Minkä tojotan vinssin akseli ja vinssi
Valvoja: Käyttäjä
Minkä tojotan vinssin akseli ja vinssi
Tuli hankittua tuollainen kardaani jossa on alkuperäisenä vain yksi tuki/kannatinlaakeri, akseli muodostuu pitkästä ja lyhyestä osasta (vain 3 ristikkoa)! Vinssi ja sen laituri ovat mielestäni samanlaisia kuin 4v hj:n. Ei ole läpivetävä vinssi mutta pyörii kun sellainen. Kaikki osat uutta vastaavia, ei ole kenenkään modaamia. Ristikot ovat mallia pienempi.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Tänään tuli soviteltua tuota kardaania auton alle. Menee ainakin minun 5v. 61:n alle hyvin kun oli ulosotossa kiinni ja edessä runkopalkin läpi. Pituus näyttäisi olevan sama kuin kahdella kannatinlaakerilla olevan kardaanin. Tukilaakerikin osui edessä jotenkin kohdalleen runkoon tulevan kannattimen reikien perusteella. Täyttä varmuutta ei sen suhteen ole kun puuttuu tukilaakerin kannatin rungosta. Sellainen olis hakusessa. Öljypohjan kanssa voi tehdä tiukkaa. Jäi noin 1cm päähän. Ottaakohan kiinni ajossa?
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Mulla on ainakin vm 82 hj60:ssa vain yksi kannatinlaakeri. Parin viikon sisällä menee 12H-t paikalle, katotaan ottaako kiinni...
Paitsi että ideana oli siirtää vinssiä ylemmäs ja taaemmas samalla. Kaikki linkit tähän liittyen kiinnostaa.
Paitsi että ideana oli siirtää vinssiä ylemmäs ja taaemmas samalla. Kaikki linkit tähän liittyen kiinnostaa.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Homma selkis tänään kun hain tojon tiskiltä muita osia. Toi yhellä kannatinlaakerilla oleva kardaani on vm -82(lopun)-84 HJ:ssä, ne taitaa olla myös 5v, joten pituus passaa myös uudempaan 5 vaihteiseen. -85 eteenpäin kahdella kannatinlaakerilla. Mikäköhän siinäkin on idea? Ainut mikä mietityttää on toi pirun likelle jäävä kytkinkoppa ja ölppäpohja. Vinssi kuitenkin pyörii niin, että tarvii sen 2-suuntaisen ulosoton ja ei ole läpivetävä. Onko ne 4v HJ:n kardaanit sitten yhellä vai kahdella kannatinlaakerilla rungossa kiinni. Niitähän joutuu pidentään kun soveltaa 5v. laatikkoon.
SLCK #364
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Yhdellä -83 5v,12HT koneen kanssa tuntuu sopivan,kori on korotettu ja sen jälkeen keppi oli pakko ottaa eri välistä eli ylempää jotta sai vinssin korkeammalle ja taaemmas.15 cm ylempänä ja 10 taaksepäin on vinssin uudistettu sijainti,jo pari vuotta vanha viritys kyseessä siis.ei kauho niin saakelisti joka ojanylityksessä.
maaristeilijä
Paljonko sulla maaristeilijä on koria korotettu? Eli kuinka hyvin tuo yksinivelinen vinssin kardaani sopii, tekeekö tiukkaa? Mulla on 50mm korotettu koria.
Kirjoitit tuossa "keppi oli pakko ottaa eri välistä eli ylempää jotta sai vinssin korkeammalle ja taaemmas", niin tarkoitatko, että vinssin kardaanin keulan puoleinen osa siirretään kulkemaan sen runkopalkin yläpuolelta (orkkiksenahan se menee runkopalkin läpi)? Kardaania ilmeisesti tarvitsee lyhentää. joten kuinka olet tehnyt sen?
Nyt myös kiinnostaisi todella paljon kuvat ja kaikki mahdollinen info sun vinssin siirrosta... 15cm ylempänä auttaisi todella paljon. Mulla on nyt konehuone tyhjä vielä pari viikkoa, joten olisi aikaa tehdä muutokset. Eli mitenkä olet toteuttanut tuon vinssin siirron? Ilmeisesti alahelmasta on leikattu reilusti pois ja orkkisrunkopalkkien päät viistottu ja lisää tavaraa ylemmäs?
Kirjoitit tuossa "keppi oli pakko ottaa eri välistä eli ylempää jotta sai vinssin korkeammalle ja taaemmas", niin tarkoitatko, että vinssin kardaanin keulan puoleinen osa siirretään kulkemaan sen runkopalkin yläpuolelta (orkkiksenahan se menee runkopalkin läpi)? Kardaania ilmeisesti tarvitsee lyhentää. joten kuinka olet tehnyt sen?
Nyt myös kiinnostaisi todella paljon kuvat ja kaikki mahdollinen info sun vinssin siirrosta... 15cm ylempänä auttaisi todella paljon. Mulla on nyt konehuone tyhjä vielä pari viikkoa, joten olisi aikaa tehdä muutokset. Eli mitenkä olet toteuttanut tuon vinssin siirron? Ilmeisesti alahelmasta on leikattu reilusti pois ja orkkisrunkopalkkien päät viistottu ja lisää tavaraa ylemmäs?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999