hj-60 nykii
Valvoja: Käyttäjä
Mulla tuota aiheutti soikea jarrurumpu, johon kengät otti hiukan kiinni joka 1/2 kierroksella. Vähän alle 1500 kierroksilla 4. vaihteella alkoi ikäänkuin resonoimaan ja vahvisti nykimistä, jonka aiheuttajaa hain ensin polttoaineen syöttöpuolelta.
Kokeileppa nostaa perä irti maasta, kaveri kapiiniin ja vaihde päälle.
Seuraa alkaako rynkyttämään suunnilleen noilla kierroksilla. Jos pyörii vain toisen puolen rengas niin jarru laahaa toiselta puolelta joka todennäköisesti aiheuttaa juuri tuon nykimisen.
Mulla ainakin selvisi tällä keinoin.
Nykimisen aiheuttaja voi olla myös kiero vanne tai muuten surkea rengas. Tämänkin huomaa kyllä samalla.
Kokeileppa nostaa perä irti maasta, kaveri kapiiniin ja vaihde päälle.
Seuraa alkaako rynkyttämään suunnilleen noilla kierroksilla. Jos pyörii vain toisen puolen rengas niin jarru laahaa toiselta puolelta joka todennäköisesti aiheuttaa juuri tuon nykimisen.
Mulla ainakin selvisi tällä keinoin.
Nykimisen aiheuttaja voi olla myös kiero vanne tai muuten surkea rengas. Tämänkin huomaa kyllä samalla.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
mistä öljyä
Ei voi olla jarruvika kun vaihteesta riippumati nykii samoilla konekierroksilla, joko valutit sen ylimääräsen öljyn, koita ny vaan toi helpoin konsti ensin !!!!!!!!
mulla kanssa alkaa olla samaa oiretta, että vedätettäessä pieniltä kierroksilta alkaa nykiminen ja loppuu tuolla likempänä 2000rpm. Järkeilinkin, et jotenkin se liittyy syöttöpumppuun. Huomenna lasketaan öljyt pois... Vai auttoko Bemaripojulla?
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ei kyl toi vika on ihan syöttöpuolella meikällä... ja valuttelin öljyt, eikä mitään vaikuttanu.
Löystyny kalvokin kuulemma aiheuttaa tuommosta. Viime syksynä vasta vaihoin uuden, mut lie tykänny kyttyrää ahtopaineista.
Pitää vaihtaa uusi kalvo ja jättää entinen kovettumaan...
Löystyny kalvokin kuulemma aiheuttaa tuommosta. Viime syksynä vasta vaihoin uuden, mut lie tykänny kyttyrää ahtopaineista.
Pitää vaihtaa uusi kalvo ja jättää entinen kovettumaan...
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
käytin kans ton kannen pois ja se oli puolillaan öljynsekaista mössöö! saman näköistä jota tulee huhottimesta ja kulkeutuu takasin imupuolelle!
sie sisälläoleva jousi oli jonkun 4cm pitkä ja venytin sen 5cm pitkäksi. tyhjäkäynti nousi jonku 100r/min ja vastaa kaasuun ehkä hivenen herkemmin! olisko sie pumpus muuta jota ehkä tarvis räplätä?
sie sisälläoleva jousi oli jonkun 4cm pitkä ja venytin sen 5cm pitkäksi. tyhjäkäynti nousi jonku 100r/min ja vastaa kaasuun ehkä hivenen herkemmin! olisko sie pumpus muuta jota ehkä tarvis räplätä?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Maalis 13, 2008 10:34 am
Mulla oli vika edic laatikossa. Avasin ja kolvasin tinaukset uudestaan ja taas pelaa!
HJ 60 gx -89
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/
Täälläkin ilmennyt nykimistä hoojiillä ajaessa, kun pudottaa tyhjäkäynnille niin kierrokset hummailee tasaisesti edes takaisin.
Vika ilmenee usein epätasaisella hiekkatiellä ajaessa, varsinkin jos ilma on kylmä tai kostea.
Äsken etsin releen vänkärin jalkotilasta auton ollessa käynnissä, ja kun relettä kopauttaa sormella kuuluu siitä naksahdus ja kierrokset alkaa hummailla edes takaisin (= nykimistä jos autolla ajettaisiin) kun relettä napauttaa uudestaan kuuluu taas releestä joku naksahdus ja tyhjäkäynti palautuu normaaliksi.
Eli vika todennäköisesti fuel control relayssa...?
Vika ilmenee usein epätasaisella hiekkatiellä ajaessa, varsinkin jos ilma on kylmä tai kostea.
Äsken etsin releen vänkärin jalkotilasta auton ollessa käynnissä, ja kun relettä kopauttaa sormella kuuluu siitä naksahdus ja kierrokset alkaa hummailla edes takaisin (= nykimistä jos autolla ajettaisiin) kun relettä napauttaa uudestaan kuuluu taas releestä joku naksahdus ja tyhjäkäynti palautuu normaaliksi.
Eli vika todennäköisesti fuel control relayssa...?