Kuva Kuva

HJ60 öljynpaine ei nouse- katkaisee käynnin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

vieras

HJ60 öljynpaine ei nouse- katkaisee käynnin

Viesti Kirjoittaja vieras »

Missähän vika. Öljynpaine ei nouse, eli kone käy lyhyen aikaa ja sammuu. Tämäkö on se hieno EDIC-laite joka osaa katkaista syötön jos ei ole painetta?

Teki tätä jo kesällä mutta nousi ne paineet kun kymmenettä kertaa heitti käyntiin. Nyt ei enää vaikka kuinka monesti starttaisi.

Mutta missä vika? Öljypumppua ehdotettu. Millainen työ vaihtaa, mitä maksaa. Ja osaako joku vinkata pääkaupunkiseudulla pajaa joka tekisi HJ-töitä edullisesti. Tai edes merkkihuoltoa halvemmalla..

HJ60-82 ??? km ajettu. Muuten hyvä auto mutta kun ei saa enää liikkeelle..!
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Edic on siis kunnossa, estää käynnin kun öp laskee alle 0,3:n.
Öljypumpusta vikaa vois olettaa löytyvän ?
Joko niin väljä tai rattaan poorit kadonneet.
Mittaa nyt kuitenkin todelliset paineet mekaanisella mittarilla !
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kannattaa tosin koittaa saaha öljynpaineet mitattua erillisellä mittarilla mutta huonohan se mitata jos ei enää lähe käyntiin :wink:
Vika voi olla myös alkuperäsessä mittarissa, oma hj pirus aivan samala lailla, piti aina useammin startata että jäi viimein käyntiin.
Lainasin kaverin hj:stä mittarin ja alko pelaamaan normaalisti..
pekkaas

paineet

Viesti Kirjoittaja pekkaas »

kierrä norm.vaikka ilmanpaine mittari sen kellomaisen anturin paikalle,oli 1/8" muistaakseni. näät sitte aidot paineet.
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Sen mittarin lainaamisen ei kyllä pitäs vaikuttaa mitään ku koneen kyljessä on erilliset anturit, toinen mittarille ja toinen EDIC:lle.

Tuossa http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=11403 on juttua mun samanmoisesta tapauksesta vuoden takaa. Ei se mikään iso homma sinänsä ollu, mutta osien putsailuun meni aikaa ihan älyttömästi, jos vertaa pieneen bensakoneeseen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

hj60 kirjoitti:Sen mittarin lainaamisen ei kyllä pitäs vaikuttaa mitään ku koneen kyljessä on erilliset anturit, toinen mittarille ja toinen EDIC:lle.

Tuossa http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=11403 on juttua mun samanmoisesta tapauksesta vuoden takaa. Ei se mikään iso homma sinänsä ollu, mutta osien putsailuun meni aikaa ihan älyttömästi, jos vertaa pieneen bensakoneeseen.
Mites se kone on kukkunu rempan jälkeen. Tuli luettua tuo juttus nyt toiseen kertaan.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Hyvin on kukkunu, parikymmentä tuhatta (taitaa jo kääntyä lähemmäs 30 ku 20 näin ulkomuistista) ajettu eikä oo ollu ongelmia. Paitsi pakoputki vuotaa.:D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tuossa kyselin öljynpaineesta ku ei 61nen nostanu 15c pakkasesta paineen kylymänä ku toiselle viivalle mittarissa ku lämpes niin tyhyjäkäynnillä lähes pohojaan ja vasta lähellä 1700 kierrosta niin takasten hyppää sen yhen välin,öljykellosta epäiltiin vian löytyvän.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

[quote="hj60"]Sen mittarin lainaamisen ei kyllä pitäs vaikuttaa mitään ku koneen kyljessä on erilliset anturit, toinen mittarille ja toinen EDIC:lle.

Alkuperäsen mittarin takaa ko ottaa liittimen pois niin edicci ei sammuta moottoria
Vieras

öljynpaine mittari

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:tuossa kyselin öljynpaineesta ku ei 61nen nostanu 15c pakkasesta paineen kylymänä ku toiselle viivalle mittarissa ku lämpes niin tyhyjäkäynnillä lähes pohojaan ja vasta lähellä 1700 kierrosta niin takasten hyppää sen yhen välin,öljykellosta epäiltiin vian löytyvän.
samanlaisia ongelmia täälä hzj80 korjantuiko vika vaihdolla vai onko mittarivika?

alkuperäis osa maksaa muistakseni toyota landruiser lisällä platina! mahtakohan löytyä tarvike tai onhan tuo lohko muualakin käytössä vastava osaa vähän kohtulisempan hinta mistä?? :wink:
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Oman kokemuksen laitan tähän vielä (HJ60 -82 525tkm):

Ongelma oli, ettei öljynpaineet tahtonut millään nousta käynnistettäessä, vaan EDIC aina sammutti koneen. Joka kerta. Yleensä paineet nousi toisella, joskus vasta neljännellä kerralla, joten koneen täysremppaa/öljypumpun korjausta suunnittelin jo kovasti (toki se on kyllä edessä jossain vaiheessa).
Tässä vaiheessa öljyt oli mineraali diesel 15W40. Kettuilu alkoi jo kesällä, itse asiassa sitä on ollut koko auton omistusajan enemmän tai vähemmän.

Ajattelin vielä piruuttaan kokeilla parempia öljyjä, onko mitään apua. Nyt on koneessa täyssynteettiset TehoOil 5w40 öljyt, ja paineet nousee n 2 sekunnin päästä koneen käynnistämisestä. Ihan sama, onko kylmä vai kuuma ja ainakin -10 asteen pakkaseen asti ilman lämmitystä (kun sitä ei töissä ole tarjolla). Eli ero oli todella suuri ja tästä lähin käytän tossa vaan synteettistä öljyä, kun vaikutus oli noin positiivinen. Muutenkin kone pyörii kylmänä hieman iloisemmin. Ajossa paineet ei pysy yhtään sen korkeammalla, mutta riittävinä kuitenkin.

Se erillinen mekaaninen öljynpainemittari on suunnitelmissa, mutta vielä toteuttamatta. Eihän se paljoa maksaisi.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

osilpi kirjoitti: Ajattelin vielä piruuttaan kokeilla parempia öljyjä, onko mitään apua. Eli ero oli todella suuri ja tästä lähin käytän tossa vaan synteettistä öljyä, kun vaikutus oli noin positiivinen.
On nuo öljyt kehittyny niistä 80-luvun alun suosituksista aika paljon.
osilpi kirjoitti: Ajossa paineet ei pysy yhtään sen korkeammalla, mutta riittävinä kuitenkin.
Sain käsiini varaosa-auton myötä orkkis manuaalin, sen mukaan öljynpaine tyhjäkäynnillä on riittävä kun viisari juuri saavuttaa "asteikon" ja normaaliajossaki riittää ku on alimman valkosen puolivälissä. Otan kuvan jahka on kameraki käsillä. Mutta tuon mukaan mulla on ollu koko ajan tarpeeksi painetta.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
kossu323i
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 4:08 pm
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja kossu323i »

moro! joo kävi tuossa tänään silleen ettei auto enää kestänyt käynnissä kun muutaman sekunnin starttauksen jälkeen! no eikun tutkimaan ja niinhän siinä kävi että öljynpaineet oli nollassa! otin öljykellon pois ja katsoin tapahtuuko mitään, mutta ei, ei tullu reijästä öljyä pisaraakaan, missä vika? öljypumppu sökö vai suodatin olis tukossa, ettei kehitä painetta?
hj60-83
kossu323i
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 4:08 pm
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja kossu323i »

joo elikkä öljypumppu oli paskana siksi ei noussu paineet! olisko kellään joutavaa öljypumppua myytävänä? käykö hj61 pumppu hj60:seen?
hj60-83
Vastaa Viestiin