HJ vinssistä
Valvoja: Käyttäjä
HJ vinssistä
tyhmä kysymys hoojiin vinssistä, eikö vinssi pitäis kelautua sisään 1-5 vaihteilla ja ulos pakilla? mulla tekee ihan toisin päin.
Onko yks- vai kakssuuntanen ulosotto? Jos on ykssuuntanen, niin voipi olla sitte vanhemmasta kakssuuntasesta se vinssi jolloin pyörii just nurinpäin. Ja toisinpäin, ykssuuntasesta vinssi, ja kakssuuntanen ulosotto, niin winch:illa ulos ja unwinch:illä sisään.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Mitähän tässä nyt kysytään, no itse ensimmäisellä vinssauksella vapauttaisin ainakin sen verran vaijeria ettei heti räpsähdä poikki jos on valmiiksi kelalla ja eka veto on sisäänpäin ja koukku hyvin jossain runkoraudassa. Välityksiä on sen verran että kone tuskin sammuu tyhjäkäynnilläkään ennenkuin jotain tapahtuupeLoGo? kirjoitti:Tyhmä kysymys, kun just nostettu HJ:n keulalle vinssi.. Vinssi -81 autosta ja nykyinen auto on -83, pitääkö vinssin päästä tehä jotain vai voiko vaan kabiinista lähteä vinssaamaan, eli ei tarvitse esim vapauttaa vinssiä mitenkään?
Tojotankin vinssi on aika selkeä toiminnoiltaan, pto pyörittää kardaania molempiin suuntiin ja kela pyörii varsin vääjäämättömästi jos akselin hahlokytkin on kiinni ja ylikuormitussokka ehjä.
Tuli siis mieleen että vinssin päässä ei oo mitään "jarrua" mikä pitää vapauttaa ennenkuin voi aloittaa vinssauksen..Bjhjcgmod kirjoitti:Mitähän tässä nyt kysytään, no itse ensimmäisellä vinssauksella vapauttaisin ainakin sen verran vaijeria ettei heti räpsähdä poikki jos on valmiiksi kelalla ja eka veto on sisäänpäin ja koukku hyvin jossain runkoraudassa. Välityksiä on sen verran että kone tuskin sammuu tyhjäkäynnilläkään ennenkuin jotain tapahtuupeLoGo? kirjoitti:Tyhmä kysymys, kun just nostettu HJ:n keulalle vinssi.. Vinssi -81 autosta ja nykyinen auto on -83, pitääkö vinssin päästä tehä jotain vai voiko vaan kabiinista lähteä vinssaamaan, eli ei tarvitse esim vapauttaa vinssiä mitenkään?
Tojotankin vinssi on aika selkeä toiminnoiltaan, pto pyörittää kardaania molempiin suuntiin ja kela pyörii varsin vääjäämättömästi jos akselin hahlokytkin on kiinni ja ylikuormitussokka ehjä.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
-
Vinssailu
Kaivatin HJ61:ni akseleita myöten märkään peltoon tuossa muutama päivä sitten. Lukoista oli sen verran hyötyä että sain varmasti jokaisen pyörän kaivatettua yhtä syvälle
Seuraava vaihe oli kiikuttaa vinssi edessä olevaan koivuun kiinni.
Veto päälle ja seuraamaan..... VAIJERI MENI POIKKI JA LENSI VAUHDILLA, ONNEKSI ETEENPÄIN!!!
Tuli siinä mieleen että minkämuotoinen minun naamani olisi, jos vaijeri olisikin tullut koppia kohti
Kysymyksiä:
1. Eikös murtosokan pitäisi katketa ennen kuin tämmöinen vaaratilanne pääsee syntymään?
2. missähän se murtosokka sijaitsee? (omistanut HJ:n vasta puolivuotta)
3. minkäläinen vaijeri pitäisi olla, eli paljonko sen pitäisi kestää esim. Newtoneina?

Seuraava vaihe oli kiikuttaa vinssi edessä olevaan koivuun kiinni.
Veto päälle ja seuraamaan..... VAIJERI MENI POIKKI JA LENSI VAUHDILLA, ONNEKSI ETEENPÄIN!!!
Tuli siinä mieleen että minkämuotoinen minun naamani olisi, jos vaijeri olisikin tullut koppia kohti

Kysymyksiä:
1. Eikös murtosokan pitäisi katketa ennen kuin tämmöinen vaaratilanne pääsee syntymään?
2. missähän se murtosokka sijaitsee? (omistanut HJ:n vasta puolivuotta)
3. minkäläinen vaijeri pitäisi olla, eli paljonko sen pitäisi kestää esim. Newtoneina?