Kuva Kuva

Neliveto vm-98 Cruiserissa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

resu
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 8:41 am

Neliveto vm-98 Cruiserissa

Viesti Kirjoittaja resu »

Malli siis 90 3.0 td vm-98. Neliveto ei siis kytkeydy pois, vivun vetäessä takaveto asentoon(H) valo sammuu mittaristossa, mutta etuveto vetää yhä. Vipu pukattaessa neliveto asentoon(HL) nelivedon valo syttyy ja neliveto on päällä. Sitten laatikossa N ja olikohan se LL eli hidaspuoli pelaa ok. Auto on automaattilaatikolla joka pelaa tosi hyvin. Onko nyt vika käyttäjässä vai missä?
Avatar
tracer_bullet
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:36 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tracer_bullet »

Kokeile peruuttaa pari metriä sen jälkeen kun olet siirtänyt nelivedon vivun takaveto asentoon.
Toyota BJ-42 -85

#433
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Valon pitaisi sammua vasta kun itse veto on kytkeytynyt pois.
Miten totesit etupaan viela vetavan?
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
resu
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 8:41 am

Viesti Kirjoittaja resu »

Kokeilin peruutellakin, mutta lumella näyttäisi sutivan etupääkin. En ole nostanut autoa ilmaan tms. kokeilin ihan vaan sutimalla lumella. Onko merkitystä missä asennossa vaihteenvalitsin on(P,R,N,D,2,L) nelivetoa kytkettäessä. Hommasin auton tiistaina ja illalla sitä testailin. Sitten vielä: miten tuon T-Belt valon saa kuitattua, kun se remmi on nyt vaihdettu?
tappura
Viestit: 45
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:56 pm

Viesti Kirjoittaja tappura »

En ole varma , mutta oisko näissä jatkuvaneliveto hidas/nopea ja ne muut kytkentävivut laittaa tasauspyörästön lukot vain päälle .
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Siihen keskilukkoonhan nuo termitkin viittaa, eli olisko H isopuoli, keskilukko auki, HL "high lock" eli isopuoli, keskilukko kiinni, ja LL "low lock" eli pikkupuoli, keskilukko kiinni?

Onkos näitä enää aikoihin tuotu suomeen kytkettävällä nelivedolla, tehäänkö ees enää tehdasoptiona?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
resu
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 8:41 am

Viesti Kirjoittaja resu »

Katoppa vain :oops: . Niin taitaa ollakkin. Ihme että ne eturenkaatki pyörivät.
Yleensähän niissä on 2wd jne...Onpas muuten asiallinen keskustelupalsta kerrankin, kiitos siitä. Tuo T-Belt valo vissiin pitää käydä jossain kuittauttamassa, jos sen voi kotikonstein tehdä, olisin kiitollinen vihjeistä.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

En tiiä T-belt valosta, Hiaceissa on öljynvaihtovalolle semmonen resettinappi siinä mittaristossa, kumitutti irti mittarilasista ja siitä rautalangalla tms kuitataan se valo pois, en oo varma kuittaako se siinä T-beltinki.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
resu
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 8:41 am

Viesti Kirjoittaja resu »

No sain kuitattua sen t-beltin. Jopa neuvoivat merkkiliikkeessä, kun soitin.

Mittarin takana, missä polttimot sun muut on, on myös ruuveja se takaseinä täynä, mutta yksi reikä on ilman ruuvia, johon otetaan ruuvi viereisestä paikasta, jossa on ruuvi.

Lyhyesti: etsi tyhjä reikä ja ota lähin vierenen ruuvi ja ruuvaa siihen, niin beltti on kuitattu.
Samalla laitoin pudonneen hehkun"D"valon kohtaan. Tuli hyä!
Semmosta. Ja kiitosta kaikille neuvojille :D
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kiitos itsellesi, esimerkillistä käytöstä kertoa tänne tuo saamasi ohje.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

hj60 kirjoitti:Siihen keskilukkoonhan nuo termitkin viittaa, eli olisko H isopuoli, keskilukko auki, HL "high lock" eli isopuoli, keskilukko kiinni, ja LL "low lock" eli pikkupuoli, keskilukko kiinni?

Onkos näitä enää aikoihin tuotu suomeen kytkettävällä nelivedolla, tehäänkö ees enää tehdasoptiona?
Juuei, kaikki on jatkuvalla nelivedolla.

Resulle onnittelut hyvästä autovalinnasta. 8)
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin