Kuva Kuva

BJ40 nappihehkun teko?? *asennettu*

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

BJ40 nappihehkun teko?? *asennettu*

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Laitetaan tämä tännekkin.
Eli ongelmana edelleen nappihehkun toteutuksen tajuaminen. Sähkö hommat kun on täysin hepreaa meikälle.

Kävin tos rymyää BJ:n jalkotilassa ja sieltähän löyty se hehkurele. Siitä lähtee 3kpl paksua johtoa, sekä kaks ohutta.

Tekninen piirros ;D Noi paksut johdot on oikeesti mustat(tai jtn), mutta ny ne on värilliset selittämisen helpottamiseksi.
Kuva

Elikkä:
Katoin sähkökynällä, että keskimmäiseen (sin.) johtoon tulee virta kun päävirtakytkin on ON-asennossa. Ja kun kääntää virta-avaimen hehkutus asentoon, silloin virta tulee alimpaan ja ylimpään johtoon (kelt. ja pun.)
Ohuet johdot on liitetty yhteen keskeltä. Mitä lienee...

Eli miten sen nappihehkun voi toteuttaa. Kuin monta eri johtoa tarvin ja mihin ne vedetään ??? Kun jotenkinhan rele pitää saada napsahtamaan päälle ja hehkuttamaan auton käydessä, kun nappia painaa.

-Tomi
Viimeksi muokannut 4x4_88, Ke Marras 28, 2007 11:32 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Minä tein sen siten, että etsin virtalukosta sen piuhan kun menee siihen hehkuasentoon. En muista millään mikä se niistä on.
Siitä ryöstö katkaisijalle ja katkaisijan toinen karva maihin.
Ja laita palauttava katkaisija. Muuten jää satavarmasti hehku jossain kohtaa päälle. Kokemusta on.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

hmmm...
Sähkökaavion mukaan johto ois joko valk.vih. tai musta.valk.

kai

Olisko toi "G" tos virtalukko kaaviossa "Glow", eli hehku? Silloin se johto ois vihreä/valkoinen.

Kuva
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

r2ree kirjoitti:Minä tein sen siten, että etsin virtalukosta sen piuhan kun menee siihen hehkuasentoon. ... Ja laita palauttava katkaisija.
Näin minäkin sen tein. Toimii hehkutus sekä napista että virtalukosta. Jälkihehku mukavampi antaa napilla.
Painonapille täältä ääni!
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kaavion mukaan näyttäis siltä. Ja nyt kun mainitset valkovihreän, jotain tapahtui päässä. Oliko se muisto vai katkeava verisuoni..

Onko vuosimalli -75 BJ:n hehku siten, että avainta käännetään nurinniskoin jousta vasten ja sitten off-asennon kautta starttiin?
Viimeksi muokannut r2ree, Ma Marras 26, 2007 3:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

r2ree kirjoitti:Kaavion mukaan näyttäis siltä. Ja nyt kun mainitset valkovihreän, jotain tapahtui päässä. Oliko se muisto vai katkeava verisuoni..
:lol:
r2ree kirjoitti:Onko vuosimalli -75 BJ:n hehku siten, että avainta käännetään nurinniskoin jousta vasten ja sitten off-asennon kautta starttiin?
Kyllä on
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Sitten vaan muovit pois ohjaustolpan ympäriltä ja koestuskynän kanssa koittamaan virtalukon pohjasta oikea nasta. Aloita siitä vihrivalkiasta. Virtalukko maadoittaa, eli kun tökkäät kynän tai mittarin nastaan ja toisen piuhan maihin ja käännät virta-avainta hehkuun (tässä kohtaa osaa arvostaa kolmikätisyyttä) pitäisi syttyä valo tai viisari värähtää. Ja siitä eteenpäin napin asennus..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

OK asia selvä!

Kiitoksia avusta. Joskus nämä hommat on tosi yksinkertaisia, eikä niitä itse tajua :lol:

Jospa nyt säästäs naapureiden hermoa kun jos tuo tasais käyntiä kylmänä. Ei muuta kuin nappia ostamaan.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

APUA

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Hmmmm... Otin rosvolla johdon hehkujohdosta (se virtalukon), laitan sen toisen pään napille ja napin maihin.
Sille johdolle tulee virtaa kun kääntää hehku asentoon, mutta mitään ei tapahdu napin kautta kun avain ON-asennossa. Virrat on päällä, eli avain on ON asennossa.

mutta eihän sillon siihen hehkujohtoon tule virtaa kun on avain ON asennossa.??? Eikö siihen napillekkin ppitäisi saada virta?

Helppiä. Auto makaa pihalla johdot paljaana. Ei tiedä millon lähtee pihasta.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Nyt pitää miettiä kun ei ole sitä vehjettä edessä.. HTK
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Juu, ANTEEKSI.. :oops: :oops: :oops: Toivottavasti et o polttanu mitään..

Hitto kun koittaa luottaa muistiinsa. Demenzheimer taitaa vaivata.. Tulkitsinpas tuota kaavaa uudelleen

Se kytkentä vaatii virran syöttämistä sinne hehkureleelle päin.

Eliskä, ryöstä virta virtasyötöstä (ennen virtalukkoa, niin on aina saatavilla, tai jälkeen, jolloin toimii vain ON asennossa) ja virta nappiin ja napin toinen karva siihen Vihervalkoiseen piuhaan.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Joo ei mitään. Kiitos vain vaivannäöstä :D Ei palanut vielä mitään.

Juu..oli itelläki kumma olo, kun oli nappi kädessä... hehkujohdosta napille johto ja nappi maissa... :shock: öööö..., että mistä tää muka saa sen virran sitte :lol:

Huomenna vois jatkaa. Kerkesin käydä maisemoimassa Bertan ojauspylvään vähän paremman näköiseksi ja huomenna ois taas valoisaa.

Onhan se jo puoliksi tehty, kun rosvoliittimen jatkeena on jo yks johto. Enää tarvii sen virtapuolen.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Menee aina välillä pähkimisen puolelle..

Noita valoreleitä kun usein kytkee siten, että releelle antaa virran siitä virtapiuhasta ja relettä ohjataan kytkemällä kelan maa katkaisijan kautta..

Ei muuta kuin iloista napin asentelua huomenna.

Naks hyvä, rätzz huono.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Nappihehku asennettu. Toimii loistavasti. Savutus väheni 264% ja käynti helpottu kummasti :P

Tein niinkuin r2ree sanoi. Kiitoksia vielä kovasti!

Nappi löysi paikkansa kätevästi "käsikaasun" tilalle. Kun ei se "käsikaasu" toiminunu muutenkaan.

Näyttääpi olevan sen verta reilu klubi, että vois liittyä jäseneksi ens vuonna :D
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Vastaa Viestiin