Kuva Kuva

minkä kokosta turboa hj-60

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ekat savut napattu, tuntus öljynkierto toimivan samoista lähdöistä ku laturin persiiseen menee.. ahtoputket ja pakoputken teko jäi huomiselle vielä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Juha_ kirjoitti:Ekat savut napattu, tuntus öljynkierto toimivan samoista lähdöistä ku laturin persiiseen menee.. ahtoputket ja pakoputken teko jäi huomiselle vielä..

Komiasti pöhisee :D
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Komiasti pöhisi juu, olis ittelläki jemmas T04 minkä vois tohon 60:seen laittaa, tosin hukkaportti puuttuu siitäkin. Mistähän niitä sais oikeen halvalla?
1987 LJ70
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ootki varmasti jo kattonut www.proturbo.fi mutta siellä nyt ois jotakin 110-220e väliltä.. Kovasti "tilipäivää" odotellessa pitää noita nyt ihmetellä kans.. Kaveri tuolta osti tollasen 110e maksavan ja omien sanojen mukaan "aika teinit äänet" voi olla että sellasen joutuu hommata...

edit: jos ei ollut tiedossa, niin nuo pate-racingin portit on kuulemma tosi hyviä, kotisivuja ei ole olemassakaan, puhelintilaukset pelkästään..

lisää selvyyttä tuli, proturbolla toi 220e maksava hukkis on sellanen pate-racingin nimenomaan.. Eli soittoa tolle patelle itelleen niin on kuulemma paljon paljon halvempi
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

Jokos on kokemuksia ajosta, missä vaiheessa heräilee?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Ei ihan vielä, tulin just tähän kotona käymää syömässä, aloteltii tuossa kahden aikaan tänään.. Ahtoputket on valmiina ja pakoputkiki jo siihen auton alle, enään metri suoraa putkee ja siihen mutka, notta saapi kylkiputken 8)
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Eipä oikeen funkkaa ei... 3200 kierrosta 3-vaihteella niin rupes vihellys vähä kovenemaan, ei ollu ahtopainemittari kiinni niin ei tiedä mitä siellä tapahtu...

Sittepä sekoski jarrut, ovat sekoilleet jo pitemmän aikaa, mutta nytte teki sen loppujenlopuksi, että painaessa poljinta, alussa on se reilu sentin väljä polkimessa ja sitte ihan ku seinään painais jalkaa ja silti jarrut ei ota yhtään.. Mistä etsimään vikaa ? Etujarrut oli ihan jumissa aiemmin, ne aukes ku ilmaruuvit käytti auki.. Jarruputki lytyssä ? Pääsylinterissä jotain häikkää ? Jos huomiseen iltaan mennessä sais jotain vinkkiä tuohon ongelmaan, olvin lonkeron avulla korjaamaan :?
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Väänsitkö syöttöjä isommalle? Kokeile pari kolme kierrosta, jos ovat nyt vakio asetuksilla. Ruokaa se vaan tarvii :D Mitens tuo 60:sen pumppu, mihin asti siinä riittää varat?
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Miten voi hukkaportti pitää teiniä ääntä? Eihän sitä edes kuule.
Patrollia turbotettaessa kaveri sorvas "homemade" hukkaportin
Billet alumiinitankoa (muutaman kympin), random imuventtiili jostain autosta, romukopasta (ilmainen), pronssiholkki venttiilille (2 euroa), vesijohtoputken pätkä (ilmainen), jousi (ilmainen), muutama pultti ja mutteri
Hyvin toimi ja oli mallia säädettävä.

Ei tuota ahdinta kannata hirveesti ryntäyttää ilman ahtoputkia, karkaa helposti ylikierroksille ja elinikä lyhenee.
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Syöttöä on het niin perkeleesti ja ei kyllä huomaa minkäänlaista eroa vapariin, ainut ero tuo vaimea turbon vihellys

edittiä: onkos muuten kokemuksia, tuleeko tuosta pullonkaula efektiä, kun on imupuoli vedetty tuonne auton vakio ilmanputsarille, jos se ei sais tarpeeks ilmaa (ilmanputsari pitäs olla aika puhdas)? Pitäiskö hommata vaparifiltteri suoraan puhaltimen nokkaan ? No se selviää huomenna kyllä, putki irti vaan..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
-Epeli
Viestit: 39
Liittynyt: La Tammi 27, 2007 11:13 pm
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja -Epeli »

MItä letkua piti kaasulpän kohilta kuristaa että sais ruokaa tarpeeks?
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Kyllä ilman pitäisi riittää, samanlainen putsari ja muuthan siinä on kuin 61:sessa. Saitkos selville sen pakopesän koon että onko kuin julmettu?
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Juu kyllä sain sen pakopesän AR:n selville tuolla holysmoke foorumilla, se oli 1.15


vaihdappas tuo siihen sun gt37:aan :roll: :P
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

NymiS kirjoitti:Toyotan 12H-T koneesta turbo ja pakosarja on se helpoin vaihtoehto.

Sitten suosittelisin esim Holset HX35 HX40 HX45 vaatii kyllä enemmän
näpertely intoa mutta antavat voimaa enemmän kuin toyotan CT26 jota
on käytetty celikoissa, suprissa, mr2 ja landcruiserissa.
CT26 on useita eri versioita riippuen koneesta johonka se on tarkoitettu.
Ite ajatellut kokeilla 3litrasen supran puhallinta tuossa hj61:ssä

Öljynkierron voi ottaa alipaine pumpulta ja pudotella samaan takasin.
Itse tekisin kyllä palautuksen öljypohjaan suoraan koska se öljy joka
ei pääse suoraan putoamaan niin se puskee imupuolelta koneeseen.
Ja diesel käy omalla öljyllään joten vaarallista hommaa.
Turbollehan riittää voitelu öljyksi vaikka tippakannulla tiputtelis ölppää sille koko ajan.

jos kokeilet supran puhallinta kerro kokemukset heti,velipoika hommaa meinaan isompaa itellensä siihen pyöräkiilaan joten olisi yksi muokattu ylimääräinen jonka voisi tunkea omaan konehuoneeseen
maaristeilijä
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Tässä muuten jonkulainen kuva siitä turbosta, linkkinä ku oli sen verran iso.. http://kuvablogi.com/nayta/iso/img959250.jpg
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Vastaa Viestiin