Niin siis minkä pumpun vaihdoit? Jeps, suurehko on tuo GT37, tosin maantieajossa toimii mielestäni kohtalaisen hyvin, maastossahan tuo nyt möyrii ilman turboakin.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Tuli käytyä tuossa oikeen varovasti testailemassa kiipeämään noita hiekkamäkiä, varovasti sen takia ku jouset on aika uskomattomassa kondiksessa tällä hetkellä :? Mut kyllähän se ihan eri auto on nyt, hiekkamäkeen se nostaa 1.-vaihteella paineet jo melkeen 1bar ja 2:sella onki 3000rpm jo kilo ahtoja, ei päässy koittaa noita maksimi ahtoja, ku loppuupi mäet kesken :shock:

Tuo läppäsysteemiki on ollut jäissä jo tovin, pitäis varmaan ruveta sitä taas väkertämään tässä..

Siks ollutkin jäissä, kun jostain ihmeen syystä, aina kun rahaa on tulossa ja tietää etukäteen ettei ole mitään rahanmenoa heti, niin aina tulee just päivää ennen joku iso lasku tai jotain hajoaa, tällä kertaa tietokone "pääs hajoamaan" ja joutu ostamaan toisen koneen tänne, jotenka vielä 3 viikkoa odottelua taas luvassa..
Kuva
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

vm kirjoitti:Niin siis minkä pumpun vaihdoit?.
no itse pumpusta ei kovinkaan paljon ole tietoa,mustolan modaama kuitenkin,ja saman kokosilla elementeilä ilmeisesti kun omasakkin denso,mut kuulema bossin ja denson elementeissä jotakin eroa.kaveri jolta tuli tuo pumppu oli dynttanut vääntöjä reilut 600nm vajaalla 2000rmp
Vastaa Viestiin